• Kürbis

Nagon som gifter sig utomlands 2

Hej mina alpprinsessor (och övriga ;))!

Fick inte börja min lilla bröllopsberättelse i den gamla traden...sa jag gör en ny. Hoppas ni hittar hit!

Nu är det ju avklarat...och tänka sig han sa ja!

Nu sittet jag pa jobbet och maste faktiskt ...ja just det...arbeta! Hall utkik...snart har jag knapprat ihop en lite berättelse! Bis dahin :):):)

/L

• Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2
  • Lenchen

Ja, Markus skulle ju ha lite svart att springa fran lejonen sa vi far val halla oss inne i bilarna

• frenchi

Kajsa och Helena vill onska er en ur mysig och spannande brollops resa!!!!

(Brutet ben hindrar nog inte er att upptacka afrika och det finns nog ingen risk att Marcus springer ifran dig )

Sjalv ska vi pa brollops resa i januari men vi har inte bokat resan blir nog Srilanka och maldiverna who knows.
    Ni kan val agna er en tanke at oss som far jobba jobba jobba (snyft)
    Trevlig helg tjejor!!!

• Lenchen

Tack tack. Det ska nog bli bra hoppas vi. Markus fick inte ett plastgips som vi hoppats pa, sa nu blir det val inget badande for honom, men lakaren gav gront ljus till safarin iaf, sa det verkar losa sig.

Sri Lanka och Maldiverna later jatteskont, och du har kanske slaktingar dar ocksa? Pratar du tamil eller singalesiska?

• Lenchen

Nu ger vi oss av. Onska oss lycka till !

• Kürbis

frenchi är du där?...för alla andra är väl ute och roar sig i andra världsdelar

Jag tänkte bara säga hej! Hej hej!!

Jag har trakigt pa jobbbet och borde ga hem...men det bara regnar och regnar, sa jag sitter här och trycker...men att fixa lite övertid pa flexen är ju inte helt fel det heller. ;)

/lisafisa

• frenchi

Hello Lisa fisa!!
    Visst ar jag har men jag jobbar ju sa konstiga tider ibland,som idag sa slutade jag kl:00.00!!!

Idag sa kom en gast och vill ha huvudvarks tabletter och nagon mag medicin till sin fru som hade varsta magsjukan.Hon bade spydde och hade diarre.
    Snall som jag ar tar jag fram alla mediciner vi har i Receptionen och gar igenom dom... den har hmm forkylning,denne halsbranna och denne huvudvarks tablett.Till min fasa sa ar en av medicerna faktiskt kondomer,Han sager lite anstrangt i dont think this will help my wife and she will not be up for this kind of stuff.Jag kollar lite forvanat min kollega skrattade tills han grat.Jag som trodde det var nan slags medicin. ha ha ha
    Kondom paketet var av ett marke jag ej kanner till

Sa Lisa ar du ledig nu i helgen och whats up? Jag jobbar!!!
    Jag é sa avis pa Dom 2 honeymoon brudarna men snart sa é dé min tur.
    Ha en go kvall och trevlig helg!!!
    Kram Mathilda

• Kürbis

Japp, visst var jag ledig :). Har ju ett typiskt 8-5 skrivbordsjobb.

Vi var och hälsade pa Markus föräldrar och at god mat och kakor (oväntat ) mest hela helgen! Dumt nog fanns det inte sa mycket mera att göra, da det bara regnade, men ibland är det ju skönt att bara inte göra nagot oxa. Lite shopping han jag oxa med och gjorde oväntat nagra sma fynd att fylla ut garderoben med.

Nu sitter jag här och känner mig lite snurrig. En av mina arbetskamrater har födelsedag idag och da maste man ju saklart dricka sekt! Att det är arbetstid och pa förmiddagen spelar inte sa stor roll :) Sa är jag rätt nöjd, för idag har jag "vunnit" en manader lang tvist pa jobbet om mina terminalglasögon. Surtanten (allmänt kallad häxan) pa personalavdelningen har bara kranglat och kranglat, sa jag kopplade in "personlaföreträdaren" (typ interna facket) och nu sitter jag är med 269 pix mera pa fickan. Det bästa är att hon gjorde fel, för man ska inte kunna fa ut mer än 160, men hon skrev 100% utbetaning pa lappen, sa när jag kom till kassa-stället fick jag ut rubbet . Sa nu är jag rätt nöjd!!

Ja eller hur, jag vill oxa ut och resa lite. Vi bokade flyget till sverige för jul förra vecka och det är ju alltid nagot. Min lillebror bor i USA och kommer att fa en liten son (eller ja, kvinnan i hans liv ;)) i januari...som vi självklart maste aka och hälsa pa :) Vi hade ju tänkt att aka pa försenad bröllopsresa till nya zeeland nagon gang nästa ar...sa nu börjar det bli mycket man maste spara semesterdagar till. :)

• Lenchen

Hejsan alla
    Har sitter jag i Mombasa. Hittills har resan varit jattebra. Det var lite jobbigt pa flyget, men safarin gick bra for vi hade en egen bil sa Markus hade plats for benet. Vi sag en massa djur och hotellena och maten var jattebra. Nu ar vi pa badhotellet och ocksa det ar jattelyxigt. det ar inte speciellt fullt heller sa man har nastan poolen for sig sjalv! Igar var jag och dykte ocksa. TYvarr ar det lite synd om Markus som inte kan bada, men jag tror att han har det ganska bra iaf.

