• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • feb.brud

Jämtlandstaus: Jag skulle oxå blivit ledsen och irriterad, eftersom när vi bestämde datum såg vi till att ingen annan i vår bekantskap firade nåt speciellt då. Det är vårt datum.
    Kan inte ni tidigarelägga ert datum? Då kommer ni att fira tidigare är dem, även om de är ett år före.
    Säger samma som feb25(Förresten så har vi samma datum) hoppas att de in gjorde det med flit.

• Bröllopstokiig

Vi har verkligen valt vårt datum med omsorg, och har ingen möjlighet att lägga det nästa år, och då blir det ju i februari. jättetråkigt. januari tycker vi inte passar, eftersom då är det efter jul, man har kanske inte så mycket pengar, men i slutet av februari skulle det antagligen vara lite bättre.

nej, jag hoppas att de inte gjort så med flit :(
    men om jag väljer ett datum så kan man ju tycka att det skulle vara "upptaget".

• Speja

Nu har jag äntligen valt klänning!!
    Gud vad skönt det känns! Kommer dock att beställa den så sent som möjligt = 6 oktober, för att se hur tjock jag är om magen då (bebis på gång vet ni). Hurra, hurra, vad glad jag är att jag hittade en fin klänning som jag vill ha. Och rosa blir den precis som jag önskade.

Jämtlandstaus: Fy vad trist att få 'sitt' datum knyckt. Eftersom det ändå är ganska ovanligt med vinterbröllop så verkar det ju lite konstigt av din vännina och lägga det på nästan samma datum som du. Hade det varit på sommaren så kanske det inte känts riktigt lika illa, för då är det ju ändå så många som gifter sig.

Du får väl kolla in hennes bröllop nästa år och sedan bräcka henne på allt du kan i detaljväg. Lite fräck får man väl vara ändå...

• Jämtlandstaus

hehe, ja jag får göra det ;)

däremot så har dom mycket pengar, så det kommer vara grymt påkostat.

hehe måste berätta en historia.

en jobbar kompis till min kille, hon och sambon har barn och planerar gifta sig nu. hans farmor är lite äldre och har väl kvar de gamla värderingarna, så när de började diskutera klänning så hade hon väl frågat om färg. tjejen vill ha vit klänning, och farmor säger då "ja men rosa är ju också fint". nej, vill inte ha rosa svarar hon. Blått är också en fin färg svarar farmor tillbaka.
    Det går ju upp för henne att farmor som är lite av den äldre skolan inte tycker det är så passande med vitt då hon uppenbarligen inte är oskuld.
    tyckte det var lite gulligt ;)

är det någon här som skulle få ha vitt? =)

• Speja

Haha, det var en söt lite historia. Nej, vitt skulle nog inte komma ifråga om man ser till 'den' sidan av saken.
    Har ju ändå valt rosa... men kanske inte av den anledningen... fniss..

• Jämtlandstaus

Jema - oooh vilken fin klänning :)

var kommer den ifrån?

• Jema

Jag vet inte till 100%!
    Men jag tror att den är från Le spose di Gió.

Jema

• E+P

Hej alla februari -07 brudar!
    Jag har en liten fråga till er alla. Min m2b o jag hade planerat bröllop till 2 set -06, men nu visade det sig att precis den kyrkan vi vill ha är bokad för något kulturevenemang just då! Och om vi då ska skjuta på det blir det den 3 feb -07 istället. Vi bor i Skåne så just i februari finns chansen för ett vitt bröllopjust i februari och det hade vi absolut kunnat tänka oss. Det enda jag tycker känns trist är att inte kunna ta bilderna ute, eller hur ska ni göra? Har inte direkt sett bilder tagna ute på vinterbröllop. Blir det lika fint i studio?

• feb.brud

E+P:
    Vi tycker oxå att det är tråkigt att inte kunna ta bilderna utomhus men de blir minst lika bra i en studio. Bara man har en bra fotograf.
    Det är som vi ser det den enda nackdelen med vinterbröllop!

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!