• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • E+P

Nä, pappersutbudet är väl inte det bästa i stan... Har kikat en del i Pandurokatalogen, men jag vill gärna se med egna ögon. Får väl åka till Väla o kolla där.

Amy1:
    Jag jobbar som telefonist på nummerupplysningen här i stan.

• Grisaknorr

Finns panduro på väla ?? Har aldrig varit där.....

• E+P

Japp, Panduro finns på Väla, på Center Syd i Löddeköpinge samt på St. Nyg i Malmö. Allt hämtat från mina fina register på jobbet!

• Min-Ah

Amy1!

Jag jobbar som violin och (stråk)ensemblelärare på Musikskolan i Östra Göinge, 80 % tjänst.
    Har jobbat där sedan 1999/2000 och trivs mycket bra med det!
    Trevliga, duktiga kollegor och underbara elever!
    Undervisar även i piano och blockflöjt (mest nybörjare på dessa sistnämnda instrument, då violin och viola är mina huvudinstrument).

Gick min utbildning på Musikhögskolan i Örebro; Instrumental/Ensemble-lärarutbildning (160 p) 1994-1998.

Nu måste jag köra till jobbet!
    Ha det så bra!

• Paulinas

En uppdaterad lista!

Min-ah gift!
    Paulinas 060603
    Gumsigos 060701
    Amy 060729
    Grisaknorr 060819
    E+P 060902
    Marie06 framtiden

• Paulinas

Grisaknorr, har inga bilder digitalt, men samlar lite bilder i en pärm, tar gärna med mig vid en fika! Hade varit roligt om alla tog med sig sitt "inspirationsmaterial" till nästa fika, hade varit så kul att se hur alla tänkt sig sina bröllop!

• Paulinas

Ja, det här med papper är inte det lättaste. Jag, Marie06 och Gumsigos var i Malmö i början av sommaren och hittade många bra pappersaffärer med det tog typ hela dagen för oss att hitta rätt nyans och struktur! Det finns en affär som heter Stämpelfabriken i Malmö som har jättemycket fint (både stämplar och papper). Jag hittade till slut mina papper där i rätt rosa nyans och i rätt struktur! Är dock fortfarande på jakt efter papper till vigselprogram och inlaga till mina inbjudningskort. Ska också köpa/göra tackkort. Och letar stämpel till tackkorten också! och så bordsplacering också! (Hmm, jag trodde ju att jag i stort sätt var färdig med trycksakerna, tydligen en hel del som jag måste hitta och köpa fortfarande...)

Jag tycker att det är jättekul med papperspyssel, jobbar lite på trycksakerna då och då. Grisaknorr, skulle man kunna få se vilken stämpel du köpt? *nyfiken*

• Paulinas

Vad man jobbar med? Jag är civilekonom och arbetar som adjunkt på högskolan. Jag arbetar även med en uppdragsutbildning som högskolan har sålt till Kina. En varierande och roligt jobb, och framför allt fritt!

• Amy1

Vad roligt att ni svarat ang yrke! Jag får liksom mer "ansikte" bakom nicken då

Nu är det min tur att fixa klart det sista här hemma innan det bär iväg till dagis och sen till jobbet. slutar kl 22 men jag kommer nog smyga in här och läsa ikväll, om det blir lugnt på jobbet

KRAM på er!!!

• E+P

Åh, jag har gått o kärat ner mig i en helt annan klänning än den jag köpt. Märket är St. Patrick o modellen heter Dalia. Ska försöka lägga in en länk till den...

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!