• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • Johanna85

blivande frun strömqvist

Vi har varit tillsammans i 4 år, hinner bli 4,5 år till bröllopet. Fölovade i 3. Och ni? Är ni lika gamla?

anna lokatt

vi ska ha vigseln på Karlslunds herrgård, även festen kommer att vara där. Om vi inte skulle ha vigseln där, så var almby kyrka ett av förslagen. Den är väldigt fin, går förbi den varje dag på min väg till universitetet.

• blivande fru strömqvist

Johanna85!
    Vi har varit tilsammans 4,5 år den 5:e november så när bröllopet är så börjar det närma sig 5 år. Vi förlovade oss 14:e feb 2003. Nää vi är inte lika gamla han är två år äldre det vill säga 23.
    Såg att du gick på Universitet... Vad läser du där för nått??

• Johanna85

blivande fru strömqvist

jag läser historia B just nu, ska bli lärare har jag tänkt. Vad sysslar du med?

• feb.brud

hej tjejer!
    Nu var det dax för mardröm igen! det var bröllopsdagen och inget var färdigt och min familj hade inte ens gjort sig i ordning! Slöjan som mamma skulle sy såg ut som nåt slags fågelbo. Min blivande tyckte inte att detta var ett problem. Sen dök inga gäster upp och jag hade på mig en grön klänning eftersom min var utlånad till nån annan. Helt sjukt.
    Hoppas det inte blir så på bröllopsdagen!
    Skönt att skriva av sig

• blivande fru strömqvist

feb.brud:
    Det där lät ju inte så roligt...:) Du skulle behöva ha riktigt mycket otur om det skulle hända på din bröllopsdag...hihi.. Det var ett tag sedan jag hade en bröllops mardröm, men planeringen har ju legat lite på hyllan ett tag kan ju vara därför.

Johanna85:
    Just nu letar jag efter ett jobb. Men jag har precis avslutat en ett-årig utbildning i Logistik & Handel.
    Jag har en kompis som läser till lärare nu och tycker att det är jätteroligt. Tror att hon skulle ha en tenta i Historia idag faktiskt.

• Speja

Wiihii, i morgon ska jag gå och beställa min klänning. Jag hoppas sååå att jag inte kommer ångra mig när jag väl står i affären. För i morgon är absolut sista dagen som jag måste beställa den.

• Speja

Hur gör ni andra med bröllopsresan? Vi vill gärna åka (nästan) direkt efter bröllopet - men vill inte åka utomlands pga barn och graviditet. Är det någon mer som ska fira bröllopsresan i Sverige? Vad ska ni i så fall göra. Vi hade först tänkt oss att åka till Åre - men nu när jag inte riktigt kan åka skider så faller den idén. Så nu behöver vi nya tips.

• lokatt

ok, erkänn nu... vilka av 4 feb-brudarna beställde hindersprövning igår? kom igen nu, var ärliga...

(själv har jag precis bokat frissan)

• feb.brud

Har inte beställt hinderprövning än. Men tänkte faktiskt göra det den 25.e, då är det precis 4 månader kvar! Då ska vi även skicka papper om namnbyte för min m2b.

Solisten och pianisten är nästan klara med låtarna till vigseln Förhoppningsvis får vi lyssna snart!

Angående bröllopsresan, så drar vi till Thailand dagen efter bröllopet! Det ska bli så skönt!
    Speja: det finns många fina herrgårdar i Sverige. Och många har faktiskt speciella paket för speciella tillfällen! kolla på countrysideshotels.se så får du en uppfattning om vad som finns.

• Speja

Nej - ingen hindersprövning beställd här inte. Men jag gissar att det är dags. Är det dessutom bråttom?? Måste genast in och kolla på planeringssidan...... har ingen aning om när det måste göras.

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!