Haha, ja, kanske alla Markusar ar fina... Tur att man hittade sig en da
Egentligen var det faktiskt inte sa svart att sy. Eftersom texten till monstret var pa engelska var det lite knepigt ibland att forsta vad det var. Jag menar ord som lining och underlining osv kanske man knappt forstar pa svenska... Men nar man val rett ut det var det egentligen bara att folja beskrivningen och se till att man inte slarvar (nagot man garna vill gora nar man blir lite val ivrig att bli klar...). Men, faktum ar att jag inte trodde att det vare sig skulle ga sa latt, eller bli sa bra.
Hmm, ja ni vet ju att jag hade lite problem med frisoren. Sa jag var lite nervos dar pa morgonen. Men resultatet blev ju bra anda. Aven om det inte direkt blev som bilden jag visade! Men det var det val ingen som visste. Och priset for mig och min syster blev bara 32 euro! Sa det kan man ju sta ut med.
Sa nu ar vi alla gifta! Vilken bedrift! Om tva veckor aker vi pa brollopsresa. Det ska bli kul. Hoppas du har roligt i Paris Frenchi! LAter mysigt! Vi fick ocksa en upplevelsegrej av nagra kompisar. Jag vet inte om ni kanner till Seebuehne i Bregenz. Dar har de varje ar en opera, dar sjalva scenen ar i vattnet. Vi ska forst ata fyrarattersmiddag pa en jattelyxig bat som aker runt mellan Bregenz och Lindau. Sedan har vi bra platser till operan som gar nasta sommar, Trubaduren. Det ska bli jatteroligt. Sadant unnar man sig ju inte sa ofta. De flesta jag kanner som gatt pa seebuehne har fatt biljetterna i present!
Och jo, jag berattade ju inte vad som hande nar vi kom hem i mandags natt. Vi var hur trotta som helst och kom hem halv tva pa natten. Och tror ni inte att Markus kompisar akt hit fran Feldkirch for att Gschaende... Jag tror att det ar en sed som ar mest utbredd i Vorarlberg. Den gar ut pa att brudparet inte ska kunna sova i den akta sangen pa brollopsnatten. Men eftersom vi ju bor i Geneve hade de gjort det efterat. OFtast kanner ju folket till detta och ser till att sova pa hotell, men eftersom detta inte var brollopsnatten hade vi ju inget hotell. Sa dar star vi hur trotta som helst och kan knappt komma in i lagenheten... Det var en traskiva i hallen, vilken iof inte var sa svar att ta bort, allt i vardagsrummet var uttaget och stod i sovrummet och koket. Istallet var dar en "fangelsehala" med halm pa golvet, tunga kedjor, tidningspapper pa vaggen och de hade tom gjort som en flykttunnel. Det ska sagas att de naturligtvis lagt ned mycket moda pa detta, men jag kan anda inte direkt saga att jag uppskattade det. jag forstar inte riktigt ideen med detta, ar det inte roligare att gora nagot fint for sina vanner? De kunde inte komma helgen innan till Markus Polterabend, men nu i helgen kunde de minsann aka for att gora nagot sadant... Naja, osterrikarna ar val som de vart. Och Markus tyckte nog nastan att det var lite kul, aven om han inte vagade saga det nar jag var sur
Nu har vi stadat upp allt iaf, och har som ett minne ett hal i vaggen dar en bokylla ramlade nar vi skulle flytta den!