• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • lokatt

blivande fru strömqvist:
    nja, om du kollar mitt inlägg lite högre upp på sidan så ser du att vi tom är senare än er. å andra sidan: ALLA vet att vi ska gifta oss i februari! och det har de vetat länge...

• Speja

Jema:
    Ja, visst är det svårt att fixa klänning när man är osäker på hur framtiden ser ut. Det vore ju så himla trist att stå där med en mamma-brudklänning och sedan få missfall. (Hmm, vore ju väldigt tråkigt i vilket fall som helst... men du förstår väl vad jag menar.

Har du hittat klänning då? Har själv frågat på en annan tråd och fått en del bra svar. Lycka till med din bebis!

• blivande fru strömqvist

Anna lokatt: Ja det ser jag ju nu...hihi nästan alla vet att vi ska gifta oss också så jag tror att jag står fast vid mitt beslut iallafall. :)

Har skickat efter en tiara som borde komma idag. Hoppas att posten kommer snart...

• Jema

Speja
    Nej, jag har inte hittat någon klänning ännu. Just nu överväger jag att låta sy upp en klänning hos en sömmerska.
    Nästa vecka tänkte jag ta tag i det och se om jag hittar en duktigt och "billig" sömmerska.

Har du någon aning om hur du vill ha din klänning?

Jema

• Speja

TAck för 'januarilänken' Ska gå in och titta där sedan. Men frågan är om det är lika trevligt där som här?! Jo, det är det säkert... men nu känner jag mig ju liksom hemma här... så jag stannar kanske ändå.

Jema,
    Nej, jag har ingen bestämd bild av hur jag vill ha klänningen. Hade ju precis hittat en 'vanlig' jag ville ha - och så dök bebisen upp. Vill i alla fall inte att den ska vara för präktig. Gärna smala axelband, empireskärning och ett 'lätt' tyg i kjolen. Vill inte att det ska stå som ett tält, utan att det hänger lite snyggt efter magen.

Lycka till hos sömerskan. Själv blir det säkert en av Nixas... fast de inte är så snygga på bild... kanske är de jättefina på? Vill dessutom ha den i rosa (hade bestämt det innan) Men risken är ju att man ser ut som en gris då, med magen i vädret

Hej.
    Har ni börjaat fundera på vad ni ska ha för brudbukett än? Vintern är ju inte direkt någon blomstermånad... Får väl fundera vidare...

• feb.brud

blivande fru strömqvist:
    Vi har oxå börjat tänka på blommorna och det är inte helt lätt ska jag säga!
    Har läst i andra trådar att rosor fryser lätt och det är just rosor jag hade tänkt mig. men sen har last läst på andra ställen att det inte alls är så. Vet inte vad jag ska tro.
    Vi ska träffa vår florist i början på september och då får hon ge förslag på vilka blommor som håller bäst. Vi ska inte fotas utomhus, men om det är riktigt kallt vet man inte vilka blommor som kommer att se snyggast ut! Plus att man måste tycka om blommorna man har.
    Som sagt, ingen aning om hur vi ska göra!

feb.brud: Visst är det svårt med blommor. Jag vill nog också ha rosor men jag har precis som du hört att de håller dåligt när det är kallt. callor är ju också fina men rosor hör lixom till lite tycker jag. Någon som tydligen ska hålla ganska bra är gerbera. men jag vet inte... svårt

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!