• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Marie06

Grisaknorr

Joakim har fått lunginflammation efter influensasprutan man måste ta där han jobbar... så nu ligger han ner bäddad med feber...

Allt jag önskar mig just nu är att han blir frisk...

• Gumsigos

Grisaknorr...stämplat champagneglas på festprogrammet...

Paulinas Det e väl skönt att ha gjort pappersgejerna redan nu. :) Har du gjort inlagorna också?

O ja som inte ens börjat måla mina framsidor än... Kanske ska köpa in kortpapper den 25 me när vi ändå kör till Köpenhamn.... Marie kan vi inte svänga inom Stämpelfabriken?

Jajja ja får väl börja knåpa ihop texterna så länge. Paulinas vad ska ni ha?

• Min-Ah

Hej, flickor!

Skall strax köra till jobbet, så jag hinner inte skriva så mycket.
    Får läsa igenom dessa många sidor som nu blivit vid ett senare tillfälle!
    Skriver mer sedan!

Hoppas ni har det bra, alla!

• Marie06

Hej Alla

Ang Köpenhamn... vi får se hur det blir... jag vill inte gärna köra där, inte nu när där är julmarknad också... rörigt är det i vanliga fall, rörigare är det nu... jag inriktar mig nog att köra till Helsingör istället...

• Paulinas

hihi, jag har ju inte stämplat på några glas... däremot har jag stämplat ett motiv föreställande ett champangeglas på små lappar som jag ska klistra på mina festprogram :)

Jo, det känns bra att ha kommit igång med trycksakerna, men långt ifrån färdig... Inbjudningarna saknar inlaga (måste formulera mig och köpa rätt papper) och ska stämpla på kuverten också. Festprogrammen har jag utsidan (typ ett tjockare papper) och stämplat mina champangeglas, men jag ska sätta samman det hela och stämpla välkommen och namn också. Har inte ens börjat tänka på innehållet.. Ska göra det på vanligt A4 och skriva ut och fästa med ett sidenband.

• Paulinas

Trycksaker är ganska tidskrävande, rekommenderar alla att börja i tid! Förutom inbjudan och festprogram (som i vårt fall blir placeringskort också) så måste vi ju göra vigselprogram och tackkort också! När jag ska till malmö på fredag tänkte jag titta inom stämpelfabriken också och köpa material till inlaga, vigselprogram och tackkort också så man åtminstone har det inköpt! Jag har redan köpt saker för ca 2000:- och behöver köpa för åtminstone 1000:- till, dyrt är det också med trycksaker!! (men ääälskar att papperspyssla så för mig är det värt det, givetvis kan man hitta billigare varianter)

• Paulinas

Vad kul att du fixat till håret Marie, ska bli kul att se dig!

Så joakim är fortfarande sjuk.. :( tråkigt!

• Paulinas

Hur kändes det att prova slöjan!?!? Måste kännas lite konstigt, eller iallafall ovant :)

Längtar till att prova klänningar på fredag!

• Gumsigos

Ja visst kändes det konstigt, just nu känns det inte som ja... men ja vänjer väl mig

• Paulinas

Men slöjan var fin? Svårt att se alla deltaljer på bild.

Skönt att vara ledig? Eller du saknar Duni lite?

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!