• Lotus

stjärntecken

Är lite nyfiken på vad ni är för stjärntecken, ni och era pojk/flickvänner. Är ganska intresserad av astrologi så jag bara undrar för min hobbys skull... :) Själva är vi båda oxar :)

• Svar på tråden stjärntecken
  • Lotus

stenbock-vattuman
    Det är mycket svårt att förutse hur en relation mellan dessa två ska fungera. De är väldigt olika. En stenbock följer regler och är förnuftig. En vattuman gör upp egna regler och följer dem, och de är inte så värst förnuftiga.
    För en stenbockskvinna är det viktigt att bli respekterad. Hon försöker lära vattumannen att uppföra sej ordentligt, men för honom betyder respekt från andra människor ingenting. En vattuman är inte FÖR löften, hen e EMOT dem...

Ett gräl mellan de här två kan handla om att hon är överdrivet fäst vid sin familj, och att han vägrar hålla skenet uppe inför grannar och släktingar. Vad de måste göra är att koncentrera sej på varandras goda sidor och glömma skillnaderna dem emellan.

"Han skulle vilja upptäcka en värld där löven aldrig faller och solen aldrig går ner. Hon vet att den världen inte existerar, men om de ska trivas tillsammans måste hon hjälpa honom att söka efter den".

• Lotus

vattuman-vattuman
    För vattumän är det underliga normalt...
    En relation mellan två vattumän är helt oförutsägbar.Det är svårt att få grepp om en vattuman
    En upptagen vattuman tar inga "snedsteg", otrohet hör inte till reglerna.
    De kräver att den andre ska vara deras allt. Om de har tur kommer deras förhållande att vara allt de skulle önska sej. Har de lite otur kan det bli för mycket av det goda (eller det knäppa, eftersom vattumän är lite galna till sättet. Nej inte lite, mycket galna :) )

• Snuttepuff

Lotus
    Lejonkvinna och fiskman då?

• Lotus

en ganska knepig kombination...En stabil stenbock och en flyktig tvilling...

Oavsett hur lång tid de här två är tillsammans kommer stenbocksmannen aldrig att kunna fundera ut varför tvillingkvinnan inte kan förstå sånt som är så självklart för honom. inget hon gör verkar praktiskt för honom (han tycker om när det är praktiskt). Han kommer däremot att beundra hennes intelligens. Och hon kommer att beundra hans klokhet, åtminstone till en början.

Stenbockens allvar kan göra tvillingen nedstämd. Tvillingkvinnans märkliga lynnighet verkar stötande för honom.
    Båda tycker om pengar. Hon tycker om att sätta sprätt på dem och roa sej medan han vill spara.

Stenbocksmannen tycker om att ha en kvinna som med fördel kan visas upp för andra, och en sån hittar han i tvillingkvinnan.

Om den otåliga tvillingkvinnan bara kan vänta så kommer hon att få en belöning... det bli nämligen bara mer och mer spännande med åren att va med en stenbocksman.

• Lotus

lejon-fisk
    en fisk kan ge lejonet mycket ömhet och insikt medan lejonet kan ge fisken trygghet. men de är inte lika av naturen utan måste lägga ner mycket energi för att det ska funka bra.

Det bästa fisken kan göra för lejonet är att ge uppriktiga komplimanger och uppskattning. Ett lejon bör ge fisken massor med vänlighet. Om de visar sina positiva sidor, i stället för de negativa blir det inte svårt för dem att anpassa sej till varandra.

De kan dela varandras starka sidor, men de måste ha förståelse för varandras svagheter.

• Jennan

Hej!

Lotus, du har fått händerna fulla.. helt klart..=) Om du har tid ( jag har kollat igenom alla inlägg och vår kombination finns ej) berätta gärna om jag-tvilling och han-vädur.

TACK!

• Lotus

Hej jennen! "man ser aldrig en vädursman och en tvillingkvinna sitta tysta och stirra vid ett restaurangbord (och ignorera varann). De har alltid något att prata om, ibland för mycket...
    Den här relationen är ibland jobbigare för andra än för de själva.
    Det är ingen drömkombination, men om de slutar med att försöka förändra varann så kan förhållandet bli lyckligt.

• Lotus

Förlåt, menade inta att kalla dej jennen...Jennan skulle det ju stå! :)

• Jennan

Hahahaha.. Lotus: klockrent...... Vi pratar mest av alla i hela världen typ,.. mina vänner e förvånade att jag har hittat någon som pratar lika mycket som jag...=) Vi är väldigt olika på många sätt men vi jobbar på våra egna "problem" och gifter oss om 3 dagar så det känns kanonbra..=) Tack för ditt snabba svar!

• hjartat

Oj, vad spännande! Orkar du svara på en till han oxe, jag kräfta!

Svar på tråden stjärntecken