• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Paulinas

Just nu är jag inne på musik och tänker på vilka sånger vi ska ha under vigsel och vilka musiker och så. Hur långt har ni andra kommit med den biten?

• Grisaknorr

Paulinas

Bra J jag kommer på måndag !

Min planering står stilla... har tappat lite bry sådär med det... men jag vet ett band som vi förmodligen ska ha på festen. Dom tar 3000 för en kväll. Rimligt tycker jag.
    I kyrkan kommer vi be två av Mogges bröder att sjunga och förmodligen hans kusin å hans tjej oxå. Hans familj är väldigt musikaliska !

Jag har bokat kyrkan och lokal. Svärmor kommer om 2 helger å då ska vi skissa upp näbb kläningar. Åker till IKEA i slutet på månaden å köper lite "lullull" till dukningen....

Men en smart sak har jag kommit på ! Jag fyller 30 år nu i januari. Då tänker jag önska mig presentkort och saker till bröllopet.

• Min-Ah

Paulinas & Gumsigos!

Tack för igår! Det var kul att träffa er igen!

Så synd att jag inte kan komma på måndag, 7/11! Jobbar ju.
    Hoppas det blir fler träffar snart, så att jag får tillfälle att träffa er andra tjejer här på BT med!

• Gumsigos

Usch va gör man när mannen tycker tvn e roligare än planeringen av bröllopet? Försökte sitta o få ihop vad vi måste få klart snart, men inte... :(

• Amy1

Gumsigos - samma här... min sambo tycker inte heller det är så roligt med planerandet.

• Gumsigos

Amy1 Hur gör du då?? Gör du allt??

• E+P

Min m2b är inte heller särskilt engagerad i planerandet. Det ligger väl på nivån "titta här älskling, ska vi ha det så här eller så här? -Gör det som du tycker bäst om , det blir så bra när du planerar"
    Gahhh, strypa!!!

• Min-Ah

Hej, tjejer!

Verkar ju vara ganska vanligt att männen inte engagerar sig lika mycket som vi kvinnor i det här med planeringen...

Min man kom ju dock "igång" framåt "sluttampen"!
    Men det berodde mera på att han hade så mycket med jobbet (eget företag med krånglade leverantörer och massor av leveranser just innan bröllopet ).
    Så för hans del berodde det ju inte på att han inte ville hjälpa till.
    Han gjorde ju vad han kunde och hann med emellanåt i alla fall...

"Trycksaker" dvs. inbjudningskort, kyrkoprogram och sånghäfte etc. hjälptes vi ju åt med båda två. Jag är inte lika bra på datorer och layout som han...
    Dessutom hade han ju en hel del bestämda åsikter om hur han ville att det skulle se ut osv...

Vi får ju hoppas att era män också "kommer igång" lite mer, snart!
    förmodligen blir det väl inte bättre av att "tjata" på dem, för då känner de kanske som nå't "tvång"...
    Håller tummarna för detta!

Man önskar ju att det skall vara ett gemensamt mysigt projekt och inte bara den ena (oftast kvinnan)!

Paulinas M2B verkar ju (ovanligt) tillmötesgående på detta plan!! han har ju "pysslat" en del redan!!

• Amy1

Gumsigos - ja i princip är det så att jag gör allt! Och sedan nickar han godkännande ungefär när jag visar eller berättar hur jag tänkt Fast jag vet att det inte beror på ointresse från hans sida, han är bara ingen planeringsmänniska medan jag är raka motsatsen Fast ibland har han faktsikt synpunkter på det jag tänkt och då är det roligt att ändra och göra det på hans vis, så han också känner sig delaktig.

• Gumsigos

Vi får väl se om jag lyckas bättre i kväll. Ungarna lägger sig tidigt i dag så man kanske kan flörta in sig lite... ;)

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!