• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Amy1

Hej!!

Tänkte på en sak. Har ni fått tag i någon solist än? Jag känner ingen som kan sjunga, vart ska jag vända mig då? Någon som har tips??

amy

• blivande fru Roos

Hej hopp tjejer!
    Dags att ge sig in i Krstd tråden igen. Ska skicka de sista inbjudningskorten till helgen Sen är det kört (skoja bara).

Randiga rutan tycks inte vara det populäraste stället i stan... vilken tjej stod i kassan. När jag bodde i Krstd för typ 4år sen så var det alltid en lång super smal tjej som var i butiken. Som jag personligen tyckte var jätte trevlig och gullig. Hon kanske inte jobbar kvar!?
    Trist med dåligt bemötande.

Själv har jag brudklänning, tärnklänningar och ev brudnäbbsklänning (snart) klart.
    Min M2b får fixa sina kläder själv, kan ju inte hålla i allt + att han får ju inte se min klänning innan bröllopet så varför skulle jag vilja vara med och välja hans kläder. Hahah, lite får karl göra själv.

Ska till Krstd nästa helg faktiskt, provsmaka mat, bestämma hur mkt bling bling jag vill ha på ringen.

Ha det så länge tjejer!

• Amy1

blivande fru Roos - det var en liten tjej med lockigt hår som stod i butiken. Den långa smala fanns också där, men upptagen av andra kunder. Så nej, det får va så med Randiga Rutan för min del.
    När ska ni gifta er, med tanke på att ni skickar inbjudan nu? Tycker det är svårt att veta när man ska skicka dem eftersom vi gifter oss mitt i semestern. Vilken kyrka ska ni ha? Lokal? Catering eller restaurang? Nyfiken i en strut här!

Amy

• blivande fru Roos

Amy1 > Vi gifter oss 14 januari 2006. Det blir Åhus kyrka (då jag är därifrån) sen blir festen på hotell ÅhusStrand så där fixar dom mat och allt så någon catering firma blir det inte för vår del.

Bröllopsresan är också bokad, blir Goa i Indien åker den 16 Januari och stannar där i 2veckor

Själv då? var är du ifrån?

• blivande fru Roos

Amy1 > ang solist så är vår bestman och toastmaster musikalartist, är bla med i uppsättningen av Mammamia här i Sthlm så han kommer sjunga några låtar tillsammans med sin fru Sara (Elifina som höll till här innan på bröllopstorget). Så vi är övertygade om att få skönsjungade sång i kyrkan.
    Kolla med musikskolorna om det sitter uppe några lappar på folk som vill sjunga.

• Paulinas

Hej, hej tjejer.

Jag hade varit helförbannad om det varit jag Min-ah! Så himla dåligt. Jag har dock köpt någon sjal där till någon fest vid tillfälle och då var bemötandet mycket bra. När det gäller brudklänningar har jag dock aldrig hört något bra... Kanske inte så bra på det där...

Blivande fru Roos,
    vad kul att det är dags att skicka ut inbjudningar! Blir ju med det samma verkligt då! (som om det inte är det innan :) )

• Paulinas

Gumsigos,

om du är inne och smygläsar på jobbet. Jag har inte fått era ringar än. HOPPAS de kommer idag! Hör givetvis av mig.

• Gumsigos

Hallå alla!

Nu äntligen funkar mitt bredband igen, det va väl en knut på tråden ;)

Himla dåligt med ringarna! E rätt besviken, men tur att jag har de gamla så jag kan använda dem.... skulle ju fria på redigt med dem nya.

Men, men, sitter här myser tar det lite lugnt-städar lite o donar...8timmar kvar innan de första gästerna dyker upp 9 till dem allra flesta kommer och 9,5 till gubben ska få sitt livs överraskning...

Man kanske ska flörta med prästen...:D:D

Nä skämt o sido, det hade nog inte älsklingen gillat....han vill ha sitt fina bröllop med alla vännerna i kyrkan o så :)

• Min-Ah

Hej, igen töser!

Var tyvärr ägarinnan själv av Randiga Rutan som var där när jag provade korseten...

Hon har varit jättetrevlig innan när jag handlat där (inte brudkläder då).
    Men det var precis som om att när hon märkte att jag var missnöjd så var hon lite riktigt lika tillmötesgående längre, eller nå't!

Hon var ju trevlig till en början, men sedan blev det ju tyvärr en aning "fel"!
    Trist! för jag fick ju inte direkt något "bra självförtroende" gällande min stackars kropp när jag stod där som ett FÅN i provhytten! Allt vällde liksom bara ut ur denna MINIMALA lila korsett, som ju var alldeles FEL storlek!!!

• Amy1

Hej hej!
    Nu är jag och min blivande hemma igen från en UNDERBAR lyxspaweekend på Ronneby brunn!! Vi har haft det jättehärligt, med god mat och varandra :o)

Måste bara berätta! När vi bestämde i aug att vi skulle gifta oss var det ju inget romantiskt frieri, utan mer bara att vi bestämde oss för att det var dax nu. I lördags avslöjade sambon att han planerat att fria till mig "på riktigt" nu när vi var i väg! Så hade jag inte haft "så bråttom" så hade jag fått ett riktigt romantiskt frieri!! Fast ärligt talat tycker jag att bara vetskapen om han planer räcker gott. Men tänk som det kan va.. Här har vi varit ihop 11 år och just precis 1½ månad före honom kommer jag med förslaget om giftemål, så nog är vi på samma våglängd alltid :O)

Om drygt en vecka bär det av till Atelje MB för klänningprövning!!

Amy!

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!