Kramar till er alla som sitter och jobbar hela dagarna. Men snart ar det ju tillbaka till vardagen for oss med...

• Bröllopstokiig

Men Lenchen, halla!! Ut och njut at afrika och mannen din!! Oss kan du uppdatera när ni kommit hem ;) Kul att höra att ni har det bra...a egentligen var det ju bra att vi hörde fran er...var lite orolig ett ta att ni blivit uppätna

Tänka sig, här har det inte regnat pa en vecka. Stralende väder...imorgon ska vi ta och bestiga nagon bayrisk alp hade vi tänkt.

Kajsa, hoppas du ser detta när du är tillbaka...Europark är nu dubbelt sa stort med massa nya braiga affärer Äntligen kan man shoppa i Sbg!! när kommer du och slösar pengar?? :)

Go kväll, nu ska jag laga köttfärssas! Lisa

• Kürbis

Ojoj, Lenchen, lät jag arg? Det var inte meningen, snarare lite skämtsam. (Egentligen är jag ju aviseftersom jag oxa vill ut och resa) Sorry! Nu atergar jag till mitt vin och köket :) L

• Lenchen

Hej hopp!
    Nu ar vi tillbaka! Nejda, jag trodde inte att du var arg Vi hade lite dotid att sla ihjal. Vi akte in till Mombasa for att kolla runt lite, men efter ett tag blev det ganska jobbigt for stackars Markus att hoppa runt pa kryckor i varmen, sa vi gick in pa ett internetcafe och vantade pa att bussen tillbaka skulle ga... Och sa ville jag kanske gora er avundsjuka Nej, bara ett skamt.

Hur som helst ar det ganska skont ocksa att vara tillbaka har i Geneve. Inte for att det inte var kul i afrika, men det ar ocksa mysigt att sova i sin egen sang och sa.

Safarin var alltsa jattelyckad. Vi hade en bil alldeles for oss sjalva, men en trevlig guide. Vi sa hur manga djur som helst, fast inte noshorning eller leopard. Men lejon med ungar och elefantfamiljer, krokodiler, giraffer, ja allt man ser pa TV. Jag trodde faktiskt inte att det skulle vara som man "tror" det ska vara, men det var det. Jattestora oppna ytor och en massa djur.

Hotellen var jattefina och man fick alldeles for mycket mat. Ibland var det buffeer och da var det ocksa afrikansk mat med. Till middag var det oftast menyer och da var det mest europeisk eller indisk mat. Men gott iaf.

Sista veckan da vi var vid kusten var ocksa mysig. Da hade man lite mer ork att vara romantisk ocksa... Pa safarin steg man upp sa tidigt att man bara ville kasta sig i sang efter middagen! Det var inte alls sa varmt som vi trodde, utan lagomt varmt. Lite synd om Markus som inte kunde bada, och inte heller gora andra aktiviteter som dyka, eller aka ut med bat eller spela beach volleyboll. Men vi har spelat en hel massa kort nu iaf! Det ar faktiskt skont att inte ha sa mycket aktiviteter for da agnar man mer tid at varandra. Och det ar val det som ar tanken med smekmanad

Nar vi var i Kenya horde vi att det varit bomber pa Bali. Dit hade vi nastan tankt aka, och da hade vi varit dar just da... Troligast hade vi val inte varit dar bomberna smallde, men lite laskigt anda.

Hoppas alla har haft det bra. Idag ska vi pa var forsta spanskalektion. De andra borjade forra veckan, sa vi far hoppas att de inte lart sig sa himla mycket sa att vi verkar helt borta

• Kürbis

Oj, vad daliga vi har blivit pa inlägg ;)

Sa hade man en san där dag pa jobbet igen. :( Letar nu med ljus och lykta efter nagot annan. Men vi vet ju hur lätt det är. Har massor att göra, men jag är sa negativt inställd att jag inte kommer framat. Tisdagar brukar ju vara sega...och imorgon är det ju en ny dag!!

Vad händer annars? Min engelska kurs pa mandagskvällarna är verkligen toppen. Det är iofs en kurs för studenter, sa kanske är den lite för föreläsningsmässig, men annars verkligen rolig. Men ni vill bara inte veta hur mycket kunskaper som man tappar när man bara pratar tyska hela tiden...eller ni om nagon fattar ju det, saklart! :) Jag skyller allt pa tysk tv! Till helgen ska vi aka till Steiermarken (det är nu min inofficiella översättning) och plocka äpplen för att bulla upp i källaren inför vintern och över alla helgon kommer min syrra pa besök!

Borta bra men hemma bäst, Lenchen! Härlig resa ni hade. :)

Nu kallar plikten ater :)

• Lenchen

Tja, har ar allt bara bra ocksa. Har haft ganska mycket att gora eftersom jag maste kora runt Markus hela tiden. Nu har han bytt gips sa han har ett plastgips som bara gar upp till knat. Det ar mycket battre. Han tror att han kan kora bil nasta vecka, men jag tror inte att jag slapper ivag honom... Vi far val se hur det blir.

SItter just och laddar upp bilder fran Kenya.

Kul att fa besok!

Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2