• Kürbis

Nagon som gifter sig utomlands 2

Hej mina alpprinsessor (och övriga ;))!

Fick inte börja min lilla bröllopsberättelse i den gamla traden...sa jag gör en ny. Hoppas ni hittar hit!

Nu är det ju avklarat...och tänka sig han sa ja!

Nu sittet jag pa jobbet och maste faktiskt ...ja just det...arbeta! Hall utkik...snart har jag knapprat ihop en lite berättelse! Bis dahin :):):)

/L

• Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2
  • Lenchen

Joda vi ar har i Osterrike. Och loser de sista nyuppkomna problemen... Prasten var inte helt inne pa var version av massan, sa nu maste vi gora om programmet lite. Men det ar ju inte hela varlden. Fast nog tycker jag att prasten hade kunnat kolla igenom programmet lite tidigare och ringt oss som han sa att han skulle gora. Sa hade vi sluppit gora ett felaktigt program.

och sa har mamma och brorsan forsvunnit lite pa vagen! De missade en taget nar de var tvungen att byta i Buchs, sa nu maste vi hamta dem i Schweiz! Men atminstone missade de inte flyget Sa vi ar anda pa ganska gott humör!

• Lenchen

Oj, lite fortydligande kanske. De maste ta taget fran Zuerich for att komma till Feldkirch och dar missade de det sista taget fran gransstaden Buchs till Feldkirch da de skulle byta.

• frenchi

Jag hade ossa en i familjen som fick problem med farden tex min bror.Han mellanlandade i Paris (fredag)och av nagon anledning sa var inte hans biljett till Geneve giltig sa han fick sova over pa flygplatsen och sen ta taget till Geneve.Hans resvaska med kostymen hade kommit bort dessutom, sa han fick ha pa sig svarta byxor och en snygg skjorta som brudtarnans kille lanade ut.(min bror ar 1.97 lang sa tur att det fanns en till langstang).
    Brollop verkar alltid innehalla lite kaos m.m det verkar hora till......
    Ar du nervos Helena???

• Lenchen

Jag tankte da iaf inte pa att han skulle haft nagra opassande klader eller sadar. Det sag bara bra ut!

Jo, lite kaos hor nog till, men jag maste saga att jag trodde det skulle vara lite mindre. Men men, nu ar hela familjen samlad, och programmen under utskrift.

Nja, jag ar nog mer stressad an nervos Men det kommer nog...

• Kürbis

Klart det kommer att ga bra.

Ha en underbar morgondag, ska tänka pa er! :)

...glöm bara inte att äta en kaka eller tva ;)

• Kürbis

Det spelar ingen roll hur länge jag försöker, det funkar inte med min fotogrupp pa gmx'en, nagonstans blir det fel och man kan inte kolla pa bilderna...sa nu har jag givit upp :( Mitt datafreak till svägerska ska fa fixa till det i helgen...hoppas jag.

Men för att ni inte ska fa ga helt lottlösa bjuder jag pa:

www.st.nu/familje/index.php&id=496829

:)

• Kajsaxox

Hej!

Jag är sjuk, Axel och jag har brakat (det gör vi aldrig sa nu vet jag varken ut eller in ) och sa är jag gravid med alla humörsvängningar som det innebär. Snyft, snyft! men jag vill i alla fall önska Helena

STORT LYCKA TILL i morgon!!!!

Och äntligen Lisa! Superfin klänning!

• frenchi

Kajsa det blir nog ok,ett brak kan rensa luften ibland.jag och nico brakar titt som tatt det ar inte kul men det ar extra kul nar man blir sams och skrattar at hur lojliga vi var.Det ordnar sig tjejen.
    Nar man ar gravid sa har man ju en massa hormoner som spelar spratt...kop dig lite choklad vet ja det gor vem som helst gla'

Lisa antligen sa far man ett ansikte!!!Jatte lacker klanning!!!Men vi vantar fortfarande pa mer....

GRATTIS Helena och Markus nu borde ni val vara man och fru!!!!
    Hoppas att allt gick bra!!

Nej ska nu slappa framfor tvn med en pase daim... inte bra men ooo sa gott!!!!

• Lenchen

Hejsan alla! japp, nu ar vi gifta. Jatterolig dag, men for att vara arlig ar det nastan skonare nu, nar man i lugn och ro kan tanka tillbaka pa den fantastiska dagen, och faktiskt ha tid att bara agna sig at varandra...

jag ska skriva en mer utforlig beskrivning pa tisdag eller onsdag, nar vi ar tillbaka i geneve.

Men dagen blev jattebra. Det regnade jattemycket pa kvallen innan och morgonen, men sedan pa eftermiddagen blev det fint, sa vi kunde ta korten efterat och ocksa ha agapen efterat ute. massan var verkligen jattejattefin. markus mamma och moster sjong underbart solosangerna (de brukar upptrada pa olika konserter och i kyrkor), och hans morbroder hjalpte till under psalmerna med stammor. Vi kande de bada ministranterna, sa det var fin och prasten pratade ovanligt lange (vilket i detta fall inte var en nackdel, man vill ju inte bara ha en tvaminuterspredikan anda nar man gifter sig...). Och pa slutet kom det in en hund i kyrkan! Inte planerat dock...

Agapen efterat var jattebra, goda kottbullar, vilket iof var lite udda med champagnen, och servitorerna hade "sverigetrojor" pa!

Festen var full med programpunkter, maten god, och musikerna jattebra. Det blev verkligen bra stamning och vi kom inte till hotellet forren kl fem! Sedan tappade vi upp ett bad och myste.

Idag har vi haft lite tarta och prat med de gaster som ar kvar, och vi har oppnat presenterna. Det var ocksa kul

Det blir sakert bra med Axel, kanske det ar just for att du har lite hormonsvangningar... jag och Markus var faktiskt lite irriterade pa varandra dagen innan brollopet for att vi var trotta och stressade. Men vi insag ju det, och pa brollopet var vi glada igen!

Hor av mig om ett tag!

• Kürbis

Japp, da var det avklarat för dig med Lenchenlein! Grattis! Verkar ha varit en bra dag...saklart! Skönt att allt klaffade. Ser fran emot att höra mera :)

Sa hoppas jag att helgens stormar har lugnat ner sig. De brukar ju ha en tendens att göra det, om inte förr sa senare. Min pappa brukar alltid säga: en ny dag - nya förutsättningar (ibland säger han utmaningar :)). Det löser ni!!!

A, tack för alla komplimanger :) fast att den var fin visste jag ju

Jag har en typisk mandag pa jobbet, allt är trakigt och gar segt, a huvudet det värker...som tur är närmar det sig fyra, sa det är väl dax för sista rycket nu.

Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2