• Kürbis

Nagon som gifter sig utomlands 2

Hej mina alpprinsessor (och övriga ;))!

Fick inte börja min lilla bröllopsberättelse i den gamla traden...sa jag gör en ny. Hoppas ni hittar hit!

Nu är det ju avklarat...och tänka sig han sa ja!

Nu sittet jag pa jobbet och maste faktiskt ...ja just det...arbeta! Hall utkik...snart har jag knapprat ihop en lite berättelse! Bis dahin :):):)

/L

• Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2
  • frenchi

ihhhhhhhhhhh imorrn sa aker vi till Paris och sover pa hotell i 2 natter.Fick som brollops gava av mina jobbarkompisar resa + hotell.Vi far nog inte nagon som kan passa lilla wiggolinusen sa han far nog hanga med kostar bara 6 euros extra/natt.Men vet ej vad jag ska gora om han ska fa folja med nar vi shoppar och strosar runt i paris eller ligga och "sova" pa hotellet.Ar radd att han kanner sig otrygg och ylar och skaller. Hemma ar han lugn nar vi ar borta...
    Vi far se...Han ar sk*t jobbig bland folk ska hoppa och ha sig.Nej ska packa nu!!!
    Kram Mathilda

• Jeppson

frenchi:
    Ha! Jag trodde wiggolinusen var ett barn först! :D

• Lenchen

Hejsan!

Jattefin klanning Kuerbis!

Nu har jag skrivit en liten berattelse och lagt in foton. Jag tror ni hittar den. Annars har lagger jag in fotona har ocksa.

photos.yahoo.com/brollopfeldkirch

• Kürbis

Nog hittade jag alltid ;) Ni ser sa glada ut!

Klänningen blev verkligen jättefin, önskar att jag oxa kunde modellera fram nagot sadant. Min svägerska fick en symaskin i present av min mamma för mamma var trött pa att lana ut sin, sa hon fragade om jag oxa ville ha en...men det ville jag ju inte ...jag lärde mig aldrig i langstadiet hur man ställer in den ...funderar fortfarande pa hur jag kunde fa en 5:a

Han är verkligen stilig din Markus...maste ligga i namet

• Kajsaxox

Helena- Ni var verkligen super fina!!! Och jag är saa imponerad av din klänning- saaa vacker!!! Brudbuketten blev ocksa jättefin och passade perfekt till din outfit. Och din frisyr... Perfekt!!!

• Lenchen

Haha, ja, kanske alla Markusar ar fina... Tur att man hittade sig en da

Egentligen var det faktiskt inte sa svart att sy. Eftersom texten till monstret var pa engelska var det lite knepigt ibland att forsta vad det var. Jag menar ord som lining och underlining osv kanske man knappt forstar pa svenska... Men nar man val rett ut det var det egentligen bara att folja beskrivningen och se till att man inte slarvar (nagot man garna vill gora nar man blir lite val ivrig att bli klar...). Men, faktum ar att jag inte trodde att det vare sig skulle ga sa latt, eller bli sa bra.

Hmm, ja ni vet ju att jag hade lite problem med frisoren. Sa jag var lite nervos dar pa morgonen. Men resultatet blev ju bra anda. Aven om det inte direkt blev som bilden jag visade! Men det var det val ingen som visste. Och priset for mig och min syster blev bara 32 euro! Sa det kan man ju sta ut med.

Sa nu ar vi alla gifta! Vilken bedrift! Om tva veckor aker vi pa brollopsresa. Det ska bli kul. Hoppas du har roligt i Paris Frenchi! LAter mysigt! Vi fick ocksa en upplevelsegrej av nagra kompisar. Jag vet inte om ni kanner till Seebuehne i Bregenz. Dar har de varje ar en opera, dar sjalva scenen ar i vattnet. Vi ska forst ata fyrarattersmiddag pa en jattelyxig bat som aker runt mellan Bregenz och Lindau. Sedan har vi bra platser till operan som gar nasta sommar, Trubaduren. Det ska bli jatteroligt. Sadant unnar man sig ju inte sa ofta. De flesta jag kanner som gatt pa seebuehne har fatt biljetterna i present!

