• Kürbis

Nagon som gifter sig utomlands 2

Hej mina alpprinsessor (och övriga ;))!

Fick inte börja min lilla bröllopsberättelse i den gamla traden...sa jag gör en ny. Hoppas ni hittar hit!

Nu är det ju avklarat...och tänka sig han sa ja!

Nu sittet jag pa jobbet och maste faktiskt ...ja just det...arbeta! Hall utkik...snart har jag knapprat ihop en lite berättelse! Bis dahin :):):)

/L

• Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2
  • Lenchen

jag visst har det varit fint vader, och det verkar halla i sig! Det ar ju kul nar syrran kommer ikvall.

Hmm, extra smakakor kommer vi nog inte behova om jag kanner svarmor ratt. Och det blir sakert en hel massa till sondagen ocksa, fast andra sorter da naturligtvis

Jag har inte riktigt flyttat in till familjeliv annu, men kommer nog att gora det om ett tag. FOr surprise surprise kommer vi val borja forsoka vi med om ett tag. Fast nu har vi ju brollopet och brollopsresan att tanka pa. Och dessutom kan vi ju inte flytta in i huset forran i september eller sa. Men det ar ju aldrig dumt att forbereda sig lite! Vad spannande for oss allihop... Fast mest for kajsa da kanske. Har ni samma nick? Jag tar nog samma tror jag.

Hoppas allt gar bra med njurprovet!

Min kompis fick besked att cancern inte spridit sig, sa nu ar det relativt lugnt iaf. Aven om han maste ta cellgifter och sadar. men atminstone har han inte metastaser overallt. Det hade ju varit ganska jobbigt.

• frenchi

Hej alla!!
    Vad spannande Kajsa!!Jag har inte samma nick jag provade att bli medlem en dag och skrev fort Trollemollen inte visste jag att man inte kunde byta,hade lite noll fantasi denne dag sa trollemollen blev det, var lite trott pa Frenchie
    Helena kul att syrran din kommer har hon varit har forut?Nog ar det fint vader men det blir nog regn ganska snart eftersom luften ar sa tung och man kan knappt andas.

Det ar sa jobbigt ibland nu nar man har gift sig sa forvantas det utav en att man blir gravid pa momangen!!
    Det gar nog inte en dag utan att nagon pa jobbet jaha du maste vara gravid,ar du gravid?Nar man bara ar trott eller almant off
    Jaja vi tanker vanta lite till men blir man gravid sa blir man.....
    Nej nu ska jag pusta pa soffan som en strandad val har inte fatt en blund i natt, har haft en sa kallad nuit blanche!!
    Kram pa er alla!!
    Hoppas att allt gar bra Lisa!!
    kajsa vantar nyfiket pa resultatet!!

• Kürbis

Sa hade man gjort det igen...skrivit en massa namn pa kuvert! Tackkorten kan nu äntligen bli iväg skickade. :)

Jag mar bra, tack för omtanken :)
    Höger njure har fatt nedsatt funktion, men den kan man ju klara sig utan, annars blev det lite nya piller att äta.

Kajsa...vi väntar med spänning...positivt eller negativt

• Kajsaxox

Morgen...

Har precis varit hos min husläkare och tagit blodprov för att säkra även den sista %... hemtesten jag gjorde i fredags visade +

Axel har alltid sagt att när vi far barn kommer han lära sig svenska... sa jag skrev ut en egen liten svensk undervisning tills han kom hem i fredags där Lektion 3 var "Jag ska bli pappa" och Lektion 4 "Början av maj".

Är verkligen lite chockad... det gick ju sa himla fort! Enligt FL's uträkning är jag bara i vecka 6 sa vi kommer ligga lagt med att berätta. Men jag har förstas berättat för min mamma och ett pa kompisar och vi kommer berätta för Axels föräldrar när vi far tillbaka blodprovet.

Känner mig ända inte helt redo för FL... jag hänger nog kvar här ett tag till. Ok?

• Kürbis

GRATTIS!!! :) Härligt!

Nu blev jag oxa lite nyfiken pa FL och gick in och kollade en snabbis...men jag är ju inte redo för det mesta som fanns där. Inget pagang här alltsa! ;) Allmänna forumet kändes lite för stort och lockade inte riktigt mig...men här gör jag ju nästan aldrig heller nagra andra inlägg (och om jag gör det angrar jag mig nästan pa en gang, för jag har inte riktigt tid och lust att följa upp dem )...men om ni flyttar...finns det väl även där plats för en liten pumpa :)

Sa jag tycker att det är bra att du stannar Kajsa!

Det blir till att köra intensivkurs i svenska tills maj förstar jag. Men det är ju sa enkelt.... ;)

Helena, nu vill vi veta...har du koll pa allt? ;)

• Lenchen

Grattis! ja, det gick ju snabbt. Fast jag tror att det ar battre sa, da slippar man halla pa att forsoka, vanta pa resultat, bli besviken, forsoka igen... Jattekul!

