• Kürbis

Nagon som gifter sig utomlands 2

Hej mina alpprinsessor (och övriga ;))!

Fick inte börja min lilla bröllopsberättelse i den gamla traden...sa jag gör en ny. Hoppas ni hittar hit!

Nu är det ju avklarat...och tänka sig han sa ja!

Nu sittet jag pa jobbet och maste faktiskt ...ja just det...arbeta! Hall utkik...snart har jag knapprat ihop en lite berättelse! Bis dahin :):):)

/L

• Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2
  • Kajsaxox

Oj, oj, oj vad har hänt med var trad? Vi har fallit hela vägen till sida 3!!!

Hur är det med er?

Med mig är det bara bra. Vi har bokat var bröllopsresa nu och aker 23/9 till Las Vegas och sen vidare med bil till Grand Canyon. Vi kommer tillbaka pa söndagen tva veckor senare och sen fredagen efter aker jag upp till Stockholm i tio dagar.

Helena- nu börjar det verkligen närma sig för dig?

Mathilda- Vilken lite sötnos, din lille Wiggo.

Ciao da weil!

• Lenchen

Jo, nu borjar det narma sig! Spannande ar det. Och allt ar faktiskt klart. Sa det ar skont. Fast nagot som ar trakigt ar att tva kompisar fran Sverige inte kan komma, han har namligen fatt cancer. De fick reda pa det bara for nagra dagar sedan. Sa det fortar ju stamningen lite. Och sa har Markus en kompis som fortfarande inte sagt om hon kommer eller inte!

• Kürbis

Ja du, Lenchen :) nu närmar det sig!...fast du har ju haft läget under kontroll hela tiden ;) Cancer är aldrig bra, men vi far hoppas pa det bästa för din vän!

Själv ska jag göra ett litet kikin i en njure imorgon (...tänk om det gör ont ) och har därför haft världens stress pa jobbet med att göra färdigt varan nya hemsida idag. Just precis nyss kom min chef och sa at mig att lägga det at sidan tills nästa vecka, för nu har jag gjort hela basen och hon har inte hunnit tänka ut mer hur hon vill ha det! Vad glad jag blev , det är verkligen ett otacksamt jobb och nu slipper jag det pa nagra dagar (för säger hon nästa vecka behöver hon minst ännu en!). Pa kuppen gick hon hem oxa, sa nu är jag helt själv pa hela vaningsplanet! Känner mig som i "ensam hemma" Nu ska jag koka starkt kaffe (som bara jag gillar), bara göra roliga uppgifter, leta nya jobb eller kanske bäst av allt...ga hem tidigare! *olydig* Fast egentligen far man ju det, bara det tas igen, sa sa kul var det kanske inte.

Kajsa - hur mycket semester har du egentligen? *avis* Later som en härlig resa! :)

Nu väntar kaffet pa mig :) Ma sa gott!!

• Lenchen

Jo, jag tror att jag fatt for mig att jag skulle gifta mig ungefar samtidigt som er, sa jag har ju planerat i samma takt! Utom att jag gifter mig mycket senare...

Hoppas det gar bra med ditt njurkik da! Hoppas det inte ar ngt allvarligt.

Min kompis opererades i forrgar, och hittills har den varit lyckad, men det vet inte om den har spridit sig eller inte. Det ar testikelcancer och den kan ofta sprida sig till lympfsystemet, men han upptackte den tidigt, sa vil hoppas pa det basta.

Annars ar allt bra. Den sista personen har nu antligen bestamt sig for att komma, sa nu kan jag gora placeringen ocksa!

Men nu ska jag sitta lite i solen och lasa. (Harry Potter... Fast jag har upptackt att jag tydligen HELT missat att lasa forra boken. Sa jag ar nog inte hans storsta fan, om jag inte ens fattade nar forra boken kom ut! ) Nasta vecka ska jag inte sola for att inte riskera att vara alldeles skar i ansiktet. Sa nu ar sista chansen att bli brun

• Lenchen

Forresten ska min svarmor ocksa gora smakakor till var agape efter kyrkan! Jag kommer inte riktigt ihag om det var Kuerbis eller kajsas svarmor som gjorde det... Haha, och nu gor min svarmor likadant! Trots att vi forsakrar att ingen kommer att forhungra under vart brollop...

Och sa ska hon gora en stek till var kaffe och kak-traff dagen efter. Det passar ju jattebra ihop.

