• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • KickanF

Jag råder dig att ta lite större. Då det ofta blir mindre än man tänkt sig (och man vänjer sig fort vid att ha lite större bröst). Är det förresten rispåsar du gått med hemma ? Då får du minst ta 400 för att det ska bli ungefär samma resultat eftersom en del försvinner bakom bröstmuskeln. Det var vad min läkare rådde mig och han hade rätt.

• Swing

mysan99: Det skiljer mindre än man tror mellan en viss storlek och nästa! Vilken bh-storlek har du i dag? Gissar att du utan problem kan lägga in 400. Lycka till!

Jag hade 75B(liten C), la in 360, fick full D. Det var jag som en gång tipsade om formeln 180=1 kupstorlek större för normalstora tjejer. Stämde perfekt på mig. Nu skulle jag önskat att jag tagit 400 eller lite drygt... Är 169/65. Men, men, då hade jag ju fått en proppfull D (inte snyggt när det "väller över"!) eller en väldigt liten E. För en normal E skulle jag nog behövt ca 500 och det kan jag inte tänka mig. Svårt, det här.....

• mysan99

Jojjsan
    Jag har idag 75 B, så resultatet skulle bli 80B, han sa att jag kommer att bli lite större runt om, det´kan jag inte riktigt förstå men är ok för mig om det blir så. kan tänka mig att det är för att mina bröst är hängiga idag och pekar liksom lite utåt, så om man ska fylla det man har så blir det väl så.
    KickanF
    Jag har testat med rispåsar, men mina implantat läggs ovanför!

• mysan99

Swing
    ja det är mycket svårt, men jag har lite tid kvar att fundera.

• Jojjsan

pinkie:

ok men det måste ju kännas tryckt o känna nån som har opererat sig där o e så pass nöjd, vilket hon måste vara eftersom hon vill att du oxå ska operera dig där
    så d blir nog bra!
    jag har anatomiska ja men läkaren brukar vara bra o se vad vilken typ av implantat som passar dig osv...om du vet på ett ungefär hur du vill ha.
    Ja det där med smärta e så olika från person till person! men jag kan säga att jag var nog i den kategorin som hade jäääää*ligt ont!! verkligen alltså! men sen tex så var det en tjej på kliniken som opererade efter mig som till och med kunde gå hem flera timmar före mig! så det där e så olika! men jag kände aldrig någon ånger fast jag hade så ont! hehe så man står ut

Towe:

ah vad spännande!! antar att du har laddat upp med en massa frågor nu då
    Jag åker till spanien 2 augusti!!! its lovely!! men lite orolig att jag inte kan bada så mycket bara tycker d känns jobbigt att ligga på stranden o byta tejpen på ärren...haha kuuuuul...

ha d bra! Kram

• Jojjsan

mysan 99

hhhm ok..men då går du inte upp nån kup storlek på brösten eller vaddå?
    om du har b nu o lägger in 350 så borde du ju få större bröst? hehe fattar inte riktigt
    Men som sagt..ta det du tycker känns bäst!

• mysan99

Jojjsan

Nä men en 75B är mindre än en 80B i kuppan. men som sagt jag förstår det inte riktigt iheller, det jag är ute efter är att få en fast snygg byst och det har han lovat mig att jag får! han menar att jag inte kan lägga in mindre än 350 för annars så fyller jag inte det jag redan har.

• Pernilla 25

Hej tjejer!!
    Köpte min första bh efter op idag, har aldrig varit så roligt att prova en bh tidigare.
    Jag hade A-kupa (knappt) innan och nu har jag C-kupa, vilken känsla!!!

• algit

mysan 99:
    Jag tror att din läkare har lite problem med bh storlekar du måste öka minst 2 cup storlekar med 350.
    Och varför skulle du bli större runt om?
    Men det blir säkert jätte bra , men han har nog inte koll på bh storleks systemet.

• algit

Mysan99;
    Du ska ta något du själv trivs med ,det är inte din man som ska ha dem eller hur?

Svar på tråden Bröstförstoring (2)