• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • agnelia

Jag har sett flera jättevackra utomhusbilder från vinterbröllop! Bl a så var det en tjej här på BT som visade upp bilder från sitt bröllop. En jätteläcker bild där brudbuketten låg ovanpå snön!
    Kräver förstås köldtåliga blommor...

Så utomhusbilder fungerar, bara man gör det innan det blir mörkt. Och så hoppas man på snö förstås!

• Speja

Mitt förra inlägg verkar ha försvunnit. Jag försöker igen...

Jema: Vilken fin klänning du har hittat. Jag har bild på min, men vet inte riktigt hur jag ska få in länken här. Hmm, får ta reda på det....

Vad det gäller fotografering så har vi valt en fotograf som har sin studio precis bervid en park. Om vädret tillåter så tänkter vi gå ut och ta några bilder utomhus och resten i studio. Så jag hoppas ju såklart på en vit vinter.

• Jema

Speja
    Nu blev det dock inte en sådan klänning.
    Utan något helt annat då vi ritade upp den.

Vi kommer att fotograferas inne i vår kyrka. Det är tydligen nordens äldsta stenkyrka, så det blir nog rätt fint om man kan ha stora ljusstakar på golvet bredvi en.

Jema

• blivande fru strömqvist

Jema: Låter jätte mysigt att fotograferas inne i kyrkan tycker jag. Vet inte hur vi ska göra än.

Har ni bestämt vilka låtar ni ska ha i kyrkan än?

• Jema

blivande fru strömqvist
    Vi har inte bestämmt vilka låtar vi ska ha i kyrkan. Vill gärna ha tag i en solist som kan sjunga 1-2 sånger, men har ingen aning var man får tag i en.

Har ni bestämt något än?

Jema

• feb.brud

hej tjejer!
    Nu är blommorna fixade Vilken lättnad!
    Idag bokade vi bröllopsresa som ska ta oss till Thailand i 2 härliga soliga veckor Vi har bara bokat flygbiljetter till Bangkok och sen tar vi oss vidare på egen hand till någon mysig ö, där vi bara ska njuta av att äntligen vara man och hustru
    Ville bara dela min glädje med er

• Brunkullan

feb.brud:

Vad blir det för blommor? Tål dom kyla bra??

• Speja

feb.brud:
    Thailand låter ju bara sååå härligt. Passar ju perfekt att åka dit just under vintern. Själv får jag nöja mig med något mindre pga bebis på g. Så det blir nog några nätter på slott/herrgård här i Sverige. Kollar lite på sånna där deckarhelger som finns. Verkar lite kul.... och så kombinera med lite spa. Får se vad det blir.

Blommor. Hjälp, det har jag inte tittat på ännu. Men nu måste jag snart ta mig iväg till en florist. Är sugen på rosa, gult, limegrönt... ja, något åt det håller. Gärna rosor (om de håller i kylan) eller gerbera. Men som sagt, får se vad floristen säger....

Blir lite stressad när jag läser vad ni andra hunnit fixa. Nu får jag nog se till att få tummen ur om det ska hända något.

• blivande fru strömqvist

Jema:
    Jag har flera förslag på låtar i kyrkan men har lite svårt att bestämma mig. Men en är klar iallafall jag ska överaska min blivande med att själv sjunga "Ett liv för mig" sedan så ska några av mina systrar sjunga de andra sångerna. Vi är en sjungande familj helt enkelt...:) Funderar på att ha piano, elbas och trummor i kyrkan tror du att det blir för mycket?
    Jeanette

• Jema

blivande fru strömqvist
    Jag har ingen aning ifall det kan bli för mycket, svårt att säga.

Låter jättekul och modigt att själv sjunga för sin blivande i kyrkan.

Jema

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!