Och sa valplanerade blommor i kyrkan har nog ingen haft. Har star nastan livet pa spel. Tom ljusmanschetterna var inte snygga nog, sa de maste bytas ut...

Men det ar ju mest gulligt av henne, sa jag ar glad att hon engagerar sig, aven om jag nu nar jag ar stressad sjalv (trots att jag inte har nagon anledning till det) kan bli lite irriterad.

• Kajsaxox

Hola,

Ja, hoppas verkligen att din kompis blir frisk snart, Helena.

Själv har jag ont i ryggen och är saaaa trött!!!... och min mens har inte kommit än... fyra dagar sen. Vet inte om jag är förväntantsfull eller orolig ...

Semester har jag rätt mycket för vi har inte ledig pa dom röda dagarna utan far dom extra som semesterdagar. Det betyder att jag har 34 semesterdagar om aret.

Det var Kürbis svärmor som bakade smakakor tills dom poppade ut ur ören pa Kürbis

Hur är det fresten Kürbis? Varför maste du kika in i njuren?

• Lenchen

Ja, det later ju spannande Kajsa! Tank om du far flytta in till familjeliv... Kan forestalla mig blandningen av kanslor, kanske lika bra att testa sa vet du? Jag skulle krevera av att inte veta!

Nu ska vi snart ivag och kora gokart med Markus jobb. Far se hur det gar...
    Satt foresten lite val lange i solen sa nu ar jag jattevackert skar!

• frenchi

Hej alla!
    Helena Hoppas att allt gar pa er dag!!
    Hi hi jag har redan flyttat in till Familje liv.....
    Jag har numera FL och BT pa samtidigt och flickar fram och tillbaka.Vi planerar ju barn snart sa jag tankte att jag ska nu planera lite i forvag, for pa mitt brollop kandes det lite utav ett kaos.
    Sa jag suger i mig som en svamp alla goda rad osv..
    Lisa varfor maste du checka njuren?Hoppas att allt ar bra.
    Kajsa jag skulle nog testa mig nyfiken strut som jag ar.....
    Men aven om man har aldern inne sa tror jag att jag kommer bli livradd om/nar jag blir gravid,det kanns sa stort!!!
    Helena visst har vi haft tur med vadret denna vecka!!!
    Nej ska ut med wiggo!!

• Kürbis

Vad är det man hör...det nalkas barn bade här och där spännande!! :)

Jo, svärmor och kakorna ja :) Det är ett minne blott nu! Vi ska dit nästa helg, sa da packas väl bilen full pa söndag. Behöver du en extra sändning, Helena, kan jag komma med en! ;)

Jag är en sandär som springer pa toa minst en gang i timmen...sa nu har njurarna börjat ta stryk, sa nu maste lite nya tester genomföras och det verkar som om att det maste tas ett prov fran en njure Men annars är det inte sa farligt!

Pa lördag är det min tur att aka till ikea, fast det är klart, det är ju ingen konst för mig. Men vi behöver nya persienner. En fraga, har ni dessa hemska vita jättegardinerna som täcker hela fönstret? Vara maste bara bort nu!! Mackan hade dem innan jag flyttade in. Iofs kan man dra dem at sidan, men nu maste jag göra nagot at det hela, och jag har blivit lite nyfiken pa en lösning med persienner...sa far vi se om jag räddar hans gula sidengardiner Men jag är inte sa händig av mig, när det handlar om tyg, sa nu hoppas jag pa att ikea har lite braiga ideer som jag kan lana! :)

• Kajsaxox

Hej tjejor!

Jag ska göra en grav test i kväll... aaarrrhhhh! Visst kommer jag bli jätteglad om jag nu är gravid men jag tycker pa nat sätt att det har gatt lite för fort... vi har ju inte ens försökt! I mean... räkna ut när jag har ÄL, ha sex varje dag runt den dagen , kolla temeraturen, vänta spänt pa att mensen inte ska komma varje manad och allt annat som hör till när man försöker bli gravid .

Vi har inga gardiner alls hemma hos oss. Bara persienner... men... vi köpte nya gardiner fran Ikea för ett par veckor sen... men... när vi stod vid kassan blidde det lite fel och gardinstangen kom inte med hem. Jag "tror" (ingenting officiellt) att det kan ha varit mitt fel att den inte kom med. Mitt blodsocker var da pa noll och jag skulle säkert inte ens märkt om jag hade glömt Axel pa Ikea

Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2