• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

Tack till alla som svarat!
    Min läkare säger att han vill lägga det framför, för då blir det mer naturligt på mig, jag känner mig lite kluven då nästan alla lägger bakom, jag ska till han imorgon för att bestämma op tid, jag känner ett förtoende för honom så helst vill jag inte gå till någon annan.

• Swing

Över eller under beror på patientens förutsättningar. Under är att föredra, men på vissa blir resultatet bättre om inläggen läggs över muskeln. Bl.a. undviker man risk för "double bubble" (vet inte vad det heter på svenska), dvs att det egna bröstet hänger ner framtill. Lita på era läkares råd.

• Jengirl

Ang bakom eller framför!

Jag har anatomiska framför, han la dom framför för att jag innan hade ganska mycket häng, och dom skulle då komma "upp" mer om han la framför. Mina bröst är hur toppiga och snygga somhelst. Alla har vi olika förutsättningar, så lita på era läkare när dom säger vad som är bäst.

• algit

Hej !
    Tog en stund för mej att inse att tråden var stängd haha måste vara värmen.
    Pernilla 25:Kul att du ska gifta dej grattis.
    Och priserna i Köpenhamn blandade men vissa märken tex Triumf var billigare (är det dansk kanske) men absolut inte dyrare .
    Och ska du gifta dej så ska du ju ha nåt extra, fint gå till den mitt på ströget Wunderwear.
    Och varuhusen hade jätteavdelningar särskilt Magasin.

• Pernilla 25

algit:
    Tack så mycket och tack för tipsen!
    Får se vad jag kan hitta, det ska ju vara lite extra speciellt den dagen.

Vad skulle man gjort utan alla er här på den här tråden?!?
    Kram på er alla!!!

• Jojjsan

Hallå där!

jag har anatomiska implantat o bakom bröstmuskeln..varför skulle det bli bättre men anatmiska om man har framför?
    Men det där e så olika på olika person i vad som är bäst..håller med jengirl..lita på era läkare..dom om någon ser ju vad som bli bäst!

Idag e det 3 veckor sedan jag opererades! OCH jag har fortfarande ont!! e det normalt?? det e inte så att jag har värsta smärtan utan det e mer ömt o så..men ibland e det mer som smärta..
    När jag var o tog bort stygnen så sa sköterskan att det va normalt..o när man har bakom bröstmuskeln så tar det längre tid o så..men jag blir ändå orolig..för nu har det gått yterligare en vecka o det känns så här..

wii idag har jag bokat resa! blir 3 veckor i underbara Spanien!!
    Men e lite orolig för man kommer ju gå runt i bikini hela dagarna..e det ok??
    ska man kanske köpa nån speciell bikini som ger bra stöd eller?

Kramar!!

• Jojjsan

Pernilla 25
    När var det du skulle gifta dig? var det i augusti?
    Har du berättat för din pappa än? om brösten alltså..
    Kram!

• algit

Hej jojjsan:
    Det är normalt att ha lite ont jag har haft ont till o från tills nu 4 mån efter inte jätte ont och inte hela tiden utan ondare vissa dagar andra dagar inget alls.
    Det är ju inte konstigt det är ju ändå ett stort ingrepp i kroppen, det tar tid för musklerna att aceptera detta nya.
    Strecha o töj på musklerna o hjälp dem att ge efter.

• Jojjsan

algit:

Ok det var skönt o höra!!
    hur ska man göra för o töja på bröstmusklerna då? nån spec. övning? e det bra o göra det alltså..man ska inte låta det vara bara då?

• algit

Jojsan:
    Min läkare sa att det är bra för att hjälpa bröstmusklerna att släppa efter,(jag menar de har ju fått nåt stort under sig och är för korta för det mot innan)annars är det en risk att de blir för korta o man kan bli lite framåtböjd.
    Så han sa att stretcha ,lyft armarna åt sidorna o uppåt, bakåt, töj försiktigt där det stramar gärna framför spegeln så du ser.
    Och sträck på dej när du går sa han för att sträcka ut musklerna .
    Jag har gjort det ett par ggr om dagen, för mina muskler var (är) mycket motvilliga till denna förändring ,men sista veckan känns det som att jag är segraren.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)