• Kürbis

Nagon som gifter sig utomlands 2

Hej mina alpprinsessor (och övriga ;))!

Fick inte börja min lilla bröllopsberättelse i den gamla traden...sa jag gör en ny. Hoppas ni hittar hit!

Nu är det ju avklarat...och tänka sig han sa ja!

Nu sittet jag pa jobbet och maste faktiskt ...ja just det...arbeta! Hall utkik...snart har jag knapprat ihop en lite berättelse! Bis dahin :):):)

/L

• Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2
  • frenchi

oj glomde skriva!!!
    Kajsa ni var jatte fina och din klanning var valdigt vacker och jag gillade din frisyr starkt!!!!
    brollopet sag ju jattefint ut med!!!!!

• Lenchen

Jattefina foton Matilda! Jo, vi blev med pa gruppfotot med. Det var ju lite svart att undvika nar fotografen borjade mota ihop alla som en flock far Kandes lite lustigt. Markus kommenterade, "om tio ar kommer de inte alls komma ihag vilka vi var och sitta dar och undra, vilka ar det dar egentligen och vad gor de pa vart foto".

Jag tyckte ert brollop var jattefint, trots att ni tydligen var nervosa. Men det ar ju ingenting man tanker pa som gast, aven om det kanske darrade lite pa rosten. Men det hor ju till pa ett brollop, och jag kommer nog att vara nervos jag med. Jag var det pa det borgerliga iaf...

• Kajsaxox

Du var verkligen super vacker Mathilda!!!

Jag har fortfarande inte skrapat ihop en bröllopsberättelse men hoppas fa tid till det nu när alla nära och kära fran Sverige akt hem. Mamma och min ena bror akte idag. Blev förstas nagra tarar igar kväll... känns tomt.

Kramar Kajsa

• Lenchen

Hej hej

Ar nu i Osterrike for att fixa med de sista sakerna. har kopt vin, lamnat ringar for putsning, kopt markus klader, och gjort lite andra smasaker. Kanns bra att ha allt under kontroll. Bestamde mig for att behalla frisoren, for de andra frisorer jag ringde till verkade vara sa dyra. Sa da far jag val tycka illa om frisoren och betala lite mindre (250 kr istallet for 1500kr). Jag tror nog att frisyren blir fin till slut, aven om jag far lite rysningar av frisoren. Saa viktigt ar det ju heller inte.

Forra helgen var vi pa ett brollop i Italien. Det var jattefint. Men 11 ratter! man var kanske hur matt som helst efter halften av dem. Men de var jattegoda. Och brollopet var i en vacker gammal kyrka och festen pa ett vingods dar de bla gor mousserande vin. nar vi anlande till festen stod personalen ute och vantade och oppnade dorrarna till bilen... Och sedan var det champagne och snittar och sedan alla 11 ratter... Jattelyxigt.

Och det var ganska roligt for vi tog med en av brudparets vanner fran Geneve. Och han visade sig vara dominikanermunk! Han var verkligen jattetrevlig och inte alls som jag trodde munkar skulle vara. visserligen var han bara 28 och hade inte varit munk sa lange, men anda. jag trodde de skulle vara lite gammalmodiga och trakiga, men han var cool. Och ganska alternativ tyckte jag. Tyckte att osterrike borde se till att det ar lattare for kvinnor att arbeta och ha barn samtidigt, att praster ska fa gifta sig osv... Det var verkligen intressant att prata med honom.

Nej, nu ska vi ha en liten genomgang med Markus foraldrar. De ar sa stressade av alla forberedelser, och tror att vi fortfarande ar 10 ar ungefar och behover hjalp med allt Sa nu ska vi ga igenom vad vi redan klarat av och vad som ar kvar att goras. Sa kanske de blir lite lugnare...

• Kajsaxox

Hej tjejor!

Hur är läget? Long time no hear, eller hur?

Är Frenchi pa bröllopsresa?

Här har det äntligen slutat regna igen och jag ser verkligen fram emot helgen. Hoppas vädret haller i sig, annars blir det Ikea pa lördag. Lisa- är du tillbaka än?

Egentligen har det inte hänt sa mycket här... men jag har fortfarande inte skrivit ihop nagon bröllopsberättelse... Bad Kajsa. Och jag har fortfarande inte fixat med namnbyte och nytt pass och körkort. Och det börjar verkligen bli lite stressigt nu för Axel och jag kollar pa att aka pa bröllopsresa sista veckan i september och första i oktober. Mexico och karribien har vi lagt pa is och är nu mest inne pa att hyra husbil och köra/trekka/cykla runt i Grand Canyon. Har alltid velat aka dit!

Hoppas allt är bra med er!

Kram

ps. jag har lagt in nagra av mammas kort pa min ringo sida nu ocksa. Bilderna fran fotografen har jag ocksa fatt men inte scannat dom än, saaaa fina!!!

• frenchi

Hej kajsa!!
    Nej vi aker inte pa brollops resa forans i dec-jan vi aker formodligen till Srilanka och Maldiverna,Nico har ju aldrig traffat mina slaktingar dar.Sa vi kor en kombination slakt traff i Srilanka och Honeymoon i Maldiverna.(2 flugor i en small)
    Det var jatte fina bilder, mannen din ar stilig och du ar vacker!Sag att du hade ungerfar lika langt slap pa klanningen som jag hade och du hade ju en liten ogla du kunde halla upp klanningen med.

