• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Paulinas

I går satt jag lite med inbjudningskorten, klippte rosa rutor :)

Ikväll tänkte sambon och jag pyssla lite tillsammans och stämpla brudpar och embossa dessa på rutorna. Jimmy ska vara chef för embossingen och häcka över brödrosten :) Älskar pyssel!!

det ska bli kul att se när du kommit igång med dina inbjudningar Jenny, det låter nämligen som om det kan bli jätte fin! Har du köpt papper till själva inbjudningarna? Du är ju i Malmö lite oftare nu :) Jag kommer gärna ner en eftermiddag och går lite i affärer! Behöver mer rosa papper ju :)

• Min-Ah

Hej!

Ja, t.ex fredagen den 7/10 är bra för min del!
    Novemberlovet - onsdag 2/11, torsdag 3/11 och fredag 4/11 kan jag ju med, som sagt!

Vore bra om vi kunde bestämma en dag ganska snart, så jag kan boka in det!
    Annars "ryker" kanske de dagarna med, snart!
    Är ju så fasligt mycket att göra, nu när jobbet börjat igen! Puh!!

• Min-Ah

Sanna0806!

Håller med om att det är mycket med jobb och allt! Är ju jobbigt som det är - och jag har ju ändå inga barn ännu!!

Jisses - hur får man saker och ting att gå ihop med familj och så?!!
    Är väl just det som är "den stora konsten" och som alla barnfamiljer ständigt stångas med, kan jag tänka!!

Hoppas du kan vara med på träff, snart!
    Jag har ju inte heller hunnit med att vara med på någon BT-träff sedan i somras, innan mitt bröllop...

Kan fre 7/10.

Har novemberlov vecka 44. Jobbar måndagen och tisdagen den veckan, men är sedan ledig ons, tors och fre.
    Kanske du med kan komma ifrån då!?

• Marie06

Mitt internet funkar inte hemma så jag sitter på jobbet och skriver. Därför kan jag heller inte skicka bild på honom... hoppas dem på Spray fixar det under dagen idag. Så fort jag kan ska jag skicka bilden till er.

Jag kan den 7 Okt. Jobbar natt men det har ju gått att träffats ändå...

• Gumsigos

Här kommer den jag kollade på senast men nu velar jag igen....:S

www.bridesave.com/images/gowns/af1001m.jpg

har lite svårt att bestämma mig...

Paulinas säg vilken dag du kan så kan ja se om jag me kan :) Nån mer som vill hänga på?

• Paulinas

Hej!

Vad bra att du också kan den 7:e oktober Marie. Kan du också Gumsigos? I så fall kan vi ju boka den dagen! Hur är det med dig Sanna?

Så, hur är det med er idag? Här är det bra, skönt att det är fredag. Jag har dock två "svåra" lektioner på måndag, så måste jobba lite i helgen. Men det är ju alltid skönt att få sova lite länge!!

Vad härligt att vi har fått lite sommar så här i början på hösten, allt blir ju lite roligare då! Men jag längtar ju lite till att få ha på sig mysiga höstkläder och sitta hemma och dricka the och tända ljus... Alla årstider har sin tjusning!

• Paulinas

Förresten, jag och sambon hade ju en "pysselkväll" i veckan. Han visade sig vara en mästare på det här med embossing! Kul att man kan göra lite sådant tillsammans, det känns ju betydligt roligare!

Vi diskuterade även vigselcermonin lite... han vill att vi ska gå in till en elgitarr som spelar mendelsson.. Hmm :) Detta ska vi dock diskutera lite till!

Vi kom prel. fram till att en kompis (kille) och en gitarrist (också typ en kompis) ska spela och sjunga "kärleken förde oss samman" precis innan vigselakten och sedan efter ska vi nog ha "If I use to love you baby" med Daniel Lemma. Vi ska gå ut till "Love is all around". Psalmer vill vi ha två stycken, "måne och sol" och sen får jag välja en till... finns ju en del trevligt att välja på.

Ev. ska sambons tvillingbror vara den som läser ett bibelstycke (obligatorisk del om vi förståt rätt) alt. får prästen göra det.

Sen har vi en dikt som kanske tärnan ska läsa.

Så, vad tror ni om detta upplägg? Jätte svårt att få till det bra med den känslan som man vill att det ska vara!

• Paulinas

Gumsigos,

Den klänningen tycker jag är jättefin! Verkligen elegant, men ändå lite häftig!

Dock lite mer traditionell än vad du tittat på tidigare, om detta är negativt eller inte är ju en annan fråga :)

• Min-Ah

Hej, Paulinas!

Håller med om att det är skönt att det är fredag! Är lite förkyld, bara! Brukar ju dock höra till terminsstarten! Får hoppas det inte "blir så mycket av det"!

Roligt att embossingen gick bra och att din karl hjälpte till! Är ju så kul att pyssla!

Låter som ett fint upplägg med vigselceremonin, tycker jag!
    Det viktigaste är att ni båda är överens och att det känns rätt båder i hjärtat och "maggropen", liksom!
    Ni har ju gott om tid att "finslipa" på hur ni vill ha allting!

Om nu de flesta (alla hoppas jag) kan den 7/10, så blir det ju bra!

• Marie06

Hallå
    Äntligen funkar internet här hemma, har blivit tokig av detta. I allafall, här sitter en som väljer och vrakar... har 3 killar på gång ojojoj hur ska detta sluta, alla tre är super trevliga. Har inlett något med en av dem men vet inte om jag vågar hoppas fullt ut eftersom han är ung.

Gumsigos Det var den jag tänkte på men det måst va som du säger en sjal runt armen som ser ut som en arm (förstår du).

Paulinas Jätteroligt att Jimmy var med och pysslade, säg till om jag ska göra nåt.

Min-Ah Krya på dig... kram

Tack alla för ni tänkte på mig på min födelsedag.

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!