Och jo, jag berattade ju inte vad som hande nar vi kom hem i mandags natt. Vi var hur trotta som helst och kom hem halv tva pa natten. Och tror ni inte att Markus kompisar akt hit fran Feldkirch for att Gschaende... Jag tror att det ar en sed som ar mest utbredd i Vorarlberg. Den gar ut pa att brudparet inte ska kunna sova i den akta sangen pa brollopsnatten. Men eftersom vi ju bor i Geneve hade de gjort det efterat. OFtast kanner ju folket till detta och ser till att sova pa hotell, men eftersom detta inte var brollopsnatten hade vi ju inget hotell. Sa dar star vi hur trotta som helst och kan knappt komma in i lagenheten... Det var en traskiva i hallen, vilken iof inte var sa svar att ta bort, allt i vardagsrummet var uttaget och stod i sovrummet och koket. Istallet var dar en "fangelsehala" med halm pa golvet, tunga kedjor, tidningspapper pa vaggen och de hade tom gjort som en flykttunnel. Det ska sagas att de naturligtvis lagt ned mycket moda pa detta, men jag kan anda inte direkt saga att jag uppskattade det. jag forstar inte riktigt ideen med detta, ar det inte roligare att gora nagot fint for sina vanner? De kunde inte komma helgen innan till Markus Polterabend, men nu i helgen kunde de minsann aka for att gora nagot sadant... Naja, osterrikarna ar val som de vart. Och Markus tyckte nog nastan att det var lite kul, aven om han inte vagade saga det nar jag var sur

Nu har vi stadat upp allt iaf, och har som ett minne ett hal i vaggen dar en bokylla ramlade nar vi skulle flytta den!

• Lenchen

Hej och ha. Lite dott i denna trad just nu?

Jag maste beratta vad som hant. Vi ska ju aka ivag till Kenya om en vecka pa brollopsresa. Och tror ni inte att Markus har brutit benet. I sondags spelade han fotboll och en kille tacklade honom pa benet sa att det brots pa tva stallen. LIte typiskt! Nu var det som tur var ett okomplicerat brott, sa man behovde inte operera och lakaren sa att han ska kunna aka anda. Men det ar klart att sa kul ar det ju inte. Har har han sett fram emot denna resa och sa har han benet i gips... Far se hur bra det gar med safarin. I varsta fall far han val stanna pa hotellet. LIgga pa stranden och sa kan han ju iaf.

Menmen. Vi far se hur det artar sig. Om benet blir samre eller sa sa maste vi ju stanna har. Hade varit smart att ta reseforsakring...

• Kürbis

Fast jag lever fortfarande ;)

Har haft det lite stressigt pa jobbfronten, det drar ihop sig för terminsstart och det märks genom mer jobb.

Vad trakigt att han brutit benet, du far hälsa Gute Besserung! Egentligen finns det ju inget positivt att säga, men bättre nu än före bröllopet iallafall. Hoppas det ordnar sig med resan iallafall, Kenya vill man ju inte missa!!

Back to work, hoppas att ni har det bra :)

• Kürbis

Men nej nu läser jag igen...och oj är ni utan reseförsäkring! Fast är du riktigt säker...betalar man med kreditkort brukar de alltid ge en reseförsäkring, där brukar oxa avbeställningsskydd inga, iallafall vid sjukdom - och sa är det ju för er. Svenska hemförsäkringar brukar oxa kunna hjälpa vid resa-sjukdom, allerdings gör varan österrikiska inte det, sa hur det är i Frankrike, vet jag inte. Hoppas det finns en utväg, om det är sa att ni inte kan aka, eller sa kanske ni kan skjuta pa det (men det latera ntagligen enklare än vad det är) sa att markus oxa kan bada :)

Nu tog tyvärr mina sma tips slut...hoppas det ordnar sig. /L

• Kürbis

Ojoj, läser ingen...mixade lite med spraken...sorry

Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2