Damen jag kopte min klanning hos sa att slapet var for kort.... Det var sa bokigt att dansa alla tramapde mig i slapet stup i kvarten att jag fick dansa mot en vag bakom mig.(mitt slap ar nu svart).Vart din klanning smutsig??Jag ar saker pa att hon kunde ha ordnat nagot men hon var val for bekvam av sig!!
    Mina bilder fran fotografen ar jag ratt nojda med men ju mer jag tittar ju fler fel hittar jag.(Jag blir nastan aldrig bra pa bild)

Later harligt med en resa runt Grand canyon.Jag skulle ossa vilja resa runt i usa har alltid viljat besoka Disneyland vantar tills man far barn da har man ju en bra ursakt.
    Helena vilket datum i september gifter du dig? Hur gar det med alla planer?
    och vart har Lisa tagit vagen?

Hej Hej!! Ar sa trott hoppas att man inte har allt for manga stavfel......

• Kajsaxox

Hej Mathilda,

Axel och jag var pa Sri Lanka en vecka och Maldiverna en vecka förra aret i december... vi hade tur bara tva veckor innan tsunamin. Det var där Axel pa sitt super romantiska NOT sätt fragade om vi skulle gifta oss. Det var en helt otrolig semester och alla vi mötte trodde förstas att vi var pa var bröllopsresa.

Min klänning blev jätte smutsig! Redan innan kyrkan när vi var och tog korten blev släpet helt smutsigt men det syntes inte i kyrkan. Jag hade verkligen inte klartat mig utan det lilla hantaget att halla upp släpet med för jag dansade hela natten. Där jag köpte klänningen sydde dom ocksa in en liten knapp för att fästa upp släpet men det höll inte särskilt bra. Min klänningen blev inte ens helt ren i kemtvätten Vad ska du göra med din klänning? Behalla eller sälja? Eftersom min klänning var tva delad ska jag sy upp en- förmodligen- grön kjol och använda överdelen till den. En av mina bröder gifter sig nästa ar sa da kan jag ju ha det pa mig da.

Jag har ju varit lite lat med namnbytet... och pass bytet... och det far jag äta upp nu. Pratade just med svenska konsulatet och det tar tre-fyra veckor att fa ett nytt pass och vi vill ju aka om fem veckor sa jag är helt klart ute i sista sekunden eftersom jag först maste byta namn hos skattemyndigheterna och fa nytt personbevis innan jag kan skicka efter nytt pass. Typiskt!

Maste jobba lite nu innan jag gar pa lunch.

• Jeppson

Hej tjejer!
    Har ni alla gift er/ska gifta er utomlands?
    Borde säkert läsa igenom tråden, men hann inte (tog sån tid att titta på alla vackra kort. :D )

Kajsaxox:
    Otroligt fina kort!! Ni ser ut att ha haft det jättemysigt - va FINA ni var!!!

Frenchi: Också jättefina!! Å vad jag längtar till mitt eget bröllop!!

Själv får jag vänta till November. Vi ska också vara utomlands. Jättespännande!

• Kajsaxox

Jeppson- Tackar, tackar. Ja, det var verkligen helt otroligt och sa mysigt med sa manga underbara vänner och släktingar runt omkring en.

Frenchi, Kürbis och jag har alla gift oss och Lenchen gifter sig den 10/9. Alla utomlands. Österrike och Frankrike. Var gifter ni er?

• Lenchen

Hej hoj

Kajsa: Jag tror att det gick ganska snabbt att fa pass. Jag tror att jag hade mitt pa 2 veckor, trots att jag lamnade in det i Geneve och de sedan skickade det vidare till Paris. OCh namnbytet gick igenom ganska snabbt ocksa. Sa pa 5 veckor borde du nog hinna

Joda, med planeringen gar det bara bra. Fotografen har inte hort av sig annu, sa det gor mig lite nervos, men egentligen har vi ju bokat med honom sa det borde vara lugnt. MEn man vet ju aldrig. Vi gifter oss den 10 september, sa om han skulle dumpat oss blir det lite stressigt att hitta en ny...

Nu borjar folk ocksa inse att de kanske skulle fixa hotell och ordna andra praktiska saker, sa vi far manga fragor och mail... Sa da ar det ju bra att resten nastan ar klart. Har inte riktigt kommit pa nagra smarta beskrivningar till alla gaster. (till festprogrammet). Det ar ju lite svart med vissa slaktingar till Markus. Han kanner dem visserligen, men de traffas inte sa ofta sa det ar lite klurigt att komma pa nagot roligare an att bara beskriva vad de jobbar med...

MEn lite nervos borjar jag nog bli anda! Ni vet vad jag menar!

Jeppson: Vi har alla gift oss utomlands. Utom jag som bara ar halvt gift... Jag har gift mig borgerligt redan, i Osterrike, och nu i september gifter jag mig kyrkligt, och sa i O-rike. Resten har det redan avklarat! Skillnaden mot manga andra utlandstradar har pa BT ar kanske att vi alla bor i utlandet ocksa, sa egentigen har vi ju gift oss hemma...

Var ska du gifta dig? OCh bor du i Sverige eller nagon annanstans?

Forresten, vi ska till Kenya pa brollopsresa. Det ska bli jattekul. Vi aker inte riktigt direkt efter vigseln utan tva veckor senare. Lite dumt for vi flyger fran Muenchen, sa da maste vi ju aka tvars igenom schweiz igen.

Grand Canyon ar jattefint. Jag och Markus var dar for tva ar sedan, nar vi forlovade oss. Vi akte runt i Californien, Grand Canyon, Death Valley och Bryce Canyon. Bryce Canyon var det basta tycker jag. Jattefint.

Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2