• agnelia

Februaritråd nr 2!!

Hej alla nya och gamla februaribrudar!!

Nu har det (redan!) gått tre månader och den gamla tråden stängts. brollopstorget.se/Forum-1-22/m1010599.html
    Så då hoppas jag att ni hittar hit och fortsätter här!

Jag vet att jag inte är den enda som ska gifta mig i februari så kom hit!!

Här kan vi vinterbrudar samlas och diskutera eller bara skriva oss lite. Fråga och undra så mycket vi vill. Tipsa om intressanta länkar och hör vad andra har för idéer och råd!

Välkomna!!!

• Svar på tråden Februaritråd nr 2!!
  • lokatt

Speja:
    bråttom & bråttom... inte precis. jag tror att man kan få den på en vecka eller så.
    jag undrade bara om det var någon som var otålig... hindersprövningen får ju tidigast beställas 4 månader innan, och för första gruppen här (de som gifter sig 4 februari) så var ju det i tisdags.
    misstänker att min stackars fästman kommer att stå i startgroparna nu på tisdag, bara för att få tyst på mig...

• agnelia

Ingen hindersprövning än, tar nog det om en månad.

Bröllopsresa skjuter vi på framtiden lite.

Vad ska ni ha för välkomstdryck?
    Skumpa eller någon varm dryck?
    Vi funderar på att ha en varm välkomstdryck, (är det vinterbröllop så är det ) men vi har inte bestämt oss för vilken än.

• lokatt

agnelia:
    åh, varm välkomstdryck... vi pratade om det, men jag betvivlar att det blir något av med det. fästmannen hade visioner om irish coffee & varm choklad m konjak, men nja...
    det blir nog bubbel för vår del. trots vintern...

• lokatt

idag är det 123 dagar, eller exakt 4 månader, kvar til vårt bröllop! och vi har precis lämnat in ansökan om hindersprövning! *pirr*

• Johanna85

anna lokatt!

visst pirrar det lite extra i magen idag? fyra månader är ingenting! snart är det dags... Har inte beställt hindersprövning än, men det blir nog i dagarna?

Vilka har beställt ringar än? Har ni några bilder?

• lokatt

Johanna85:
    vi har iofs inte beställt våra ringar än, men vi har haft rätt tät kontakt med smeden som ska göra dem. vi kommer att göra breda ringar med förlovningsringana mitt i, sas, och skickar då våra ringar till henne runt jul.
    eftersom vi gör en variant av två av hennes ringar så finns inga bilder, men de vi utgår från heter V3 och v7, och finns på henens hemsida, www.elindesign.com/Index_vigsel.htm

• lokatt

och jo, det pirrar jättemkt i magen! och lite den där känslan av att inte vilja vänta, utan nunununuNU!

• Senvinterbrud-06

Hej, hej!
    Jag tror jag var med här för längesedan. Får man vara med igen??? Det är jag som gifter mig 18e februari i Dalarna. Har inte gjort så mkt, men senaste veckan har jag varit här en del. Har precis gjort klart mina inbjuningskort. Den första hälften skickades igår! Ska försöka läsa in mig på tråden så jag vet lite om er!

• lokatt

Senvinterbrud06:
    välkommen tillbaka! (alltid trevligt med dalfolk i sällskapet! )

• Senvinterbrud-06

Tackar, tackar! Just det, du ska ju oxå gifta dig uppåt i landet! :)

Svar på tråden Februaritråd nr 2!!