• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Grisaknorr

Gumsigos

Ni ska inte köpa färdig "riktiga" ringkuddar då ??

• Gumsigos

Nä jättedyra... de ja hittat kostar ju från 180SEK o uppåt... o ja ska ha två :S

• Gumsigos

E du inte på messen Grisaknorr?

• Paulinas

Jag tycker synd om dig Grisaknorr!!!

Jag som hela fm längtat efter barn (en kollega som är mammaledig kom och hälsade på med sin bebis) tror nog att jag kanske väntar lite iallafall :) Skoja bara...

Gick kompisen hem för att barnen var jobbiga? det verkar ju inte särskilt kompisaktigt :(

Ring kuddar... hmm, det borde ju vara jättelätt att sy i ett snyggt tyg! Då blir de inte så pråliga som de ringkuddarna som finns färdiga heller! (de som jag har sett har iallafall varit VÄLDIGT snuttiga)

• Paulinas

Promenad hemma hos gumsigos vill jag gärna också ta!!

När våra bröllop närmar sig och vi har lite mer praktiskt pyssel att göra hade det varit trevligt att träffas och göra det tillsammans. Jag ska tex sy löpare och ev. servetter när jag har hittat rätt tyg och det hade ju varit roligt att pyssla med det samtidigt som någon annan håller på med sitt pyssel vad det nu kan vara typ dekorera ljus eller nått! Sen kan man ju hjälpa varandra om man känner för det!

• Paulinas

Usch, kom på att jag ska hem och städa idag inför helgen... jimmy jobbar hela kvällen så lugnt och skönt att gå och "greja" men ändå tråkigt ju...

Jaja, tänka på något roligare! Bröllop! :) Ska kolla in alla tyger i stan idag och hoppas hitta något snyggt i rätta färger till löparna... Ett projekt!

• Gumsigos

De e sant Paulinas, ja kan ju lia bra sy dem själv, o sen sätta på nåt sidenband. Kanske lättare att matcha me färger o sånt då.

Ska vi bestämma en dag när vi ska träffas hos mig? Jag kan helgen om två veckor... nä om tre, e ju bortbjuden den helgen :D Vad säger ni om lörda om tre helger 3/12?

Oj det ble långt i väg... nån som kan ändå? Annars får vi ta det en söndag :)

• Grisaknorr

Gumsigos

Ja jag förstår va d du menar Fattar inte varför allt måste va så himla dyrt bara för d ä till ett bröllop !
    Men vi kan väl göra som Paulinas föreslår ?? Att vi har pysseldagar ihop !? Jag köpte ett billigt påslakansett i satin på JYSK. 50:- kostade det. E kompis till mig sydde en prinsess kläning till min dotter av hälfen... Jag har sådant tyg kvar om du vill ha..... vitt... Annars finns d många färger där.
    Tänkte på Indiskan har väl satin kuddar, kanske i lite mycket färg... men jag tror jag sett vitt där oxå.

Jo, jag finns på msn mug355c@tninet.se

Paulinas

Tack för att du tycker synd om mig Ja jag håller med dig, vänta lite med barn *s*
    Din ideé låter jätte kul ! Ha en liten sy och pyssel stuga !!
    Hoppas du hittar tyg idag då. Vilken färg ska löparen va i ?? Rosa ??
    Jag kommer nog oxå sy servetterna, hade inte tänkt på d innan du sa d !

• Gumsigos

Nu ble ja me sugen på o sy! Ska in o leta på Jysk, bra ideé Grisaknorr! o lia dant till dukarna. Var kan man hitta linnetyg?

Jag har ju nytta av det sen så det gör ju inget.

• Paulinas

Hallå! Tar en paus i arbetet och skriver ett par rader!

Vad kul att ni vill pyssla!! Det gör jag gärna vilken dag som helst! (pyssel har alltid hög prio hos mig) Ja, jag vill ha rosa löpare eller gärna mönstrade i olika rosa nyanser. De ska vara ganska smala (typ 15cm) och på dem ska jag ha dekorationerna (som jag inte har en aning om än.. men det kommer säkert!) Behöver bara kanske 4m eftersom de ska vara så smala...

Gumsigos, svårt att hitta dag! Den 3:e kan inte jag... Vi kanske skulle ta det en söndag, vi kan ju ses ganska tidigt på dagen och äta lite på em sen. Den 4/12 hade gått bra för min del och ev. den 20/11, någon som kan dessa dagarna?

Pyssel kan vi ju som sagt ta när som, är ganska flexibel de flesta kvällar.

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!