• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • agnelia

Heeej fox!!!
    Kul att "se" dig igen!
    Visst var det jag! Hurså? *nyfiken*
    Kraaam!!

• 20th century fox

jag var bara nyfiken på om du fick tag på nån eller inte. Funderar på att köpa en själv på kul. För maskerad och annat tänkte jag.

• agnelia

Inte nån ännu... Har inte hittat nån som är i min smak.
    Men det börjar bli dags att söka ordentligt nu... Inte så långt kvar till februari...

*skratt* Synd att det inte var i silver som jag skulle ha den! Jag ska nämligen gå en tredagarskurs i silversmide i vinter.

• lokatt

måste bara få berätta! jag har beställt ytterplagg till bröllopet nu! eg lite för lyxigt, men va tusan, ska man så ska man.
    jag har då beställt en kortare cape, typ, i vit kaningpäls från italien. och är det nu någon som hatar päls här så ledsen, men jag tänker inte ändra mig. den var ljuuuuvligt!
    så nu kommer jag att känna mig varm, vacker och omgiven av lyx! kan man få en bättre känsla till sitt bröllop?

• blivande fru strömqvist

annalokatt:
    Jag har också fått tag på en kortare vit cape men den är i fuskpäls tror jag. Ska få hem den någon dag nästa vecka. Ska bli jätte kul att se hur den ser ut i verkligheten...:)

• lokatt

ok, tjejer. nu behöver jag ett gott råd här, så snälla, slå era kloka huvuden ihop och kom på något här.
    jag har ju sagt tidigare att vi inte kommer att skicka ut inbjudningarna förrän i början på december till vårt bröllop 11 februari, eftersom "alla vet redan att vi gifter oss". alltså, de som vi tänkt bjuda vet antingen om det eller förväntar sig det.
    men. nu har vi ett litet delikat problem. en inbjudan ska nämligen ut till någon som vet att vi gifter oss, men absolut inte räknar med att bli bjuden. bör jag skicka den lite tidigare, så att mottagaren har lite mer tid på sig att bestämma sig för hur h*n vill göra, samt ordna eventuella praktiska saker?
    hur skulle ni göra? vad rekommenderar ni? känner mig lite vilsen just nu...

• Speja

anna lokatt:
    Om personen i fråga bor långt bort från er och behöver planera i god tid, skulle jag skicka inbjudan tidigare.

Om det däremot är risk för att de övriga som ska bli bjudna kan få höra om att h*n redan fått en inbjudan (och inte de) skulle jag låta bli att skicka den i förtid. Det kan ju i så fall bli många missförstånd och personer som tror att de ej ska bli bjudna.

• lokatt

Speja:
    tja, inte sååå långt bort. under 5 timmars resväg. däremot måste h*n ordna övernattning & djurvakt.
    men, ingen annan kan höra om inbjudan, och även om det skulle komma fram (högst otroligt, men iaf) så finns det ingen av våra blivande gäster som ens skulle tänka tanken att just DE inte skulle bli bjudna...

• Speja

anna lokatt:
    I så fall skulle jag skicka inbjudan i förväg. Eftersom ni är oroliga att hon kanske inte kan komma om inbjudan kommer för sent.

• Jema

Nu är mina inbjudningskort äntligen färdiga!
    Ska fotografera dom ikväll och lägga ut dom till allmän beskådning.

Jema

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!