• Lotus

stjärntecken

Är lite nyfiken på vad ni är för stjärntecken, ni och era pojk/flickvänner. Är ganska intresserad av astrologi så jag bara undrar för min hobbys skull... :) Själva är vi båda oxar :)

• Svar på tråden stjärntecken
  • Lotus

Pink lady
    Jag tror (nästan säker) att den här kombinationen finns skriven redan.

• Miastra

Lotus
    Jag är lejon & min m2b är kräfta.
    Vad tror du om den kombinationen??
    Nyfiken!!!

• Blomstra

Oj, vilken spännande sida!
    Det var så många inlägg här...
    Har det sagts något om hur det ser ut när tjejen är FISK och killen är SKYTT????

Supernyfiken på att höra!

• Ejlis

Lotus:
    Inga problem!! Vi har varit ihop i 5 år och det verkar fungera!
    Jag har dessutom givit i uppdrag åt en astrolog att ställa horoskop på oss baserat på våra exakta födsloögonblick. Kanske blir prognosen bättre då!
    Tack ändå!!

• Jenny i England

Båda är stenbockar och det funkar hur bra som helst!

Vad säger Lotus?

• Lotus

Blomstra
    Fisk och skytt finns det skrivet om i början...

• Lotus

Lejon-kräfta
    Om de här två vill va toleranta mot varann går det lika bra som för vem som helst, men om de inte vill så kan de krossa varann...
    Av olika skäl är lejonet inte alltid så tolerant mot kräftans personlighet. Och kräftan e inte alltid så villig som den borde va att lära av lejonet.

En lejonkvinna tycker ofta att en kräftman e lite undelig. Han e vänlig, känslig och hänsynsfull. Han e inte dominerande utan låter henne nästan alltid få som hon vill. Han kan förstås va lite instabil i humöret, men han bryr sej om hennes känslor. Ändå finns det nåt i förhållandet som bekymrar henne. Även om hon inte kan sätta fingret på vad. Men bakom allt det fina med kräftmannen finns en vilja att styra saker och ting, inkl henne.

När det blir giftemål mellan de här två, (vilket det oftast blir eftersom kräftmannen vill ha ett varaktigt förhållande och en lejonkvinna gärna ser sej själv som hustru) så måste kräftmannen veta en sak om sin lejonkvinna. Hon måste få härska över något. Annars kommer hon att försöka härska över någon.

• Lotus

stenbock-stenbock
    Stenbockar blir sällan kära vid första ögonkastet, det brukar oftast ta lång tid. En stenbock tycker nämligen inte om att behöva nån. De tror att behov = svaghet.

Skälet till att en stenbockskvinna passar så bra ihop med en stenbocksman är inte det att han e lika ambitiös som hon, utan åxå att han e den enda man som kan konfrontera hennes tuffa attityd och samtidigt känna hennes mjukhet under ytan och uppskatta henne som kvinna.

• Vårbrud -06

Lotus

Har suttit och lästa alla inläggen(!) och undrade när det skulle dyka upp vädurskvinna och oxman, men det kom aldrig.
    Vad tror du om den kombinationen?

Både jag och han är löjligt lika beskrivningen av våra stjärntecken, specielt delen när jag är lite ego och för ärlig

• Lotus

vädur-oxe
    När en vädur och oxe ryker ihop är det alltid väduren som börjar och oxen som avslutar.

Vädurar tenderar att va aggressiva, impulsiva, härsklystna, extravaganta, pratglada och optimistiska. De eftersträvar spänning och snabba resultat, och de fordrar lite magi för att deras liv ska bli intressanta. Oxar tenderar att va reserverade, praktiska, fåordiga och självgoda, men en aning pessimistiska. De eftersträvar stabilitet, ensamhet och säkerhet, och de fordrar massor av vila och ro för att deras liv ska bli uthärdiga.

En kärleksförbindelse mellan en vädurskvinna och en oxeman blir säkert lärorik. Det är vädurskvinnan som tar första steget, vad det än gäller.

Om de här två anstränger sej och anpassar sej lite till varandras personligheter kan de få det ovanligt trivsamt med varann.

Svar på tråden stjärntecken