• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Grisaknorr

Amy1

Jag är 163 cm. Jag VET att 55 kg låter lite men jag är inte smal när jag väger 55. Jag har nån skum köttbulle form på min kropp eller något *s*

Modifast kan man byta ut måltider eller äta enbart det. Jag kommer äta frukost sedan det hela dagen (smakar skit)
    Jag har inget problem med att gå hugrig eller inte få mat så... bekommer mig inte.
    Fick inte sova inatt heller, men jag tänker prova på å dricka d idag ändå

• Paulinas

Hej Amy,

Till förrätt har vi tänkt oss en rökt laxrulle med räkröra i och till det ett hjärtformat bröd. TIll efterrätt blir det en slags vitchokladpudding med hallon (ev. blir det istället en "gelè" på chardonnay vin smaksatt med vaniljstång och socker och hallon i det).

VI tycker att det hade varit trevligt med fläskfilé, men vad ska man göra med den? Förrätt och efterrätt förbereder vi själva tillsammans med våra föräldrar, varmrätten är ju bra om det går att förbereda lite den också, men vi ska ha en kock under dagen i köket och lite hjälp till denna förstås. Tanken är att den ska lägga upp maten och laga varmrätten och se till så att allt flyter bra.

Så, recept eller förslag på god mat tas gärna emot!

• Paulinas

Grisaknorr,

Vad kul att ni funderar på Brunnen! Vi ska ju vara där den 3 juni, känns bra. Ligger fint och är mysig och så får man vara ifred där, det var de krav som vi hade när vi letade lokal.

Vilket datum var det nu ni hade?

• Paulinas

Amy,

jag skulle nog gärna vilja köpa en klänning. Känns tryggare på något sätt. Vill ha en ganska rak modell ev lite sjöjungfru och så drömmer jag om en helt i spets.. Ska bli kul när man får tid att åka och prova, ska ta mamma med mig :)

• Paulinas

Amy,

det känns som om ni har bra koll på bröllopet! Du har möjligtvis inte foto på inbjudningarna, hade varit roligt att se. Vi håller på med våra kort, har köpt själva korten och håller på att stämpla nu. Inlagan får komma senare, strax innan vi skickar ut så att vi är säkra på infon vi lämnar.
    När skickar ni era kort?

Vi gifter oss 3 juni och tänkte ev. skicka 14 feb. eller där omkring.

• Paulinas

Min-ah,

Ja, det var en trevlig kväll. Synd att vi inte tänkte på att du skulle ha mannen med dig från början, det får bli nästa gång!

Det här med kyrka, har inte bokat än... Vet inte riktigt varför.. känns kanske lite pinsamt att ringa och boka kyrka så här tidigt, men som du säger, det är ju pingst.. Får ta mig i kragen och ringa idag! Vill ju så gärna ha Gryt!

• Min-Ah

Grisaknorr!
    Låter ju intressant med bantarpulvret! Men jag undrar - innehåller det laktos? (Är laktosintolerant). de flesta sådana pulver brukar ju innehålla just laktos...

Jag är 155 cm lång och väger för mycket...Har inte vägt mig på ett tag men sist vägde jag ca 68 kg, suck!!!
    Är ju så svårt när man ÄLSKAR mat!
    Tack och lov äter jag inte så mycket godis och kakor (hur sjuttsingen hade jag annars sett ut?!!! Oj, oj!!! )
    När jag var yngre vägde jag bara ca 48 kg... Så det är ju tyvärr 20 kg mer än då! BLÄ!! Tragiskt!
    Har liksom en "kula" på magen precis nedanför troskanten, som är SÅ svår att bli av med!

Blir tyvärr för lite motion samt för mycket mat för min del! Är mycket dålig på detta.
    Skall försöka skärpa mig!
    Är inte bra för varken kroppen eller självkänslan! Och så har jag drabbats av någon form av diabetes med! Fick reda på det för några år sedan då jag åkte in på sjukhuset av en annan anledning.

• Min-Ah

Paulinas!

Ja, min man får följa med nästa gång! Vi får väl hitta recept utan vitlök och surmjölksprodukter!

Angående kyrkan så tror jag att du får ringa och boka nu! Så ni inte står där utan kyrka! Visst finns det en hel del kyrkor häromkring, men ni skall ju känna att ni trivs med den!

• Min-Ah

Paulinas!

"Sjöljungfrumodell" låter fint!
    Du har ju så fin figur och är lång, så du kan ju ha nästan vad som helst!

Fläskfilé är gott!
    Vi hade också tänkt det från början. men eftersom en av gästerna är muslim, så fick det i stället bli kycklingfilé.
    Baconomlindad kycklingfilé med wokade grönsaker och potatisgratäng hade vi. mycket gott!

• Min-Ah

Grisaknorr!
    Man vet ju aldrig. Kanske kan de ta hem rosa glasstena på IKEA!
    Eller så kanske det finns på något annat ställe!
    Ser jag några någonstans lovar jag att berätta!

Nej nu måste jag äta lite frukost och köra till jobbet!

Har konsert ikväll i Knislinge kyrka kl 19.00.
    Äntligen får vi musiklärare visa vad VI kan (inte bara undervisa)!
    Är lite nervös!
    Håll tummarna att det går bra, fllickor!!!

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!