• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Marie06

Paulinas

Jättekul att du hittat din klänning... grattis...

Denna helgen kommen HAN ååååå va jag längtar.. nu får han banne mig hålla sig frisk så vi kan ta igen all den tid vi missat.... på Torsdag tänkte jag häng upp julgardiner... köpte jättefina på Hemtex... snart första advent.

• Paulinas

Hej Marie!

Kul att se ett par rader från dig! Ja, snart är det jul! Köpte tyg och har sytt julgardiner till köket, ska bli kul att få hänga upp!

• Paulinas

Förresten, jag har ju köpt tyg till dukar! Lite speciellt... 35 m cerist tyg...det kanske blir för vågat med ceris duk?

Jaja, det var billigt så om jag inte vill ha det så kan jag strunta i det.

Och så köpte vi 15 m rosa tyll som vi ska göra löpare av och ha längs borden.. cerist och rosa, precis som jag ville ha det! :) Man kanske blir det lite mycket, vad tror ni? Det är väldigt fräckt och det är ju kul att ha något som inte alla andra också har, men samtidigt måste det ju vara snyggt...

• Amy1

Paulinas!
    Jag har ju beställt min klänning i början av oktober och det är 3-3½ månads leveranstid. Så när jag får den då i mitten-slutet av januari ska jag till MB´s och då ska vi justera klänningen. Sen tar det väl kanske någon vecka för dem att lägga upp den och vad de nu ska göra (hoppas de slipper lägga ut den i varje fall )Enligt mina beräkningar har jag den i mina ägor någon gång i februari Har funderat på vart jag ska förvara den, för den lär ju ta upp en hel garderob! Får väl avsätta en bröllopsgarderob till alla kläder så småningom!

Jag har bokat fotograf, Dan Sköld! Mejlade honom och sa att vi ville boka honom och att vi kunde träffas när det närmar sig och diskutera upplägget. Han tyckte det var en bra idé och att mitt val av plats (Lillö Borg) var ett utmärkt val! Så det känns super!!!

Hur går det för er andra???

• Amy1

Gumsigos!

Vilken fantastiskt vacker klänning! Tycker den är super till strandtema.
    Men jag fattar inte riktigt det du skriver ang lokal... skulle ni inte vara i Ystad och nu skriver du om Sirius? Jag hänger nog inte med i svängarna här

• Gumsigos

det förstår ja :D:D Sirius har lokal lite överallt, bla i Ystad kolla länken som ja la ovan, men pröva o kopiera den istället för o klicka, så kanske den funkar

Paulinas, det e lättare att tycka när vi ser tygen framför oss. Vi kan väl se på det nästa gång vi träffas.

• Min-Ah

Paulinas!

Åh, vad roligt att du hittat din klänning!
    Är så glad för din skull!

• Min-Ah

Gumsigos!
    Senaste klänningen är jättefin!
    Tycker också den passar jättefint till ert strandtema!

• Gumsigos

Tack alla, den känns som helt perfekt.
    Sitter o planerar dagen för fullt och vilka som ska ha vilka uppgifter. Känns spännande o roligt, men ja fastnade vid brudskålen...vet ni när den utbringas??

• Min-Ah

Chefen verkar tycka att jag måste se till att börja träna (fysiskt) så att hälsan blir bättre...
    Visst har han ju rätt i det, men det är ju inget nytt under solen.

Skall försöka komma igång med det.
    Dock inte så lätt när man ofta inte kommer hem förrän efter kl. 18, 19 om kvällarna och man är jättetrött...

Kan ju inte ändra schemat nu mitt i läsåret.
    Blir ju inte förrän till nästa höst jag kan se till att lägga "luftigare" schema, som tillåter att jag tränar på dagtid i Östra Göinge (Kommunens regi), som chefen föreslår.

Får ju försöka få bukt med hälsan innan dess!

Och det är ju alla sena kvällar och helger som är jobbigt...

Fast jag har väl ingen rätt att "gnälla" när många yrkesgrupper har så oändligt mycket sämre arbetstidsförhållanden än jag!

Kan ju dock inte hjälpa att kroppen inte riktigt vill hänga med i tempot...!
    Blodsockernivån går ju upp vid negativ stress...

• Gumsigos

Hoppas du kryar på dig snart Min-Ah, hälsan e ju det enda du har.

• Gumsigos

Så va lokalen prel bokad! Ett jääättestort steg framåt :D:D

Vi ska ner o kolla på den på lördag!

• Gumsigos

Älsklingen o ja satt förresten o planera en massa till bröllopet igår! Ja ble så gla o vi hann me så mkt!! :)

Nu har vi bestämt vem som ska va värdpar, toastmasterpar, lekledare för barnen och lite vad dessa ska ha för uppgifter. Känns helt super!

• Gumsigos

Men var tog alla Kristianstadbrudar vägen??

• fruerlandsson

Hej alla!
    Har inte varit så flitig här inne, får nog bättra mig lite. Måste bara fråga: Vad betyder det när det skrivs OT i vissa inlägg?

• Gumsigos

Va kul o se dig igen fruerlandsson :)

Har sett OT i många inlägg men har ingen aning tyvärr.

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!