• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Paulinas

Grisaknorr,

vad kul med en ny blivande brud här!

Vi gifter oss också nästa år, den 3 juni har vi bestämt. Bor i Kristianstad.

Har ni börjar planera något än? Hur långt har ni kommit?

• E+P

Grisaknorr:
    Grattis till bröllopet!Ja, jag bor oxå i Färlöv. Har gjort det i ca ett år. Jag tror faktiskt vi har en gemensam vän, för jag har jobbat på Domus i kassan innan. Hon är den enda jag har kontakt med därifrån.

Nej, vi har inte hyrt församlingshemmet till festen, vi ska vara på Tomarp. Det låter mysigt med bröllop i Torsebro! När gifter ni er? Först var det ju osäkert om vi kunde vara i kyrkan den 2 september, men så sa de att de kunde ju lägga Araslövsdagen helgen efter istället, det var viktigare att vi fick den dagen vi ville! Känns toppen!

• Grisaknorr

Min-Ah

Grattis !!
    Mina barn är 8år, 6år, 5år, 2år och snart 1år. Ser så mycket ut när man skriver att man har 5 barn..... Men d ä inte så många.... Nu låter jag säkert väldigt förvirrad men d ä sant ! *s*
    Sambons dotter är 4 år.
    Dom 2 stor tjejerna som är 8 och 5 sitter själva och letar näbbkläningar på nätet ! Helt toppade !!! Men d ä ju klart ! Dom får ju va prinsessor för en dag dom oxå ! Min son på 6 är mindre nöjd med att behöva ha kavaj...... *ler*

Se ! Som jag börjar pladdra på om dom ! Jag ska ju va "brud" här ! Inte mamma :)

• Grisaknorr

Min-Ah

Nicket kom till av desperation då alla vettiga namn alltid är upptagna när man ska bli medlem någonstans... Jag är ganska ensam om detta

Ocj krya på dig glömde jag ju skriva !!!

(fortfarande avis och ikväll drog jag med mig min svägerska ner i avundsjuke träsket)

• Grisaknorr

E+P

Vi har inget datum än... har inget datum som är viktigt för oss så vi tar det lilla lugna.
    Planerat har jag gjort i mängder ! Oj ! Jag har nog haft all världens färger på förslag och kan inte bestämma mig helt för vart vi ska vara osv. För att inte snacka om maten....*suck* Men jag har ju tid på mig.
    Sensommaren är min M2Bs önskan. Idag är min *hehe*

Sara ! Vill ju inte skriva hela ditt namn men om jag har för mig rätt ska en H slutat jobba där... men då har du barn ?? Eller är jag på fel person nu ? Ska till Sara på söndag ?

• Grisaknorr

Hej Paulinas !!

Tack !
    Jag har planerat massor ! Men ingen av planerna stannar mer än 1 vecka. Då har jag hitta nytt !
    D som är helt hundra är gästerna, brudkläning, tärnor, näbbar.

Hur långt har ni kommit ??

• Min-Ah

Hej igen, Grisaknorr!

Ja, nickname kan verkligen vara svårt att hitta! jag har ju mitt koreanska namn här - det är ju inte så vanligt som Sofia!

Vad kul att de stora töserna ser fram emot att få vara brudnäbbar! Finns ju så mycket att välja på i klänningsväg och att få vara "prinsessor" för en dag är ju underbart!!

Det där med att vara liten och inte gilla att ha kostym är nog ganska vanligt!
    Även bland stora killar, ha, ha!!

Min man gillar inte heller det där med kostym, precis.
    Men till bröllopet ficka han en specialsydd en.
    Han hittade en bild på en gammal speleman från 1910-talet, som hade en himlans fräsig kostym på sig!
    Sömmerskan sydde efter den bilden.
    Den påminner ju faktiskt lite om dagens frock-coates (eller vad de nu kallas) men är inte lika lång som vad de brukar vara idag!

Stannar hemma även i morgon, så jag blir lite kryare. Så får vi se hur jag mår på torsdag, sedan!

• Min-Ah

Grisaknorr!

Är ju verkligen toppen att ha sådana goda "kontakter" till Gittes!

behöver man råd och tips om sömnad, så vet jag ju vart jag skall vända mig, hi, hi!!

Ni är hjärtligt välkomna hit både du och (blivande) svägerskan!

• Grisaknorr

Gokväll Min-Ah !

Haha, min stackars älskling är ju uppvuxen i kostym ! Han har nog aldrig haft något val ! Värre för småpojkarana !

Jag vill ju oxå hitta något lite annolunda till honom. Men d gäller bara å ligga i.... Har konsentrerat mig mer mig mig än sålänge *s*

Han ni planer på att skaffa barn ?? Nu när ni är gifta och allt !?

• Grisaknorr

Hi hi, tackar !! Jag tänker åka dit med svärmor så fort hon kommer ner ! Lönar sig lixom bättre

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!