• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Gumsigos

ja, jag hoppas att dem kan då :) Gissar att inte vin o sprit ingår så det blir väl en resa till våra kära grannländer :)

Tårtan kommer vi nog att ta från Darins/Fantasi. Han har ju en liten tå inne där... de gör ju så suuuuper goa tårtor :D

• Paulinas

Vad kul om ni hade kunnat kolla i helgen! Håller tummarna för att det går!

Ja, en runda till Tyskland blir det för vår del också i vår, göra en ordentlig handlarlistan innan :)

Aldrig ätit tårta från Fantasi, men konditoriet ser ju trevligt ut. Ni verkar ha fått bra koll på mycket den senaste tiden, kul!

• Gumsigos

Vi hade ju kunnat köra samtidigt, vi kan ju hyra en minivan eller liten lastbil ;)

Men det gäller att planera vad man ska ha så man köper så det räcker. Vi kan ju hjälpas åt o räkna om du vill, kan ju va lite svårt i blann.

Ska ni ha bjud bar eller betalbar?

• Paulinas

Hihi, en lastbil blir bra! :)

Ja, hur mycket man behöver är jättesvårt att räkna på! Mardrömmen är ju att man har för lite av något! Samtidigt vill man ju inte köpa allt för mycket, många andra utgifter med bröllopet också ju.

Jag läste att man får räkna 8 glas per mousserande vinflaska till fördrink och att man bör räkna med 2 glas per vuxen. Bara det är ju minst 15 flaskor! Hjälp, en hel del som behöver inhandlas!

Har du hittat någon bra tabell över hur mycket man bör räkna med?

Vi har nog tänkt oss bjudbar (jimmy vägrar något annat) Eftersom man själv köper spriten blir det ju inte så dyrt jmf med om man var på restaurang..

• Grisaknorr

Hej !!
    Nu ä här sån fart inne så jag hinner inte med !!
    Jo, Paulinas. Jag har (hade) en stämpel (ornament hjärtat) som jag ville ha som "tråd" genom hela bröllopet. Den jag köpte för att stämpla glasen med är 1 cm, likadan som det stora hjärtat men mindre då (ah fan )
    JAg har inte provat än.. men jag fick som svar här inne och där jag köpte dom att d skulle gå. Allt jag är orolig över är att färgen ska härda i 155 grader för att hålla.... vet inte om ett vinglas tål den värmen.......

Håller tummarna för dig Marie att ni får träffas snart ! Åk ner till honom i helgen å pyssla om honom !!

Gumsigos.... har du kollat så ni får ta dit egen sprit ?? Inte överallt man får d.....

• Gumsigos

Jo men ja skulle tro det faktiskt, men ska höra för säkerhetsskull :)

Det låter bra med att stämpla på glasen. Tror det ska funka. Ja har själv målat på såna billiga vinglas från IKEA o härdat i ugnen, låt glasen kallna sakta i ugnen så e det nog inga problem, eller annars heller. Tror de fixar det ändå.

Paulinas Jag funderar på att ge gästerna var en/två drinkbiljetter. Gästerna kan ju få drinkar för dessa o betala för resten. Så slipper man fyllesnudor :D

• Marie06

Hej Tjejer...

Då har man dubbdäck på bilen... =)

Lägenhetsbesiktiningen blev inte klar idag eftersom där eventuellt gått fukt i lägenheten vilket ABK skulle kolla upp.. vi kommer att få putsa om förnsterna för dem var dåligt putsade med det var nästan allt, lite andra små grejor ska också göras vid...

• Marie06

Paulinas

Hur mycket färg tror du behövs till vår hall? Tänkte inhandla sånt i morgon...

• Gumsigos

Var ska ni fixa era buketter o tårtor?

• Gumsigos

Känns så mkt bättre nu efter några dagars semester.... ni kan ju gissa om ja suttit många timmar här på BT :D:D

Men det känns som ja fått en massa bitar nu till bröllopet o bara ska få dem o passa i hop :) Vi har bestämt en del eller ska, o ska sen kolla vissa detaljer o så.

Buketten är klar, håret (nästan), tiaran, smycken, underkläder, lokal (delvis), dekorationer (nästan), Julias klänning (nästan) hennes hår, tiara. Tårtan (delvis)

Det som saknas e nog min KLÄNNING :S maten, pågarnas kläder(har inte kollat så noga :()Alla pappersgrejor!

Har ni me som ja lite massa halvfärdigt?? Men ändå bara till att besluta sig...
    OM ja får me mig min snygging till K-havn så kan han ju me få prova :) Han kommer att bli dööläcker :D

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!