• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Grisaknorr

Gumsigos

Jag vaknade här om natten... satte mig upp isängen å tänkte "Gumsigos" !!

Haha, undrar om d ä för jag läst ditt namn här mycket eller om d ä nallen i "Kodnamn grannungarna" !!
    I vilket fall som så asgarvade jag dagen efter när jag kom på va jag gjort !!

• Gumsigos

Grisaknorr:

HAHAHAHAHA!!!

Namnet kommer faktiskt från Monsters Inc, o älsklingen kallar mig det i bland.....

• Gumsigos

Jo men om man ser det så här...

Vi vill fortfarande gifta oss i Ystad, o ta in på Spahotellet med min jacuzzi ;)

Men sen hade det varit kul att ha festen hemma med samtidigt som man sparar en hel del pengar. Lite mer ville ha drygt 1000spänn per skalle, som mest, trodde man.

• Grisaknorr

Gumsigos

Den filmen rullar ganska ofta här hemma den oxå........ förmodligen överdos av gomsigosar då

• Min-Ah

Gumsigos är ju ett väldigt gulligt nickname tycker jag!

Grisaknorr!
    Hoppas det går bra med planerandet!

• Amy1

Hallå!!

Vilken frisör ska ni gå till bröllopsdagen? Vet ni något ställe där man kan göra allt, få håret fixat, få make-up oxh klä på sig klänningen? Och till vilket pris? Vet någon hur det är på den relativt nya salongen "& Co"?

Mångsa frågor!

Kram Amy

• Grisaknorr

Min-Ah

Planeringen går framåt.... Fått ett ja från barnens faster (dom 3 äldsta)om att fotografera heeela långa dagen. Hon är hobby fotograf, så otroligt duktig ! Hade sin värsting kamera med sig idag, fotade barnen (haft kalas) Ooooo den SER bra ut iaf *haha*

Amy1

jag har mailat Studio Capelli och fått pris. Kopierar därifrån så du får rätt...

Ex 1: Relaxavdelningen 1 timme inkl. frukt och fruktdrink, Medicinsk fotvård, Helkropp oljemassage, Nagelförlängning (fransk eller vanlig) inkl. smycke, make inkl. test, håruppsättning inkl. test och vi hjälper Dig att bli klädd med brudklänning och liknande. Allt detta för 3500,-

Ex 2: Relaxavdelningen 1 timme inkl. frukt och fruktdrink, Medicinsk fotvård, Halvkropp oljemassage, Spa-manikyr inkl. paraffinbehandling, make inkl. test, håruppsättning inkl. test och vi hjälper Dig att bli klädd med brudklänning och liknande. Allt detta för 3290,-

• Grisaknorr

Min-Ah

Jag har allt klart i tankarna..... nu behöver jag bara till IKEA och köpa glas, som jag ska skriva namnen på,istället för bordsplacerings kort. Ska köpa dom där "pluttarna" oxå, små glas sakerna. Någon som vet om dom finns i rosa ?? Den färgen va inte med på hemsidan.. hmm...

Någon som vet vart man kan och vad det kostar att hyra linne servetter ??

Har nog fått tag i en kock oxå !! Ååååå !! Kan inte någon bara ge mig bra å go å enkel å praktisk, lyxiga mat tips !? haha va frågor jag hade !!

• Amy1

Grisaknorr! Tack för svaret om Capelli! Fast jag tycker det var lite dyrt, jag hade bara velat ha hårfix, smink och påklädning. Kan maila dem om det ju :o)

Blev ju nyfiken, vad har du fått tag i för kock? Var ska ni ha festen? För där måste ju i så fall finnas bra möjlighter att laga mat till så många pers. Men en klassiker på bröllopsmenyn är väl rådjurssadel? Eller oxfilé. Om ni ska ha traditionell trerätters, menar jag. Vi ska ju ha buffé är det tänkt. Blir det inte så, så har jag rökt lax och nypotatis i reserv ;o)

Hur går det med klänningen?

Kram Amy

• Paulinas

Hej tjejer!

Tack Min-ah och Marie för en trevlig kväll i fredags. Kul att träffa dig som fru Min-ah! :)

Gumsigos, synd att du inte kunde komma, förstår dock att det blev jobbigt för dig. Vi kan ta en fika en lördag, det är kanske enklare för dig! Det var ju ett tag sen vi sågs nu!

Tråkigt med ringarna, men nu är de på väg iallafall. Förstår att det ska bli kul att få dem!

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!