• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Paulinas

Vad trevligt Min-ah med CD-skiva! Särskilt när jag antar att det är ni själva och era vänner som spelar? Toppenidé ju.

Har du börjar sätta ihop något bröllopsalbum ännu? Du är kanske lite "mätt" på bröllop så här nära in på och väntar lite?

• Paulinas

Vad kul E+P att du fick den dag du ville! Fantastiskt att de flyttar en "festival" för er skull!! Härligt med landsbygden :)

• Grisaknorr

E+P !!!
    Bor förmodligen nära mig !!! Va kul ! Flyttade dom Araslövs dagen för er !! Häftigt !! Hyrde ni försmlingshemmet till festen ?? Jag funderar på å ha bröllopet i kalkbrottet i Torsebro... Döpte 2 av mina barn där... Jätte fint !

• Grisaknorr

E+P
    Nu när jag läst lite mer på denna tråden så såg jag att det är nästa år ni gifter er
    D ska ju vi oxå !

• Min-Ah

Paulinas!

Jo, det är våra vänner från Låtlaget som spelar. Vi spelade in med digitalvideo och så hade Roger kopplat in sina mikrofoner (de han tillverkar).
    På festen spelar även jag och Roger med dem (vi ingår ju i Låtlaget vi med).
    Roger och jag spelar även duett för gästerna. Kul att vi som brudpar också stod för musiken!

• Min-Ah

Hejsan, Grisaknorr!
    Välkommen till tråden!
    När skall ni gifta er? Bor du också i Färlöv?

Torsebro är fint!

Jag bor i Rinkaby (granne med Gittes stuvkälla. Ägarna är mina svärföräldrar...)
    Gifte mig den 23 juli i år i Vä St:a Maria Kyrka.

Jobbar som violinlärare på kommunala musikskolan i Ö. Göinge sedan ca 6 år tillbaka. Trivs kanonbra!

Är kvar här på BT "av gammal vana", hu, hi! Trivs så bra här och har funnit en del nya vänner med!

Har ej rest på bröllopsresan ännu. Vi planerar att resa till Sydkorea där jag är adopterad ifrån. Resan blir (förhoppningsvis) nästa vår/sommar i månadsskiftet maj/juni.
    Skall bli så spännande!

• Grisaknorr

Hej Min-Ah !!

Vi har inte satt datum än. Väntar till i januari... tänkte kolla budgeten
    Ju mer sparat desto tidigare.... men nästa sommar/sensommar blir det !!
    Jag bor i Färlöv, ett så underbart ställe å bo på ! Vilka människor !!

Å vilken lyx å ha sådan tillgång till snygga tyger !!!!!!!
    Svärmor som syr då oxå ?? D gör min... världens duktigaste !!

Jag går mammaledig men min minsta än sålänge... börjar bli ganska less på att gå hemma... Detta är mitt barn nr 5.
    Så har min M2B 1 barn sedan innan så vi har 6 st ihop (!) Många söööta näbbar blir det !!

Vilken kul idee att åka till Sydkorea om du är adopterad därifrån !
    Min älskling är adopterad från Tyskland... kanske inte så exotiskt att åka till *s* Men hans pappa var/är (?) afroamerikansk soldat, stationerad i Tyskland så vi funderar på USA.... Men inte förens på årsdagen av vårt bröllop. Vi har för små barn änsålänge....

Va avis jag är på att dina svärföräldrar har Gittes

• Min-Ah

Grisaknorr! (Roligt nick!! )

Ja, Färlöv verkar vara ett trevligt litet samhälle med trevliga människor!

Oj, oj! Sex st barn! Inte illa!
    Blir ju härligt med dem som brudnäbbar!
    Hur gamla är de?
    Vi har inga barn än så länge. Får se sedan när det är "dags"! Fast det börjar ju minsann bli det snart! Jag fyller 32 (idag, faktiskt! ) och maken har just fyllt 40.

Jo, det är finemang att ha mina svärföräldrar har Gittes!
    Min svägerska sydde min bröllopsklänning (sykunskaperna har gått i arv till henne! Och min make är minsann inte så dum på det, han heller !!).

Låter kul att resa till USA, sedan, när barnen blir lite äldre!

Är inte kry idag, heller tyvärr, så jag är sjukskriven från jobbet.
    Blir en snuvig födelsedag, hi, hi !!
    Ha det gott!

• Min-Ah

Paulinas!

Nej, jag har inte blivit färdig att sätta ihop alla foton i något album, ännu...
    Får se till att göra det snart!

Är tyvärr ganska så dålig på att göra sådant!
    Har en massa gamla foton i högar i lådorna, som aldrig blivit insatta...

Är tyvärr fortfarande inte kry. (sjukskriven från jobbet idag med ).
    Blir en snuvig födelsedag, hi, hi!!

• Paulinas

Grattis Min-ah!!

Hoppas du får en fin födelsedag trots att du är sjuk!

Jag älskar foto och pyssla med album, men ibland känns det som om jag är ensam om det.. många som tycker det är jobbigt så du är i gott sällskap!

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!