• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Paulinas

Ja, jag är jätteglad för att jag hittat klänningen, känns super. Men det känns ju inte riktigt avklarat förrän den är betald och hänger i mammas garderob och väntar på insyning... men den är verkligen superfin! Men visst kostar det en del att köpa klänning i Sverige, 6800:- och sen tillkommer ju alla tillbehör.. Men det är den värd!!

Ja, det är konstigt det här med bemötande i affärer. Ingen i Malmö var otrevlig, men man fick ingen hjälp i provrum och så... hmm, kanske jag som är känslig. Men jag tyckte iallafall att de var super på Millan's.

• Paulinas

Din senaste klänninge är superfin, men ganska annorlunda mot vad du först tittade på! Säker på att du inte vill ha ett stramare liv som du först var så inne på?

Jaja, den är iallafall superfin! Så ändra dig inte mer nu! :)

Jag kommer inte in på den sista länken med lokal... :( Men det känns ju super att du kommit så långt som du har. Var ni där i helgen och tittade?

• Paulinas

Det här med barnrum är säkert en bra idé, nu ska vi ju inte ha barn med på festen men vi har ändå en övervåning med soffor om någon blir trött eller så, känns bra.

Vad kul att ni var på bröllop. Berätta mer!! klänning, färgtema, upplägg, sånger mm! Kul att höra lite från "verkligheten" ju!

• Gumsigos

Paulinas om du kopierar hela länken kanske den fungerar.

Jo vi har gått o tänkt på de att man får ju ta antingen eller det passar ju inte att ha en elegant klänning o sen ha strandtema, kände vi. Så då ändra vi på klänningen o kommer att köra allt i strandtema som en röd tråd.... men vi kommer nog ändå att vara på Sirius, även om den är lite elegantare.

• Gumsigos

Bröllopet va enklare än vad vi tänkt, men så himla vackert. De döpte sin dotter på samma gång, eller om det va att de gifte sig på samma gång som de döpte... äh ni fattar :D:D

De vigdes i Gärds Köpimge k:a o hade festen i idrottsklubbens lokal. Vi fick en välkomsdring bestående av cider och vin tror ja. Föräldrarna sköt med en liten mini kanon två skott i salut, gulligt. En för brudparet, en för dottern.

Sen gick vi in o fick buffe bestående av potatisgratäng o potatissallad, kalkon, kyckling o rostbiff.

Temat gick i lila, med lila papperdukar o pappersservetter, de senare med deras namn o datum tryckt på. Även dotterns. Sen då o då hade vi allsång som vi brukar på det gängets fester. Vi hade himla skoj, super duper!

• Paulinas

Jag tycker att den klänningen som du valt nu är väldigt elegant, men passar ändå på stranden, ska bli kul att se dig i den! :)

Jag sitter och dagdrömmer om min klänning, den är fin men ganska "snäll"...jaja, sexig kan man vara en annan dag :) Ska bli kul att få den insydd så att den passar perfekt!

• Gumsigos

hennes klänning var jättefin, liknande stram sommarklänning med massor av glitter, och bruden hade rosor i håret i samma färg, rosa/aprikos.

Vi träffade brudgummen strax före de gick in....han stod bara o hoppa :D:D Han va så fruktansvärt nervös.... ja undra hur Klas kommer o va.

Brudgummen gick först in med sin marskalk o stod o vänta på bruden som gick in med sin far.

Tårarna va inte långt bort, så fint!

• Paulinas

Det lät ju trevligt! Lila är snyggt. Det blir ju lite annorlunda när det är barndop samtidigt.

Vad hade du på dig då? Svårt att veta hur fin man ska vara när det är bröllop!

• Paulinas

åh.. jag har aldrig varit på bröllop, blir lite avundsjuk :) Låter jättefint, det är faktiskt en väldigt trevlig tradition att brudgummen väntar på bruden (även om vi kör den traditionellt svenska).

• Gumsigos

vi hade frågat vad vi skulle ha men de tyckte vi skulle ta va vi kände för, så jag hade svarta byxor o svart linne, men för att ljusa upp det hade jag en stickad kofta över, typ ballerinakofta. Julia hade rosa byxor o grön/rosa tröja, alex vit skjorta med röda eldflammor o svarta manchester. Gubben hade ljus kostym o svart skjorta

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!