• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Grisaknorr

Paulinas

Ska ni oxå ha Villandsgården ?? Eller ni har hittat något annat *s* ?? Hur många gäster ??

• Paulinas

Hallå!

Nej, vi ska ha Brunnen i Arkelstorp. Ligger ute på landet (jätte fint tycker vi). En bygdegård det också.

Vi bjuder mellan 60-70 personer, inte helt hundra på gästlistan än. Inga barn blir det. Vi har inga själva än och det är inte så många av våra vänner som har det heller (bara två, tre stycken) så vi kör helt utan.

• Paulinas

Hur kommer ni att göra med mat och så? catering, fixa själva?

Vi ska förbereda en del själva och sen ha en kock under dagen som fixar det åt oss.

• Grisaknorr

Åhh!! Vet inte hur vi ska göra med maten än....
    Va inne på brunnen.nu. Inte jätte mycket info där...... Va kostar d å hyra ??

• Paulinas

Hej!

Nä, de hade en annan hemsida tidigare, men nu är där inte så mycket information längre.

Vi ger 2500:- (kanske någon extra hundralapp) för fre-sön. Helt ok tycker jag. Lokalen på insidan är jättefin med handsmidda takkronor och lite pelare. Lantligt och mysigt.

• Marie06

Gomorgon

Paulinas om vi inte hörs av så får du ha en riktigt trevlig kinaresa... tänker på dig.

Själv ska jag hålla i utbildning nästa vecka tre dagar.. nervöst eftersom jag inte är hundra på ämnet.. Men jag håller på och plugga..

• Paulinas

Hallå Marie,

Kul att se dig här!

Hålla i utbildning, låter kul men utmanande. Går säkert galant. Nu kl 13 har jag min sista riktiga föreläsning på den kurs jag håller på med. Ska bli SÅ skönt ikväll då man äntligen kan slappna av! HAr sen lite seminarier och tentan kvar, men det känns inte så farligt.

Lycka till med utbildnigen!!

Men vi kan väl höras lite innan jag åker. Behöver ju om inget annat lite uppdatering kring date fronten! :)

• Amy1

Hej töser!!

Måste berätta, var på Randiga Rutan idag för att höra lite om brudklänning och sådär. Hon, expediten, var ju inte den smartaste jag träffat om jag säger så. Hon tittade lite nedlåtande på mig när jag sa att vi skulle gifta oss först nästa sommar och menade på att jag kunde ju höra av mig "typ nästa år". Då frågade jag när hon tyckte det var lagom att prova klänning och hon svarade ca 2 månader innan! Jaha, sa jag, men hur lång tid tar det för er att ta hem en klänning om ni inte har min storlek då? Jo, det tar ju 2-3 månader, svarade hon då! Ehh??? Bra, då kommer klänningen 1 månad efter jag gift mig! Behöver jag tillägga att jag slängde deras visitkort utanför dörren??

Nej, det blir atelje MB för oss!

Amy

• Paulinas

Tråkigt bemötande Amy,

Tyvärr har man ju hört en del negativt om randigarutan, synd eftersom det är enda stället i stan som har brudklänningar. Hoppas verkligen att du känner dig mer välkommen på MB!

Jag har inte varit på randiga rutan än... din historia gör ju inte så att jag skyndar mig dit iheller direkt...

• Min-Ah

Amy!

Jag har varit på Randiga Rutan och också tyvärr fått mycket dåligt bemötande därifrån!! Jättetrist, verkligen!
    Man undrar ju om de vill skrämma bort kunderna, eller!!

Beställde en korsett via dem.
    Efter femtitolv påminnelser (flera veckors väntan!!) fick jag beskedet att en underkjol som hon beställd samtidigt var restnoterad och att jag därför fick vänta på att den kom in innan de kunde skicka min korsett.
    Jag hade ont om tid innan bröllopet - detta visste hon i butiken! Min sömmerska ville ju kunna börja sy klännningen!

När väl korsetten kom ytterligare ett par veckor senare - då var det FEL STORLEK!! Alldeles för liten!! De som butiken handlat ifrån hade i panik skickat en korsett i fel storlek med förhoppning om att jag skulle kunna klämma in mig i en strl 34A-kupa!! (Jag är en 80 D!!) Hur i he****e kan man bara inbilla sig att det skulle gå!!!????

När jag stod i butiken och försökte klämma in min kropp i denna lilla korsett, så gick det ju inte så bra, som du säkert förstår!!
    Jag bad om hjälp med att knäppa den i ryggen.
    Såg ju inte klokt ut och jag har då aldrig någonsin känt mig så FET som då!!
    jag ville ju få av mig korsetten illa kvickt igen och försökte men klarade ju inte det heller själv (satt som berget).
    Bad åter om expeditens uppmärksamhet. Men först efter att en annan kund i butiken efter ett bra tag påpekat att jag behövde hjälp kom hon...

Jag ursäktade mig mkt snabbt och avlägsnade mig knabbt från affären.
    Sprang till min bil genom hela stan, storgråtande (bakom mörka solglasögon) och villa bara försvinna!!

Fy 17!!!
    Så jag förstår att du råkat ut för trist bemötande! verkar ju vara deras "policy" eller nå't!!

Gå till MB's i stället!
    De är bra! .-)

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!