• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Paulinas

Amy,

klänningen lät underbar! Blir själv sugen på att börja prova klänningar på allvar. Tiden går så snabbt och jag känner att vi får ingenting gjort... Mycket på jobben för oss båda nu och då blir det inte direkt fokus på bröllop...

Jag har satt upp håret på capelli en gång för drygt ett år sedan, blev inte alls nöjd och dyrt var det. Sen är det ju många olika som jobbar där så jag hade kanske bara otur.

Det nya & Co tycker jag ser trevligt ut. Skulle kanske klippa mig där nästa gång och känna vad det är för ställe..

• Paulinas

Det här med mat ja. Vi hade tänkt att vi skulle laga själva, eller vi ska ju givetvis anlita någon kock och så som kan hjälpa oss på själva bröllopsdagen, men vi hade tänkt göra lite före själva och handla och så. Det är dock svårt att bestämma meny som är festlig, god och går att laga till en så många. Tror jag har lite koll på för- och efterrätt, men värre med varmrätten.

• Amy1

Paulinas - vad har du tänkt som för- och efterrätt? Lite enklare att komma på förslag till varmrätt då.
    Var har du tänkt köpa eller hyra klänning?

Amy

• Grisaknorr

Amy1

Kocken är ett ex till min mamma. Han jobbar på restaurant, så isåfall gissar jag på att det blir lagat där och kört till festen i värmeskåp. Jag vill nog ha buffé... Jag har inte riktigt klart för mig än om maten. Mogge vill absolut inte ha fisk. Men jag har som förrätts förslag, skagenröra inbakat i smördegsbakelse eller något sådant, ljumen.... Efterrätt har jag på förslag, randig chokladmouse (mörk, ljus och vit) i coctailglas. Det gör jag isåfall dagen innan och har i kylen, det ska stå några timmar tydligen.

Vi ska kolla på Brunnen i Arkelstorp nu i veckan. Låter så mysigt, tror vi ska ha d där.

Min klänning finns bara på bild än så länge.... måste ner i vikt innan vi börjar tänka på att sy

Hur går det för dig då ??

• Amy1

Grisaknorr!

Jo, det rullar på bra. Jag har ju klänning och skor nu Lokalen är bokad och menyn klar i huvudet åtminstone. Inbjudningskorten klara också.
    Nu har jag börjat fundera över frisör. Vill ju ha en bra och billig som fixar frisyr, manikyr och smink. Capelli är jag inte så sugen på, för jag tycker de var lite löjliga som inte ville förlänga (några månader) mitt presentkort på spamanikyr som jag fick i 30-årspresent. Då kunde jag använt det på bröllopsdagen, men se det gick inte det
    Jag ska klippa mig nästa vecka på & Co. Ska passa på att höra vad de kan erbjuda då. Min gamla frisör från Myran & Malkolm är en av dem som öppnat & Co.

Så du bantar nu då eller? Ska du gå ner mycket? Jag kör viktväktarna och har gått ner 4 kg nu. Vill gå ner 5-6 kg till. Klänningen passar precis ni, så om jag går ner "för mycket" så får vi ta in den lite.

Dina menyförslag lät smaskens

Kram!

• Min-Ah

Paulinas!

Det var jättetrevligt hos er i fredags!
    God mat vi lagade!
    Din efterrätt var supergod!
    Maila mig gärna receptet på efterrrätten och de två andra rätterna vi lagade! (Thaisoppan och Lax på paprikabädd...!)

• Min-Ah

Grisaknorr!

Vad bra att du börjar få koll på allt planerande!
    vad gäller de där glasstenarna på IKEA, så vet jag inte om de har sådana i rosa. Har inte sett några när jag varit där. jag vet att det finns i blått, grönt och transparent. du får kolla när du är där!
    Kanske något att skriva till IKEA och säga till att du önskar! Så kanske de tar hem i rosa!!!

Är ju bra med "kontakter" inom kock/restaurangbranschen!

Det här med vikten är ett så svårt kapitel!
    Jag försökte ju gå ner i vikt till bröllopet. Gick inte jättebra, tyvärr!
    Hade ju gärna velat vara ca 5-10 kg smalare då...
    Men tack vare en superbra korsett kunde jag ju "hålla in" magen lite i alla fall!

• Min-Ah

Paulinas!

Har ni ringt och kollat kyrka nu?!
    Jag tror det är hör tid för det då det ju är just Pingsthelgen!

Hoppas det blir Gryt!

• Grisaknorr

Amy1 och Min-Ah

Jag har några kilo efter sista grav. eller efter dom 2 sista eftersom jag inte gick ner i mellan. 13 månader mellan mina 2 sista. Jag ska ner 20 kg nu och ytterligere kanske 2-3 kg precis innan... Jag väger 75 kg nu.... brukar ligga på 55 - 60 kg..... Så, ner till 55 kg nu och sen för å känna mig "extra fin" inför bröllopet så vill jag gå ner något litet kilo.
    Jag ska käka Modifast, ett bantar pulver. Har inte kunnat börja än eftersom ajg haft så mycket magkatarr. Men får jag sova inatt så börjar jag imorgon...... *hoppas*

Ja jag får väl ringa å flirta med nån snygging på IKEA då så jag får mina stenar på bröllopet *s* Nä men i värsta fall kan man väl ha dom genomskinliga eller glasfärgade eller va ska jag säga *s*

Jaja, jag var på tjejkväll på en kompis svärmors salong ikväll Oj va vi bidde fina Sminkade oss

Nä, nu ligger darlingen i sängen å väntar, eller sover....... man kan ju hoppas på d bästa *s*

Natti alla

• Amy1

grisaknorr!!

Hur lång är du? Vad är det där Modifast för bantarpulver? Ska man bara käka det eller du byter ut vissa mål? Skulle aldig klara av något annat än en metod där jag får äta. Jag blir häxa utan mat i magen

Amy

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!