• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • agnelia

Hej och välkommen Speja!

• madelene79

Hej igen!!

Den 18 februari ska vi gifta oss. Massor med vinter och massor med ljus och faklor hoppas jag på.

• feb-06

Tjena!

Hoppar på er tråd tjejer! Gifter mig den 18 feb. Vad gäller transport så letar min blivande efter en vit lamborgini contatch (?)med måsvingar...Så sjukt överdrivet och 80-tal. En gamal dröm med mycket ironi som jag helt låter honom genomföra!! Frågan är om han får tag i någon...

• Speja

Inte många månader kvar och hjälp, hjälp, hjälp... vi har nästan inte börjat planera ännu. Hur lång har ni andra kommit? Vi har bara bokat lokal och kyrka, men nu börjar vi tveka om kyrkan och ska ev boka en annan som ligger närmare festlokalen. Känns som om man inte vill ha allt för mycket åkande om det nu är snöstorm eller så. (Haha, inte för att jag minns när det senast var snö i februari... men i alla fall...)
    Till helgen ska jag och prova klänningar för fösta gången. Jag hoppas verkligen att jag hittar något som ser ok ut, så att jag vet vilken stil jag ska leta vidare på.

• lokatt

Speja:
    jag tror nog inte du behöver oroa dig alltför mkt vad gäller avstånden... däremot kan det kanske vara en god idé att ha en backup om ngt skulle hända. tex om er snoffsiga transport inte tar sig av kyrkans uppfart, vem kan då köra er?
    själva har vi 8 km mellan kyrka & lokal, och visst, hade varit trevligt med närmare, men vi valde de ställena vi ville vara på... "rätt" kyrka kändes viktigare än promenadavstånd...
    däremot övervägde vi ett tag att byta till vår hemförsamlings kyrka, just av avståndsorsaker. det tar ca 10 min att gå mellan den & vår festlokal, och jag såg framför mig ljuvliga visioner av fackeltåg upp... fast den kyrkan "äter upp" alla sällskap på under 300 p så det kändes inte som något eg alternativ...

• Speja

Bra tips det där med back-up på transporten. Ska tänka på det.

I nuläget har vi boka 'min' kyrka där jag växte upp. Då är det ca 2,5 mil in till festlokalen inne i stan. Om vi byter kyrka till vår hemförsamling så blir det istället bara ca 5 km i bil.

En annan anledning till att vi kanske ska byta kyrka är också att vi inte fick använda prästen där jag är uppväxt utan måste ta med oss någon från vår hemförsamling (konstigt va?!). Och då känns det liksom enklare att vara i en kyrka som prästen känner till. Men... vi har inte titta på den allternativa kyrkan ännu... kanske är den inte alls bra eller så är den alldeles alldeles underbar....

• blivande fru strömqvist

Hej på er!!

Börjar att få lite panik. jag och min blivande har försökt att få tag på någon att prata med angående kyrkan i tre veckor nu, och hela tiden säger de på expeditionen att vi ska ringa nästa vecka. Mitt tålamod börjar att tryta. Och så skulle jag och mina systrar åka och titta på bröllops klänning i tisdags och när vi kom dit var det stängt. Det känns som om allt går imot oss just nu... suck..

• lokatt

blivande fru strömkvist:
    skulle ni ev kunna skicka e-post till er församling? så har vi gjort ngn gång, och fått svar per omgående... adress hittade vi via svenskakyrkan.se

• blivande fru strömqvist

anna lokatt: tack för tipset! det ska jag kolla upp. Nu känns det lite bättre. :)

• madelene79

Hejsan!

Har en liten fundering till er andra vinterbrudar. Vad har man för tårta på vintern egentligen? Jordgubb å sånt känns ju inte rätt mitt i kalla vintern. Så vad ska ni ha?

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!