• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • feb.brud

Brunkullan:
    Välkommen till vår tråd!

Vi ha tänkt skicka inbjudningar i mitten på september. Har preliminärt sagt att O.S.A ska vara i början på dec. låter det bra? Vill inte att folk ska tycka att vi är för mycket på dem

• Speja

Hmm, nu hör jag liksom inte längre hemma här på tråden - för vi har flyttat vårt bröllop till den 21 januari. Upptäckte hastigt och lustigt att jag är med barn!! Och eftersom jag inte vill vara allt för stor på bröllopsdagen så flyttade vi fram den så långt vi kunde. Men jag hänger nog kvar här ändå tror jag... i alla fall till jag hittar januaritråden (om det finns någon).

Vad det gäller osa-datum så tror jag nog att vi får tänka om nu när jag läst era inlägg. Vi hade tänkt skicka inbjudningar två månader innan och osa en månad innan. Men det vår vi allt justera ser jag.

• lokatt

speja:
    men självklart är du välkommen att hänga kvar (men det finns en januaritråd faktiskt)
    vi kommer att skicka våra inbjudningar så de är ute första, andra december, och ha sista svarsdatum 23 december. det ger oss, har vi räknat ut, en vecka att vänta ut eftersläntrarna och en vecka att jaga dem - och ändå tid kvar att ersätta dem om så skulle behövas/önskas...

• feb.brud

speja:
    Grattis till bebisen! Hoppas allt är bra med er

Apropå inbjudningarna, vilken skillnad! Jag och mannen får prata vidare om saken. Jag är så ivrig och vill bjuda alla, nu, nu, nu

• Speja

feb.brud:
    Tack, allt är bara bra med bebisen än så länge. Men det är ju lååångt kvar och mycket kan hända. Dessutom är det jätte-jättesvårt att hitta en fin klänning. Speciellt som man måste beställa så långt i förväg och sedan inte vet om något händer bebisen. Då måste man i panik leta efter en 'vanlig' klänning... så kanske inte hinner beställas. Jaja, det ordnar sig nog...

Ja, det där med inbjudningarna satte myror i huvudet på mig också. Ska genast ta fram katalogen och titta på olika kort. Vi har ju inte ens bestämt vilka vi vill ha... Haha, det finns visst alltid något att göra när man ska gifta sig.

• Brunkullan

Jag är ju sån att jag gärna är ute i god tid, så därför skickar vi ut inbjudningarna ca 4 mån innan bröllopet. Då får alla god tid på sig att svara och dom som tänker planera möhippa/svensexa, får också tid på sig.......

För oss känns det bra att vara ute i god tid!

• agnelia

Ha det så bra alla februaribrudar!!
    Nu åker jag iväg på semester! Syns i september igen!!

• blivande fru strömqvist

Hej på er.

Nu när jag läser era inlägg så funderar jag på om jag har tänkt att skicka ut mina inbjudningar för sent. Jag har satt osa datumet till den 18:e dec och tänkte skicka ut inbjudningarna i November, Är det för sent tycker ni.
    Och grattis till bebisen speja!

• feb.brud

blivande fru strömqvist :
    Jag har kommit fram till att man får göra det som känns rätt. Vi kommer att skicka i september och O.S.A ska vara i början på dec. ( Vi bestämde igår) Som Brunkullan skrev, då ger man tid till folk att fixa svensexa / möhippa hi,hi!

• Jema

Speja
    Grattis till graviditeten!
    Jag är också gravid (vecka 12) och vi planerade att gifta oss den 4 februari, men nu har vi avbokat kyrkan och tänker slå till den 26 november i år.

Vill inte heller vara allt för stor då vi gifter oss.
    Mitt största bekymmer är dock klänningen. Man vill ju ha en fin klänning, men samtidigt så är det så svårt att beställa en om inte alt går bra med graviditeten osv.

Jema

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!