• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • Speja

Nej, blommor har jag inte börjat fundera på ännu. Men jag ska försöka ta mig till floristen så snart det bara går. Det låter bra det där med gerbera... det är min favoritblomma.

• feb.brud

På torsdag ska vi träffa cateringfirman då får vi första förslaget på menyn! Kan inte vänta jag är så nervös. Det blir säkert bra men jag gillar inte överraskningar
    det enda vi vet är att det blir fyra rätter.
    Hur går det för er andra med maten? och med allt annat! Der känns som om det enda jag tänker på är bröllopet! Håller oxå på kolla upp olika resemål till bröllopsresan. Ska ni andra åka på bröllopsresa eller tar ni det senare eller hur gör ni?

• blivande fru strömqvist

feb.brud: Det blir säkert jätte bra med menyn. Själva fick vi förslag när vi var där och bokade i början på juni. och jag tror att vi har bestämt oss.
    Jag sitter hemma och är arbetslös just nu så jag tänker också väldigt mycket på bröllopet finns lixom inte så mycket annat att göra.
    Vi funderar på att åka till Åre på bröllopsresa. kan väl vara kul så här på vintern. Man behöver ju inte resa utomlands om man inte vill. Det finns mycket fint i Sverige oxå.:)

• lokatt

feb.brud:
    visst är det mkt bröllop i huvudet, men jag tror nästan det hör till! (annars vet jag inte om jag vill vara med)
    för min del funkar det ok, iom att jag jobbar deltid, natt, och sedan är hemma med plutt på dagarna. klämmer in bt & planerande medans han gungar gunghäst, typ.

bröllopsresa ja. vi tänkte göra både och. dels åka på en miniresa dagen efter bröllopet, 24- el 48timmars kryss, bara för att komma iväg och vara NYGIFTA. sedan tänkte vi oss en vecka i italien i början/mitten av maj (då har det tinat upp där har jag hört)
    känns som en bra lösning. hade vi däremot velat åka på "solsemester" så hade vi nog åkt på en gång.

• Speja

Vi ska ha vår fest på ett hotell och de har lämnat oss tre olika menyförslag utifrån våra önskemål. Nu har vi valt ut två av menyerna som vi ska åka och proväta. Det ska verkligen blir spännande... då känns det ju som om det börjar bli på riktigt.

Vi hade planerat en resa till Åre direkt efter bröllopet. Svit och natt-tåg - ahh, det är lyx för en tvillingmamma!! Men nu när jag blivit gravid så där hejsan-hoppsan så ska vi i stället åka på spa någonstans. Blir nog i Trosa tror jag... Vi åker i alla fall ganska direkt efter bröllopet, kanske veckan efter.

• feb.brud

träffade cateringfirman och blev minst sagt irriterad! Menyföslagen var helt som vi hade tänkt oss och samtalet flöt på tills vi började prata om priset!
    Han ville inte ge oss några. Han menade på att det inte gick att ta fram pris eftersom det han tog daxpris på t.ex oxfilen. Det betyder att det kan kosta allt från 100kr/kg till 300kr/kg. Så meny kan kosta allt från 300 till 600/pers.

Helt galet Han har verkligen sålt sitt koncept så nu vill vi inte ha en annan catering än han. Men samtidigt är vi inte beredda att betala hur mycket som helst. Vi har helt enkelt inte råd.

Vad ska vi göra, tycker ni? Jag blir så ledsen, nu är det bara sex månader kvar och allt fler grejer skiter sig

• Jema

feb.brud
    Det låter inte vidare bra det där. Självklart vill man ha ett fast pris då man bestämmer sig. Det är ju en himla skillnad på 300 kr och 600 kr.

Nä, jag hade nog bytt cateringfirma, så man vet vad man kommer att få betala för det.

Jema

• blivande fru strömqvist

feb.brud:
    Hej! Det där lät ju väldigt konstigt tycker jag. Han måste väl kunna säga ett pris. Vi fick priser med en gång när vi pratade om våran mat. Jag håller med Jema jag hade nog bytt firma som sagt det är en väldig skillnad på 300 och 600 kr.

Bli inte allt för deppad det fixar sig ska du se. ;)

• Jämtlandstaus

Är lite deppig. en tjej i vår krets förlovade sig i våras, med sin kille. hon har tidigare pratat om vinterbröllop, men när jag pratade med henne efter sommaren om att jag planerar bröllop i februari 2007, så sa hon att det inte var aktuellt med vinter för dom. vi pratade en del om vad jag skulle ha för tema, och varför jag ville ha ett vinterbröllop.
    En och en halv vecka senare, så kom dom med beskedet att dom bestämt datum. Februari NÄSTA år. ganska exakt vårt datum fast ett år tidigare. blev lite stött av det faktiskt.

på nåt sätt så tycker jag själv att det är töntigt att regarera på det, men varför var hon tvungen att ta exakt mitt datum, och månad? speciellt som jag gladeligen berättat lite om vad jag ville ha. hon kunde väl tagit januari eller nåt.

• feb25

jämtlandstaus

förstår att du blir lessen, med all rätt.

du får försöka ta det så att DU inspirerade henne så mycket att hon helt enkelt köpte dina förslag rakt över utan att ha en tanke på att hon faktiskt körde över dig. ( vi får hoppas att det inte var med flit).

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!