stjärntecken
Är lite nyfiken på vad ni är för stjärntecken, ni och era pojk/flickvänner. Är ganska intresserad av astrologi så jag bara undrar för min hobbys skull... :) Själva är vi båda oxar :)
Är lite nyfiken på vad ni är för stjärntecken, ni och era pojk/flickvänner. Är ganska intresserad av astrologi så jag bara undrar för min hobbys skull... :) Själva är vi båda oxar :)
Jag är Lejon (9/8) och han är Skytt (13/12)
blä, det blev ju fel.
9 aug skulle det ju stå
Vi är båda Lejon med ett år och en veckas mellanrum.
Jag har vuxit upp i en familj bestående av bara Lejon och fångade mitt eget Lejon till slut. Det är spännande med så mycket vilja och ingen vill ge med sig.
Bra initiativ till denna tråd!! Verkligen kul att läsa.
Lotus:
Både jag och min blivande är kräftor (jag 28/6, han 6/7). Vad säger stjärnorna om oss tro??
Hallå,
Gud vad spännande!
Jag är stenbock och min blivande är vattuman. Det är också helt fel har jag för mig, men vi är lyckliga
Vi är vattumän, båda två. :)
Jag är tvilling (19 juni) han stenbock (11 januari). Hur passar vi ihop enligt boken? Vi är nog ett par av typen "opposites attract"...:D
Jag är fisk med månen i stenbocken, venus i väduren och ascendenten i vågen. Min sambo är vattuman med månen i vågen, venus i fiskarna och ascendenten i stenbocken.
Vi båda har merkurius i vattumannen och kommunicerar gärna på denna nivå med en vänskaplig inställning, då allting annat motsäger ett hållbart kärleksförhållande.
Kortfattat är jag inte så världsfrånvänd när jag har månen i stenbocken, mild med både fiskarna och vågen, men är mer erfaren med venus i väduren än min sambo.
Min sambo är svårfångad, men mer romantiskt lagd med månen i vågen och venus i fiskarna, men lite mer handlingskraftig med stenbocken.
/amorsvilja
Lejon-skytt
Här koncentrerar man sej på vem som ska ta order ifrån vem. Dessutom e båda så stolta och ingen av dem har någonsin fel :)
Båda vill lära sej genom sina misstag och inte av goda råd...
När det har varit bråk är det skytten som får ta första steget till försoning.
skyttemannen behöver nån att dela sin entusiasm och "goda idér" med och för det passar en lejonkvinna bra.
Lejonkvinnan har en tendens att vänta sej för mycket av skyttemannen, och han försöker göra allt för henne, förutom att "kasta sej för hennes fötter i tillbedjan" (det gör han inte för nån)
Har en lejonkvinna och en skyttman en gång börjat älska varann så slutar dom inte :)
kräfta-kräfta
Kräftor är oroliga typer. Och den bästa att lugna en kräfta är en annan kräfta.
citat ur boken: "när en kräftflicka och en kräftpojke lockas att kika ut ur sina skyddande skal tillräckligt länge för att bli förälskade vill de vanligen gifta sej, eftersom känslomässig trygghet är så viktig för dem".
Två kräftor har massor gemensamt. Och så är båda hemlighetsfulla. De vill ha sina hemligheter för sej själva och det kan ställa till problem, för de vill alltid veta andras hemligheter.
Oavsett hur deras födelsemånar ligger i aspekt till varann osv kommer de att ha det tillräckligt bra för att vilja ha ett förhållande.