• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • feb.brud

Vi hade träff med floristen och hon sa att rosor(Grand prix)tål kyla bäst, men även kallor och gerbera. Så min bukett kommer att bestå av just röda rosor. Tärnans bukett blir däremot vita kallor. Min m2bs corsage blir oxå en röd ros. Svårt att förklara hur det kommer att se ut men vi blev väldigt nöjda med hennes ideer.

blivande fru strömqvist:
    Modigt av dig att sjunga i kyrkan! Jag kan inte sjunga för att rädda mitt liv så den bitten lämnar jag till andra.

• blivande fru strömqvist

Jema, feb.brud:
    Har sjungit på några bröllop och det har ju gått bra men, man vet ju aldrig hur det kommer att gå på sitt eget. Så jag har sagt till mina systrar att du kanske får sjunga låten ifall jag inte klarar av det.

Vad skönt att en del rosor klarar kylan, blev mycket lättad när jag läste det. Sa dom vad rosorna kostade ca...?

• feb.brud

blivande fru strömqvist
    Hon sa inte vad de kostade, men jag fick en bukett av sådana rosor när jag fyllde år och jag tror att de kostar ca 35kr/st.
    Vet inte vad buketten kommer att gå på, men kan inte tänka mig att det blir så mycket. Jag ska ha en ganska enkel.

feb.brud:
    OK då vet jag lite...:)
    Jag tror också att jag ska ha en ganska enkel bukett. Februari är ju inte direkt en månad med mycket blommor...

• lokatt

nu har jag iaf kommit ett steg närmare bröllopet - jag har beställt mönstret till min klänning! det skulle komma inom 1 - 2 veckor, och nu är det bara att vänta. *pirr*

• agnelia

anna lokatt,
    har du bild på mönstret/klänningen?

• feb.brud

Igår gjorde vi vår första inbjudningskort! Det var en ganska känsloladdad stund när man såg det färdiga kortet. Det börja kännas så verkligt
    Hur går det för er andra?
    Anna lokatt:
    Visa gärna bilder på klänningen! Är så nyfiken

Hej...
    Nu är fotografen bokad... Han verkade jätte bra. Vi ska åka och träffa honom i oktober för att bestämma hur vi ska ha det. känns super...:)
    Nu är det bara frisören och blommorna kvar börjar känna mig ganska avslappnad.

Måste berätta vad mina värdpar gjorde...
    De kom och hämtade mig i lördags och tog med mig till en idrottsplats. Där stod alla mina systrar och väntade. Jag fick ta på mig riktigt fula glansiga gröna cykelbyxor och så fick jag ha en stor t-shirt nedstoppad. Sedan hade vi femkamp och de filmade allt. Jag får inte berätta för min blivande vad jag gjort för på bröllopsfesten ska de spela upp filmen och så ska han få gissa hur det gått för mig i grenarna...Det va jätte kul men jag vann inte i så många grenar, idrott är inte direkt min grej... ;) OJ det blev ett långt inlägg... hihi

• Speja

anna lokatt:
    Wow vilken läcker klänning!
    Måste genast kolla om jag kan hitta något fint möster där som passar en mamma-mage.

Idag har jag bokat fotografen. Det känns så skööönt att komma ett steg framåt i planeringen.

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!