• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • agnelia

Här blir det chokladtårta för hela slanten!!
    Ska baka den själv också.
    Är varken så förtjust i grädde eller marsipan.

• blivande fru strömqvist

madelene79: hej på dig! det var en bra fråga faktiskt. jag har inte heller funderat på vad man ska ha för tårta. min blivande tycker inte alls om grädde så det måste bli något annat.

• Speja

Oj då, tårtan har jag inte ens börjat fundera på. Men nu när du ställer frågan så startar ju hjärnverksamheten med en gång. Hmm... det blir nog den 'blivande' som får bestämma. Han är mycket mer förtjust i tårta än vad jag är. Men jag skulle gissa att det blir något ganska traditionellt - typ prinsesstårta. FAst på höjden då...

• blivande fru strömqvist

Hej på er alla brudar.
    Jag tycker att det är lite dött här... Var är ni allihop?
    Själv var jag och tittade på bröllops klänning igår och jag hittade en som jag tyckte om faktiskt. så nu behöver jag inte tänka mer på det... :)
    ha det bäst!!!

• Senvinterbrud-06

Hallå!
    Nu har jag hittat hit igen... Var nog inne på den här tråden och nosade i våras... Men nu börjar det ju dra ihop sig på så sätt attt vi måste börja spika saker, inte bara fundera på dem... ;)
    Själv skulle jag boka kyrkan igår, men tji fick jag då den ska vara stängd för reparation hela vintern...

• feb.brud

hallå blivande brudar!
    den här veckan har vi verkligen legat i med planering och förberedelser till den stora dagen! i måndags träffade vi cateringfirman och var otroligt nöjda med servicen.
    I tisdags tänkte vi titta på ringarna och det slutade med att vi beställde ringarna på en gång. Vi hade en bestämd idé på hur de skulle se ut.
    I ondags träffade vi fotografen och pratade om hur vi ville ha korten. Inget traditionellt, helts mycket spontana bilder! Vi skrev på kontraktet också
    Det har blivit enhel fantastisk vecka med mycket planering och förstås mycket längtan till bröllopet.
    Förresten fixade att hon som ska sminka mig kommer hem till mig, istället för att jag ska hålla på åka runt.
    Det känns som det börjar dra ihop sig nu!

• Speja

Kul med lite mer fart på sidan!! Tyckte väl att det var lite väl lugnt, men nu verkar det vara lite 'go' igen.

I tisdags var vi och träffade personalen på hotellet där vi ska ha vår fest. De verkade jätte-profsiga och det känns sååå bra! Hurra, hurra... hoppas nu bara att det inte blir allt för dyrt. Vi fick nämligen inga priser på kuverten, utan det skulle hon återkomma med. Men... 'svärfar' har sagt åt oss att fixa det vi vill ha, så betalar han... så kanske ska vi ta honom på orden, fniss.. Nja, det har jag nog inte mage till. Fast det känns skönt att inte behöva bry sig allt för mycket om ekonomin.

Feb. brud: vad härligt att kunna bocka av så många saker på att-göra-listan. Jag längtar till vi också kommer dit.

• feb.brud

Nu är man tillbaka på jobbet efter fyra härliga regninga semester veckor Det känns helt ok, men samtidigt kan jag inte sluta tänka på bröllopet. jag längtar så mycket
    Skönt att det bra för er andra mend planering å allt!
    Även om vi har hunnit med mycket, känns det som om det är tusen grejer kvar att fixa. Vår stora projekt nu är att börja trycka inbjudningarna! Det ska bli så kul att skicka iväg dem
    En fråga: När ska ni ha OSA på era inbjudningar? vi kan inte bestämma om ska bli i december eller senare. Vad tycker ni?

• feb.brud

Förresten, bröllopet är den 25.e

• Brunkullan

Här är en februaribrud till!! Vi gifter oss den 4 februari, och är i full gång med planerandet!!

feb.brud:
    Vi kommer att ha O.S.A den 15 december, alltså 1 1/2 mån innan bröllopet.

När kommer ni andra att skicka ut era inbjudningar??

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!