• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Paulinas

Grisaknorr,

det låter ju bra det med glasen. Du har nog rätt i att stämplen inte ska vara så stor, då går det nog. Vad är det för färg du stämplar med? Förstör man inte stämplen?

Marie,

Färg.. vad kul! men hur mycket är ju en annan fråga. Kan du inte köpa en spann (borde väl räcka !?) och i värsta fall är det ju bara till att åka och köpa en till. (inget särskilt bra råd, förlåt! :) )

Jo, Gumsigos, visst är det så att man har en massa halvfärdiga grejer, eller egentligen bara en massa idéer när det gäller vissa saker som man inte är hundra på om det går att genomföra eller om man hittar det tyg/blommor/vasar/stämpel man vill ha. Tror det kommer att vara så ett bra tag framöver. Känns skönt när man faktiskt köpt eller bokat något, för då är det ju verkligen klart, inte bara "planerat".

Förstår att det ska bli kul med köpenhamn, jag längtar till imorgon när det är min tur i klänningenvärlden! Vad jimmy ska ha på sig har vi inte så mycket koll på, får väl pusha på honom lite så att han börjar fundera på det där.

• Paulinas

Buketter och tårta var det ja.

Tårta ska en konditor som vi är kompis med göra, men bukett vet jag inte riktigt. Kanske växthuset? De har mycket fint, men är lite dyra (?) Eller domus blomavdelning faktiskt. Handlar mycket blommor där och de är duktiga och billiga.

• Gumsigos

Buketten ska ja nog göra här i Tollarp. De duktiga o ja brukar få rätt bra priser. Tror ändå ja ska låta dem göra en provbukett, för o kolla pris, o hur den blir. Annars vet ja vilken ja ska ha, mer osäker på vilka blommor.

Tårtan känns ju klar för mig, men vet inte va han tycker... han e ju som han e :DMen det får man väl tåla ;) Ska ta ett snack med honom ikväll.

Hittade lite länkar till uthyrare. Det finns de som hyr ut dukar o servetter. Tänkte på er som skulle göra själva. Värt o kolla. Inte så dyrt o absolut inget slit

• Paulinas

Det med dukar lät intressant! Dukar har jag nog inte tänkt göra själv, däremot löpare och servetter. Kan man hyra dukar (och ev. servetter, det är ju ganska mycket jobb) hade det ju varit super!

Kontaktuppgifter? :)

• Min-Ah

Hejsan!

Äntligen slut på "jobb-veckan" (är ju ledig fredagar! ) Skönt!

Och tack och lov bara några veckor (hektiska, dock!) kvar till julledigheten.
    Slutar 21/12. Läängtar tills dess!

Oj, oj, oj, vad ni hinner skriva mycket här i tråden! Hinner ju knappt med i svängarna!

Marie06!
    Var ju synd att det inte var så många som kan den 26/11. Jag hade kunnat då...

Kan komma den 10/12 med, men skall upp attans så tidigt på söndagsmorgonen...!
    Har en konsert med en av mina stråkensembler i Knislinge kl. 09.30. Vi måste ju vara där redan kl.08.30 eller så! Morrrr!! Frääääs!!

• Gumsigos

Här kommer en ny länk...igen...:D

Trillar över dem i dag :)

Här e en som kanske kan få inspirationen för dukningen o så...

www.modernbride.com/sites/

• Grisaknorr

Paulinas

jag har inte börjat med stämplandet än.... mina stämplar har försvunnit. Hittar jag inte dom så blir d glas med bara namnet på för stämplarna jag köpte är slut. Jag måste ju snart börja !
    Jag kommer använda glasfärg. Guld eller frost färg... kankse rött. Får se...
    Jag ska ju ha glasen som bordsplasering ju

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!