stjärntecken
Är lite nyfiken på vad ni är för stjärntecken, ni och era pojk/flickvänner. Är ganska intresserad av astrologi så jag bara undrar för min hobbys skull... :) Själva är vi båda oxar :)
Är lite nyfiken på vad ni är för stjärntecken, ni och era pojk/flickvänner. Är ganska intresserad av astrologi så jag bara undrar för min hobbys skull... :) Själva är vi båda oxar :)
Hej Lotus!
Jag är vattuman (17/2) och min sambo vädur (3/4). Vad tycker du att jag ska tänka på för att förhållandet ska fungera?
vi är skyttar båda två =)
Jag är stenbock och min m2b oxe.
Enligt vad jag läst mig till ska jag som stenbock passa med antingen jungfru eller oxe. Har haft tre längre förhållanden (2-3 år) med jungfrur och de har ju helt uppenbart inte funkat så bra..!
Med min oxe nu är det ganska turbulent och vi är väldigt olika, men kärleken finns där, djup och stark!
Några ord på vägen Lotus?!
Hej på er som väntar på svar. Hinner tyvärr inte svara nu, eftersom jag måste till jobbet... Ska försöka svara ikväll om inte lilla gubben sitter framför datorn hela kvällen :)
Vattuman-vädur
En gemensam sak är att de aldrig avslutar ett projek, utan fortsätter med nästa när det de håller på med blir för tråkigt.
Vattumän och vädurar är mycket lika varann, det pågår en nästan synlig tankeöverföring mellan dem. De har lättare än andra att dela sina känslor med varann, och att prata om sina meningsskiljaktigheter.
skytt-skytt
skyttar har en tendens att prata innan de tänker...och sanningar (trevliga och otrevliga) kastar de i ansiktet på folk, även på varann.
En skytt är aldrig långsint, utan erkänner när de vet att de har haft fel.
Två skyttars förhållande kommer aldrig att bli tråkigt, bl a för att de är så frågvisa, frispråkiga och självständiga.
Ska de resa bort gör de klokast i att resa tillsammans och inte på tu man hand. Reser de ensamma kan det ställa till med problem då den som reser kan "glömma" att komma tillbaka och den som lämnar kvar blir arg för att han/hon måste lämna kvar... Men reser de tillsammans stärks deras förhållande.
stenbock-oxe
Stenbocken och oxen har en del gemensamt, tex pålitlighet, trygghet och jordbundenhet.
Humor är oxarnas avdelning, de har alltid ett skämt på lager. Stenbocken har också humor, men en torr sådan. Deras skämt levereras med ett allvar som gör dem xtra roliga.
Något som präglar detta förhållande är värme, glädje trygghet och stabilitet. Båda behöver djup tillgivenhet och uppskattning.
Ingen av de här två ger upp ett förhållande pga ett litet snedsteg. Men skulle de mot all förmodan göra det kommer de aldrig att förlåta och aldrig försöka igen. Men de är trogna typer så snedsteg är väldigt sällsynt.
Lotus:
Jag är oxe och min man är tvilling... Bådar inte gott, verkar det som...
Har du något mer positivt, än det du skrev 050817:
"oxe-tvilling
En oxe är lugn, stabil, praktisk och försöker sköta sej själv.
Det kan bli svårt för henne att få ett fast förhållande med en tvillingman. Det beror på att tvillingen är väldigt osäker och rädd för att bli besviken."
Lotus får jag också fråga! :)
Jag är fisk (24/2), han är stenbock (28/12)
Roligt o läsa sånt här, e en äkta astrologi-sucker :)
Skrev in denna kombination på expressens H.Vesa's (eller vad han heter) astrologisida. De var tydligen väldig skillnad om jag var fisk o han stenbock, eller tvärtom att jag var stenbock o han fisk. Men han frågade inget om kön..så jag tycker de var lite konstigt. De stod bara "vad är du och vad är din partner"...aja, knas :)
Ejlis, måste tyvärr säga att jag inte hittade nåt. Men det är ju klart att det kan finnas positivitet mellan oxen och tvillingen i "verkliga livet" för det.
Det handlar ju inte enbart om i vilket tecken man e född, utan en massa andra saker spelar roll. Alla oxar e inte likadana och alla tvillingar tänker inte på samma sätt.
Min bok beskriver bara om de personlighetsdrag tecknen har och författaren utgår därefter hur man passar ihop.
Men som sagt så påverkar månen och planeter hur man e som person beroende på var de befann sej i födelseögonblicket. Så du får absolut inte haka upp dej på vad jag har skrivit, Ok? :)