Nja, jag kommer nog heller inte att flytta over till BT, Kanske att jag nar jag val blir gravid, om jag blir det, flytta over dit pa deltid. jag tycker det ar ganska trevligt har inne faktiskt, sa helt hoppa av vill jag ju heller inte. Men nu ar jag ju inte gift annu, sa jag stannar nog kvar ett tag till hur som helst! Och det ar ju kul att ni vill vara kvar lite ocksa.

Jada, vi har allt under kontroll. Ska andra en sida i kyrkoprogrammet och skriva ut igen och byta bara den sidan. Men annars har vi kvar att plocka ogonbrynen (pa salong) och traffa prasten. Och sedan sa fixar markus mamma blommorna, men jag antar att vi kommer att masta involvera oss lite dar ocksa.

Min syster har varit har en gang forut, men det var nastan fyra ar sedan nu. Och da var det jattejattekallt. Sa hon sag inte sa mycket av omgivningarna, for man ville inte vara ute. Nu var vi till Yvoire, och sa hade vi en liten middag med tjejerna i lordags (pa den mexikanska restaurangen i Balexert) Det var jattekul. Igar var vi och grillade och sadar. Idag blir det lite vininkop och slappande.

Tank att det bara ar en vecka kvar nu! All planering och sa ar det over pa en dag... Men en dag att komma ihag hoppas jag. Just nu ar jag lite orolig att annu ett par ska hoppa av. Hon ar gravid och har haft forvarkar. sa vi hoppas att de kan komma iallafall. For annars ar det 10 stycken av de som jag bjudit in som inte kunnat komma. Och aven om jag tycker om Markus kompisar sa ar det ju lite trakigt att hans inbjudna nastan ar dubbelt sa manga som mina... Fast sadana saker kan man ju inte forutse. att nagon far cancer och sadar.

• frenchi

Grattis Kajsa!!!!!!!

Skickar manga Grattis kramar xxxxx
    Vad roligt!!! Jag vill ossa bli med barn snart men vi tanker kopa hus/lagenhet innan och jag vill garna byta jobb. Jag vill ossa vara gravid under vintern har inte lust att pusta runt med jatte mage en het sommardag.jag vill och vill men jag tror inte man kan valja sant
    Ska du ta reda pa om det ar en flicka eller pojke??

Lisa hur gar det med din hemsida vantar otaligt. ;-D
    Idag "brakade" jag med en gast som kommer fran saudie arabia en riktigt obehaglig typ.
    Han hade slutat med datorn i business corner och gick och kakade frukost.Nar han kom tillbaka sa holl en annan gast pa med datorn, han var inte riktigt klok. Han: jag var har forst flytta pa dig du oforskamda manniska,hor du vad jag sager flytta NU!!!.Jag fick ga i mellan och saga lamnar man datorn sa lamnar man,man kan inte paxa!!
    Sen kom han tillbaka och sa den dar javla gubben som snodde datorn ar forjavlig!! javla skit Srilankeser.Srilankeser ar bara skit,pack etc....Jag sa JAG ar Srilankes.Ja det ar darfor du haller med gubben,ni alla haller ihop,vi araber gillar inte er.Srilanka och arablander = krig sa han Jag blev hel chockad.Vilket angrepp!!Snacka om racist.Jag holl med Srilankesen for att han hade ratt visste inte ens att han var Srilankes..... Behovde bara skriva av mig,tyckte det var sa obehagligt...
    Nagot posetivt hande iallafall en tysk kvinnlig gast tyckte att JAG ar lik Angelina Jolie (hehe sakkkert).Tycker inte hon ar na speciellt fin men det Ar ju en jatte komplimang
    nej ska ata nu och sen ska jag och wiggo mysa och kolla pa Eastenders...
    Ha en trevlig mandags kvall!!!!

• frenchi

Sorry for alla stav fel som i mellan istallet for emellan osv ar saaa trott hoppas ni kan lasa utan att bli irreterrade. (irriterade )

• Kürbis

Japp Matilda, det funkade...jag kunde läsa och första allt utan att bli irriterad ;) Knäppa gubbar finns det gott om överallt. Men visst är det knepigt att vissa bara inte kan uppföra sig. :(

Jag far ju skämmas lite...men skam den som ger sig, det är pa gang

Nej, nu maste jag jobba lite! Ciao!!

• Lenchen

Nej det lat ju inte sa himla trevligt med aggresiva gaster. Vissa manniskor ar helt enkelt lite konstiga. och har ingen uppfostran...

Ar lite pa daligt humor. Hade tankt skriva in mig pa en spanskakurs. Det finns en valdigt billig sprakskola inne i Geneve. kl 10 oppnade inskrivningarna. Sa jag steg upp jattetidigt och akte ivag, men eftersom jag inte bor inne i Geneve var jag inte dar forran kl 9.05. Och pa sprakskolan skriver de bara in 200 personer per dag, de delar ut kolappar pa morgonen. Och tror ni inte att den 200:e blev utdelad just innan mig! Sa nu maste jag aka dit imorgon igen och hoppas pa det basta. Och sedan hoppas att inte den kursen jag vill ga redan ar full... Grrrr

Sa nu missade jag en sovmorgon for ingenting. Och imorgon hade jag hellre velat packa, for vi aker ju till Osterrike pa kvallen. Men jag far val packa idag istallet da.

Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2