• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • blivande fru strömqvist

hej!
    var hos min frisör igår. Verkade bra, fick titta på bilder på olika frisyrer. det var jätte roligt. Det skulle kosta 900 kr i timmen. Då ingick sminkning och en prov uppsättning. Vet ni vad er frisör kommer att kosta?
    Ha det bäst!! ;)

• Johanna85

anna lokatt

Hej!

Jag ska också gifta mig den 11 februari! Hur långt har du hunnit med planering och köpa av kläder och dylikt?

• lokatt

Johanna85:
    alldeles för långt! det är så illa att jag nu försöker bli av med min brudklänning... jag köpte tyvärr den i alldeles för god tid, och nu visar det sig att jag inte kan ha den! den har blivit alldeles för stor när jag slutade amma.
    men. ny klänning är utsedd, mönster & tyg alltså, då mamma & jag kommer att sy den.

det är lättare för mig att säga vad som är kvar, så jag gör så istället...
    - kläder till vår lille näbb (utsedda, men inte beställda än)
    - tillfråga extranäbb (vi inser att vår plutt nog kommer att tvärstanna mitt i kyrkdörren) och kläder till henne (dvs mönster, tyg finns)
    - göra klart inbjudningarna; skisser finns, nu ska jag bara sätta mig med rätt program (som jag fick igår! *nöjd*) och göra dem ordentligt (samt övriga trycksker)
    - boka frisör, smink & skönhetsbehandlingar (får inte göras förrän okt/nov då nya schemana kommer)
    - proväta maten
    - träffa fotograf(er)
    - beställa blommor (inte förrän efter nyår)
    - handla alkohol (sköter min far, också efter nyår)
    - sy klänning till mig & tärnan
    - hitta skor åt mig
    - planera vigseln (fästmannens avdelning)
    - boka solist

i övrigt tror jag nog att det mesta är klart! huvva då!

och du/ni?

• Johanna85

Anna lokatt!

Jag skriver också vad vi har kvar att fixa...

Träffa fotograf (redan bokad) och diskutera stilen på bilderna
    Provuppsättning + smink
    Beställa blommor
    Göra vigselprogram
    Beställa ringarna

Oj, vad mycket vi hade gjort! Insåg inte det förrän nu... Vad ska jag nu göra ända fram till februari??

Bröllopsresan bokades i helgen och idag fixades hotellövernattningen mellan 11 och 12. Längtar så till den 11 februari!

Var kommer du ifrån? Jag bor i Örebro

• lokatt

Johanna85:
    vad du ska göra fram tills i februari? hänga här på bt & skvalrla med resten av oss så klart!
    jag är från falun, men min fästman kommer faktiskt från örebro! lite småkul så där.

• Johanna85

anna lokatt!

Bor ni Falun nu? Var ska ni ha vigseln?

Jo, det är sant... Jag lär ju inte planera mindre eller drömma mindre bara för att det mesta är ordnat, speciellt inte när man hänger här inne hela dagarna... *ler*

Johanna85:
    Hej antar att du är född 85. själv är jag 84:a det är många som säger till mig att jag är ganska ung för att gifta mig. är det likadant för dig??

• Johanna85

Blivande fru strömqvist!

Ja, det kommentaren har man ju fått några gånger *ler* Men de börjar avta nu, de flesta har väl förfasat sig klart antar jag.

Vilket datum ska du gifta dig? Var?
    Själv gifter jag mig den 11/2 i Örebro

Johanna85!

Jag ska gifta mig 4/2 i Sävsjö. Snart bara fyra månader kvar:) ska bli sååå kul. ;)

Hur länge har du och din blivande varit tillsammans då?

• lokatt

Johanna85:
    jo, vi bor i falun nu - jag trivs här (det är hemma) och då trivs min fästman också!
    vigseln kommer att vara i hosjö kyrka, ngn km utanför stan, som är fin & alldels lagom storlek.

och ni? har bara varit i en kyrka nere i örebro, almby, gammal stenkyrka, och den var ju hur fin som helst...

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!