• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Amy1

Jag jobbade igår kväll och har tidigare berättat för några stycken om att vi ska gifta oss. När vi satt och käkade frågade en av dem vad jag ska heta i efternamn sen när vi gift oss, och då blev ju alla nyfikna och började fråga en massa. Så var det några äldre som tyckte "herregud, ska ni inte gifta er förrän nästa sommar och har REDAN börjat planera??" De fattade inte att man MÅSTE vara i så god tid om man vill ha en vettig lokal och PERFEKT klänning osv Och sen så berättade då en av dessa äldre damer att när hennes dotter hade gift sig för något år sedan så ville hon minsann inte ha någon fånig brudklänning och "spöka ut sig" när man varit sambo i 11 år och hade barn tillsammans och bla bla bla Tur man inte tar åt sig av sånt, för vi är ju i pricis samma situation med långt förhållande och barn. Fattar egentligen inte varför man säger så till någon? Men hur som helst svarade jag att jag tyckte det här med planerandet och att ha en underbar klänning för 7000 kr var halva nöjet Då blev hon tyst för en gångs skull

Amy - som ska jobba ikväll igen

• Gumsigos

Jag måste skvallra lite ja me, Amy jag håller med dig det där med äldre... o att planera i god tid. Det e ju ett måste helt klart! Hur ska man annars få det man vill ha??!!

Hur som helst, jag buda på en slöja modell Cathedral, en sån härligt lång o vann den. Betalar $17,49=ca 140kr !! Helt sanslöst :D Bara älskar Ebay! :D

Nu har ja tiara, slöja och smycken, o tiara till dottern. O nästan klänning på väg, för ja tror ja hittat den, äntligen ... om ja inte ändrar mig igen vill säga ;) Ja ni känner ju mig :D

• Grisaknorr

Men ! Jag fattar inte hur man gör på Ebay...... Jag vill oxå fynda !!

• Gumsigos

det e bara att registrera sig o börja buda, sen betalar man via paypal med kort säkert o bra.

• E+P

Alltså, jag känner mig lite som en svikare, men jag hoppar över träffen ikväll. Får sluta tidigare idag o känner bara för att åka hem o pyssla om sambon som ligger med 40 graders feber. Blir så många timmar att gå runt i stan oxå och vänta tills halv 7. Jag har ju inget körkort, så man får passa ihop det med bussar o så. Hoppas ni får trevligt! Kram Eva

• Gumsigos

Va synd E+P vi hade sett fram emot att träffa dig :( men hoppas sambon kryar på sig snart :) vi kan träffas fler gånger.

Vi kan ju redan nu sätta en ny datum en bit längre fram om ni vill.

Vad sägs om den 24 november?

Jag slutar här i Malmö nu på fredag så fram tom den siste november kan jag när som, för jag fick lite semester innan ja börjar nya jobbet :D.

• Grisaknorr

Oj !! Är det ikväll vi ska ses !? Jag ä så himla snurrig ! Hur dax är det?? Tur att jag såg det nu ! Jag körde iväg gubben ikväll så nu fick jag ringa å fjäska så han stannar hemma med barnen !!

• Gumsigos

Ja vi sa väl 18.30 om ja minns rätt... men ja kommer inte in förrän strax innan 19 så ni vet.

• Grisaknorr

Träffas vi utanför eller ?? Jag vet ju inte alls hur ni ser ut....

• Gumsigos

Jag kommer ju efter... men det kan man ju göra så blir det lättare för er som e nya.

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!