stjärntecken
Är lite nyfiken på vad ni är för stjärntecken, ni och era pojk/flickvänner. Är ganska intresserad av astrologi så jag bara undrar för min hobbys skull... :) Själva är vi båda oxar :)
Är lite nyfiken på vad ni är för stjärntecken, ni och era pojk/flickvänner. Är ganska intresserad av astrologi så jag bara undrar för min hobbys skull... :) Själva är vi båda oxar :)
och det skulle inte vara en solstolle där utan en 8
Testa denna länken
www.msn.se/noje/horoskop/
Min käre make är jungfru och jag är oxe. Stabilt och luuugnt... Min ascendent har jag i tvillingarna (vet inte var min man har sin) och 3 av mina bästa vänner är tvillingar - ska inte funka med oxen sägs det men min tvillingascendent kanske underlättar.
Tur att jag har Venus i väduren och min man sin i lejonet, skulle bli lite väl lugnt och stabilt härhemma annars. ;)
kräfta-oxe
Båda tecknen vill att folk ska va snälla mot dem. Dessutom tycker kräftan om när man tycker synd om den. Oxen kan ibland ha lite svårt att förstå kräftans humör.
En oxeman är långsam i början när det gäller kärlek. Men när den väl kommer fram varar den oftast föralltid, och det tilltalar kräftkvinnan. Så länge oxemannen inte ställer till bråk med kräftkvinnans familj kommer hon att avguda honom och aldrig vilja lämna honom.
Jag är stenbock och han vattuman.
Har dock hört att vi inte SKA passa ihop... stämmer det?
fisk-kräfta
kräftan och fisken går sida vid sida, de känner sympati och attraktion för varann.
Fisken kan va lite slösig och slarvig med pengar. Det är nåt kräftan inte tycker om, för kräftan är pengar viktigt!
En kräftman tycker om att bli behandlad som ett litet barn, så som mamma tog hand om honom som liten :) Oftast lyckas fiskkvinnan pyssla om honom bra eftersom hon e så ömsint. Om kräftmannens mamma däremot va lite kall och "känslolös" när han va liten kan det bli svårt för fiskkvinnan. Hon måste ha tålamod med honom och "ta emot lite skit" tills hans självförtroende har blivit starkt. Då kommer han att älska henne lika osjälviskt som hon älskar honom.
vattuman-jungfru
Det kan bli lite av en utmaning för dessa två att leva tillsammans, eftersom jungfrun vill bringa ordning i kaos och vattumannen vill bringa kaos i ordning...
För att deras förhållande ska funka måste de verkligen känna att den andre är "den stora kärleken".
oxe-lejon
Tror att jag har skrivit om den här kombinationen, men där var kvinnan lejon och mannen oxe.
Iaf, om en lejonman och en oxekvinna har grälat biter inga fina ord eller långa samtal på oxekvinnan. Hon kräver handling och den bästa handlingen är sex (vilket lejonmannen inte har nåt emot :) )
För ett bra förhållande måste oxekvinnan åtminstone låtsas att hon e intresserad av vad lejonmannen berättar, annars sårar hon hans otroligt känsliga ego. Lejonmannen måste låta bli att predika och gräla på henne. Tillsist tar det långa tålamodet slut och då blir hon riktigt förbannad.
"Hur många hinder det här paret än möter i sitt förhållande kommer de alltid att stå vid varandras sida".
Tvilling-lejon
Den här kombinationen tror jag att jag har skrivit om, kanske kvinnan i lejonet och mannen i tvillingarna, men det är i princip samma sak, enligt boken. Finns både kärlek och gräl mellan en tvillingkvinna och en lejonman.