• Kürbis

Nagon som gifter sig utomlands 2

Hej mina alpprinsessor (och övriga ;))!

Fick inte börja min lilla bröllopsberättelse i den gamla traden...sa jag gör en ny. Hoppas ni hittar hit!

Nu är det ju avklarat...och tänka sig han sa ja!

Nu sittet jag pa jobbet och maste faktiskt ...ja just det...arbeta! Hall utkik...snart har jag knapprat ihop en lite berättelse! Bis dahin :):):)

/L

• Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2
  • Lenchen

Jo, det ar ju lite dumt att vara utan reseforsakring... Jag tror inte att hemforsakringen tacker det, och vi betalade inte med kort... Men eventuellt kan det tackas av VISA anda, eftersom kontot vi betalade med ar knutet till VISA. Men vi far se. Det ordnar sig nog, och huvudsaken ar ju att vi bada tva ar nagorlunda friska. Det hade kunnat vara varre.

• Kajsaxox

Hej tjejor.

Har tänkt i flera dagar att jag ska skriva en rad här i var lilla trad och säga att allt är bra efter Axel och mitt brak men idag skriver jag av en annan anledning.

Idag när jag var pa väg till Innsbruck för att hämnta mitt nya pass ringde min gynokolog/barnmorska och ville att jag skulle komma in. Och nervvrakig som jag var blev jag ju förstas jätterädd... med rätt visade det sig. Jag har haft och har en infektion i blodet- toxoplasma. Oftas blir man smittat genom katt/kattladan eller ratt kött och om barnet fatt infektionen (ca 50% risk) kan det bli starkt missbildat och maste tas bort. Jag vill inte! Är sa himla ledsen!!! Jag är bara i vecka atta men det är undligt hur snabbt man vänjer sig vid nagot och jag vill ju ha det här barnet. Jag maste aka till sjukhuset i Innsbruck imorgon och ta prover pa fruktvattnet och när vi far veta vet jag inte. Och vi som egentligen ska aka pa bröllopsresa pa fredag.

Vara bröllopsresor blir visst inte alltid som vi tänkt oss, eller hur Helena?

• frenchi

Kajsa skickar en stor trost kram hoppas,hoppas,hoppas att barnet ar ok.
    Lycka till imorgon i Innsbruck.

Kram Mathilda.

Helena hoppas att ni kan avboka eller skjuta upp brollops resan!!

• Kürbis

Jag försöker och försöker skicka kramar jag med, men mina inlägg kommer inte in! Men skam den som ger sig...Kajsa här kommer kramar fran mig med!! Hoppas verkligen att allt löser sig!

*kramar*

• Lenchen

Anej vad hemskt. Det maste ju vara en av de varsta sakerna. och det ar sjalvklart sa att aven om man inte varit gravid mer an nagra dagar sa vill man ju inte att det ska handa barnet nagot. Hoppas att det mar bra.

Nja, vi kan inte avboka var resa som det ser ut, sa vi aker nog anda. Och hoppas pa det basta. Men ett brutet ben ar ju faktiskt ett mindre problem an Kajsas.

• Bröllopstokiig

Hej och tack för alla kramar

I det stora hela har det gatt jättebra idag. Läkarna menade pa att eftersom det var sa tidigt i graviditeten är det väldigt osannoligt att barnet är infekterat. Och det är ingen grund att avbryta graviditeten . Men risken finns ju sa klart där och därför ska jag äta antibiotika resten av graviditeten. 6 tabletter per dag. Men det är ju mycket bättre än alternativet. Och enligt läkaren star inget i vägen för en avslappnande och mysig bröllopsresa.

Nu ska jag ta och börja packa och tack igen för alla kramar. Skickar kramar tillbaka!

Vi "hörs" om ca tva veckor.

• Kürbis

A vad bra! :) Nu har ni säkert redan akt...men trevligt resa !!

• Lenchen

Vad jatteskont! Hoppas att ni far det bra pa brollopsresan!

Nu ska vi snart dra oss mot Osterrike. Jag har inte haft mitt korkort sa himla lange och har aldrig kort hela vagen fran Geneve till Feldkirch sjalv tidigare. LIte smanervost ar det anda, men man vaxer med utmaningarna sa det ska bli intressant att se hur det gar! Som tur var ligger det ju ett par IKEA pa vagen, sa jag far stanna till forst i Lausanne och sedan Bern for att ta en liten glasspaus eller nat

• Kürbis

Lenchen,
    det kommer att ga jättefint ska du se, zickzack sa är ni framme :)...a lite ikea är ju aldrig fel ;)

Ha en härlig resa ni med...men passa er för savannens alla farliga varelser ! Hoppas det blir lyckat trots gips!

Go helg, L

Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2