• Kürbis

Nagon som gifter sig utomlands 2

Hej mina alpprinsessor (och övriga ;))!

Fick inte börja min lilla bröllopsberättelse i den gamla traden...sa jag gör en ny. Hoppas ni hittar hit!

Nu är det ju avklarat...och tänka sig han sa ja!

Nu sittet jag pa jobbet och maste faktiskt ...ja just det...arbeta! Hall utkik...snart har jag knapprat ihop en lite berättelse! Bis dahin :):):)

/L

• Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2
  • mammacatta

hej hej, jag bara gluttade in för att kolla, men tyckte ni behöver lite "gåvor" :D:

ååååååååååååååååååå
    ääääääääääää
    öööööööö

såg ut som att det behövdes flera å och ä än ö...:D:D:D

jag "hänger" på FL, men håller med om att det (precis som här) är rätt många trådar om saker som jag finner oviktiga, men rätt vare är så...:D lycka till med producerandet - det är ju den skojjigaste biten:D å grattis till plusset kajsa!

ps: FL är suvve när man får "nybliven gravid-nojja", kommer i v 6-8 någonstans å stannar i sådär 25-50 år eller så:D:D:D

• Kürbis

Aaa, en Sundsvallsbo...om jag inte missminner mig :) Man far ju nästan lite hemlängtan, tänk om jag kunde fa en leverpastejsmörgas fran Pallas till lunch idag Fast jag är sur pa ST...för varan bröllopsbild kommer ju aldrig in i tidningen :(

Jag har ju massa andra roliga tecken lättillgängliga üüüüüüüü ßßßßßßßß

Jag skrev in mig pa en engelska kurs igar..vi anställda fick nagra egna dagar att anmäla oss före studenterna, tack och bock, jag slapp köandet :) Fast jag fegade ur pa en franskakurs som jag hade tänkt ga. Min engelska har ju blivit sa dalig sa jag tog den istället, men misstänker att jag var lite bekväm, för engelskakursen är bara en gang i veckan och att fräscha upp den maste ju bara vara lättare än att lära sig franska fran grunden. Men nu blir det först engelska och sedan blir det nagot annat nästa termin :)

Lycka till imorgon Helena, hoppas du far din plats! Ja, glöm för allt i världen inte att aka till Österrike...har ju hört att ni ska bli gifta där inom en snar framtid

• Lenchen

Ja, egentligen har jag ju åååå äää och ööö också. Fast jag har nog blivit lat, jag är inte van att skriva med dessa bokstäver längre, så fingrarna bara hoppar fel när jag ska skriva. Så då tar det jättelångtid att skriva Fy fy på mig som utarmar det vackra svenska språket på det sättet. Men jag måste säga att det varit mycket lättare nu sedan jag inte heter ett efternamn med å längre. Vårt österrikiska efternamn har bara de udda bokstäverna z au och th. Så ingen utomlands kan stava det naturligtvis. Men då har de iaf bokstäverna på sitt tangentbord. Innan så stavade de alltid mitt namn på nya sätt, så att de oftast inte hittade igen mig när jag tex kom till österrikiska försäkringskassan. En stavade å som aa en annan som ä en annan a en tredje helt åt skogen. OCh så slutade det svenska efternamnet med myr. Så det måste ju vara meyer naturligtvis! Eller meier eller nat annat...

Nu har ytterligare ett par tackat nej till vår fest. Jättetråkigt faktiskt. Och ingenting jag kan påverka naturligtvis. Tyvärr inser man ju att det man själv planerar och fixar är en viktig del av festen, men om inte ens vänner är där så blir det ju inte så mycket av det... De här är gravida och lite ängsliga av sig, så eftersom hon är i sjunde månaden vågar de sig inte ut på långfärder...

Visserligen är de jag allra helst ville skulle komma fortfarande kvar, men ändå. Nu är bara 14 av 50 gäster "mina". Och 7, inklusive prästen, "gemensamma". Resten är från Markus sida. Visserligen är de jättetrevliga och jag känner dem bra, men riktigt samma sak är det ändå inte.

Nåja, festen kommer nog att bli jättefin ändå

• Kajsaxox

Japp! Har precis pratat med min läkare och jag är garanterat gravid !!! Har ocksa fatt en tid hos min gynokolog. Nu när chocken lagt sig känns det jättebra!!!!! Hoppas lilla pyret stannar kvar tills maj.

En kollega (och kompis) kom just förbi och behövde hämta lite grejer fran mig (vi sitter pa olika kontor) och helt plötsligt säger han... "Kajsa, have your boobs gotten bitter lately? Are you pregnant?" eeehhh say what??!! "No..."

Mammacatta- Tack för å, ä och ö:na! Ska nog kolla in lite oftare till FL nu och vem vet kanske skaffar jag mig mitt eget lilla krypin.

Ja du Frenchi, man ska inte sluta bli överraskad av hur manga otrevliga människor det finns.

Som Kübis sa- Lenchen- snälla missa inte att aka till Ö-rike!

• Kajsaxox

men ååå bigger ska det ju sta. Jobbigt! Vada bittra bröst.

• Lenchen

Att man marker det sa snabbt?! Fast det ar klart, nar man ar nygift sa spanar naturligtvis alla efter tecken pa graviditet...

Idag var jag pa sprakcentret igen... Denna gang var jag dar innan atta. Och nu fick jag faktiskt ett nummer och far komma tillbaka pa eftermiddagen for att forhoppningsvis fa en plats. Men det ser ljusare ut iaf.

Ja, jag hoppas att vi kommer ihag att aka till Osterrike! Men vi ar ju fyra att hjalpas at att komma ihag iaf. Sa det ska val ga bra. Om vi far plats med allt i bilen ar en annan sak...

• frenchi

Lenchen vad ar det for slags sprak kurs?
    ar det en intensiv kurs eller? jag ar namligen intresserad att lara mig lite tyska.....

• Lenchen

Nej det ar inte direkt en intensivkurs. Det ar en kurs pa universite populaire i Geneve. Den ar jattebillig, bara 80 franc for ett ar. men det ar inte sa latt att fa plats dar, just eftersom det ar sa billigt. Det var darfor jag var dar sa jattetidigt pa morgonen. Fast det verkar inte som att tyskakurserna ar sa populara, sa om du skulle aka dit pa fredag kanske det finns platser kvar.

Tidigare har jag last franska pa Migros.

Kursen ar i spanska, forresten.

• Kajsaxox

"Dan före dan" Lenchen! Hoppas du kommit iväg till Österrike ordentligt.

• frenchi

Lenchen sa det ar nu pa lordag du gifter dig?Vad tiden flyger onskar dig och mannen din en underbar dag!!!!!!!
    Lycka till hoppas att solen skiner.

Kramar Mathilda.

Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2