• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Min-Ah

Var ju hos min läkare idag.

Sockret är så dåligt (alldeles för högt) att han egentligen ville sjukskriva mig på halvtid. Fara för hälsan...

Beror på alldeles för mycket stress på jobbet med sömnbrist som följd...

Är tyvärr inte så lätt att kunna sjukskriva sig (vill ju verkligen undvika det).
    Kommunen är fattig och vikarier går jumknappast att få tag i...
    Och det är ju inte alltid så lätt att få chefen att förstå när alla andra kollegor på jobbet har samma typ av arbetssituation...

Försöker ju "skala bort" allt "onödigt", som inverkar på jobbet...
    Men det är ju inte heller kul och nyttigt att inte ha någonting "eget" liv utan bara jobb och jobb...

Jobbigt, detta!
    Hoppas jag kan lösa det på något vis!
    För sjukskrivning är ju inte någon bra lösning heller. Vill ju inte hamna i den situationen.
    Svårt att "komma igång igen" och så är man inne i den "karusellen"...

• Amy1

Min ah!
    Ta ett gott råd, och sätt dig och din hälsa först! Kommunen kommer INTE att tacka dig för att du sätter din hälsa på spel!!!
    Kram Syster Amy

• Min-Ah

Amy1!

Jo du har så rätt så! Hälsan måste ju komma först!
    Min chef tycker jag skall komma igång med att träna och viss har han ju rätt idet!
    Men det är ju inte alltid så lätt att få till träningen när man kommer hem kl 20-21 på kvällen och är dödstrött...

Får försöka få till lite träning på helgerna! Måste ju skärpa mig på den fronten, det vet jag ju!

Alla andra på jobbet har ju likadan arbetssituation.
    Och vi har ju ändå det långt mycket bättre än andra arbetsgrupper i samhället - det påpekade han ju...
    Vi har ju samma lov som vanliga grundskolan. Visst det har vi och det är ju mycket, mycket bra!
    Klagar då verkligen inte på just det! Tvärtom!!

Men jag kan ju ändå inte hjälpa att min kropp inte riktigt hänger med - det har jag ju inte valt själv!

Skall prata mer med chefen nästa vecka och hoppas det löser sig på något sätt.

• Paulinas

Min-ah,

Vad tråkigt att höra att du inte mår bra!! Du måste vara rädd om dig! Håller med Amy om att du ska sjukskriva dig om du behöver, kommunen klarar sig!

Det är svårt att få tiden att räcka till till allt man vill göra, svårt att ta bort saker... du får vila upp dig under julen och inte boka in så mycket!

• Paulinas

Jo, i fredags var ju jag och mamma i Malmö och provade klänningar. Vi var på södra högtidskläder, palm design , cinderella och romantica... och jag hittade inget jag ville ha! :(

Ingen av affärerna var särskilt trevliga faktiskt (MB MYCKET bätter!) Romantica var bäst och där fanns en som var ganska fin, men för 8000 ska det ju var MYCKET fin. Både jag och mamma tyckte dessutom att det var lite konstigt med servicen, man fick själv gå och bläddra bland klänningarna som inte ens var plastade på alla ställen. Jaja, nu ska man i och för sig inte vara besvärlig, men jag har bara provat på MB innan och där fick man betydligt mer hjälp, både med att hitta klänning och vid provning.

• Paulinas

Men nu till det positiva!!

I lördags åkte vi till Lund i ett annat ärende (jag och jimmy har köpt ny bil, äntligen! :) ) och passade på att titta efter klänningsaffärer och hittade en jättefin butik som hette Millan's. Och där hängde min klänning!! Superservice på stället (en äldre dam visade vad de hade, hjälpte till att prova och nåla in).

KLänningen är helt i spets som jag ville ha och i sjöjungfrumodell och ganska påklädd upp till, perfekt! Den behöver sys in lite, men det gör de 2-3 veckor innan bröllopet. Jag ska beställa efter jul tänkte jag, känns så himla bra att ha hittat rätt! Och nu kan jag ju köpa skor, krona och underkläder när jag vet hur klänningen ser ut!

Funderar på att ringa och beställa idag (svårt att vänta), men känns smartare att vänta lite så slipper jag ha den hängande hemma så länge. Hur har du gjort Amy, har du din klänning hemma?

• Gumsigos

Vad glad ja e för din skull Paulinas!

Själv tror ja har hittat min också, ska se va den kostar o sys upp bara, så nu ska ja sluta leta o kolla efter skor. Ja lovar ja ska sluta terra er :D:D

Ni hittar den här om ni giter kolla... efter alla mina andra klänningar :D:D

groups.msn.com/KlasoJennyGranberg/pictures

• Gumsigos

Det här me klänningsbutiker e verkligen skumt!Jag fick jätte trevligt bemötande på både Palm o Stiliga vid Gustavs Ad.torg. Men det va Millans i lund som satte griller i huvet på mig det där med klänningar. Varför e de så olika, mot olika människor???!!

• Gumsigos

Just nu kan ja inte säga... det e hela tiden massor i huvet, men ja tänkte ja skulle ringa o boka träff med Sirius o kocken... vet inte om vi ska göra själva eller inte... men stället ska ja boka prel. i alla fall. Sen ska ja fundera lite över barnhörnan. Vill att där ska finnas så mkt så möjligt för barnen att göra sen ska ja sätta två att ha koll på busungarna :)

Leson76 som gifter sig helgen efter oss, ska ha samma lokal o berättat att där e ett rum som man kan ha till ungarna. Tänkte man kan ta dit en tv o lite annat kul till de så har de o göra.

Va på bröllop i helgen o det va lite rörigt, när de sprang fram o tillbaka o hitta på hyss, men där va ju inte direkt plats för de o leka i heller.

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!