• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • Jema

Hej allesammans!
    Tänkte bara berätta att jag ska börja med mina inbjudningskort idag. Är dock lite "sent" ute, men alla som är inbjudna vet redan när vi ska gifta oss osv. Så där är det inga problem.

Har fått korten eller själva texten tryck och nu ska jag bara "dekorera".
    Tänker använda mig av en stor snöflingestämpel, silverfärg, embosspulver i silver/vitt och ett ljust silverband till kortets rygg.
    Tror att det kommer blir jättefint.

Har ni tänkt ut hur era inbjudningskort ska se ut?

Jema

• blivande fru strömqvist

anna lokatt: Vilken jätte fin klänning :)

Jema: Jag har gjort färdigt mina inbjudningskort. Jag har också en stor snöflinga på framsidan. Snöflingan satte jag fast på rött papper sedan satte jag fästkuddar under det röda pappret så att det ser ut som snöflingan kommer ut ur pappret. Snöflingan och det röda pappret satte jag sedan med hjälp av fästkuddarna fast på ett silver papper. Sedan skrev jag ut texten på datorn och klistrade in i kortet. Blev faktiskt riktigt nöjd. Jag har gjort placeringskorten liknande inbjudningskorten.

• Speja

Våra inbudningskort är gräddvita med detaljer i silver och mörkrosa. Vi har hållt oss till hjärtan av div. slag. Själva inbjudningskorten är ganska påkostade, men å andra sidan väljer vi enkla kuvert som jag bara tänker stämpla ett enkelt hjärta på. De är jättenöjd med resultatet.

• Jema

Låte som jättefina inbjudningskort!
    Har ni någon bild på era kort?
    Själv är jag DÅLIG på att fotografera mina alster.
    Som tur som är så sa den blivande mannen att vi måste ju ta lite bilder under arbetets gång, så förhoppningsvis tar han hand om det.

Jema

• Speja

Jema:
    Hmm, har fortfarande inte lärt mig att lägga ut bilder här. Men jag har det på gång....

• agnelia

anna lokatt,
    Wow, den är supersnygg!!!

Speja,
    jag lyckades inte komma in på din länk. Kanske nåt tillfälligt fel?

• Senvinterbrud-06

Hallå!
    Nu blir jag lite stressad! Har inte börjat med mina inbjudningar ännu... Får nog ta och samla ihop några stycken till helgen och börja med dem... Hoppas bara att vi lyckas få dem som vi har tänkt när vi spånat lite...

• 20th century fox

agnelia - hej...försöker komma ihåg vem som skulle ha bronsfärgad circlet från gamla februaritråden...var det du eller kommer du ihåg vem det var?

Kram Maria

• lokatt

hej.

nu har jag fått hem mitt klänningsmönster! känns pirrigt & kul, och kliar i fingrarna... att jag inte kan sy känns bagatellartat just nu...
    sedan har jag också fått hem material till de första proven på trycksaker, och ska roa mig "kungligt" i helgen. blir intressant att se om det går att föra över min rådesign till verkligheten.

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!