• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Jengirl

blomman27

Hej! Jag får använda bygelbh 3 mån efter op. Då ska ärren vara stabila. Man kan använda någon enstaka gång tidigare, men då får man se till att skydda ärret så att inte bygeln skaver med tex en kompress

• tigertjejen

Hej allihop!

Jag har suttit och läst gamla inlägg på forumet bra länge nu, så jag tänkte jag skulle skriva något också. Jag ska operera mig i höst på Citadellkliniken, det jag hört och läst om dom är bara bra saker, det tycker jag känns skönt. För nervös är jag ju! Jobbigt att veta vad man ska ha för storlek osv. Jag var där på konsultation för någon månad sen och bestämde mig för 550 gram. Hoppas att jag får prova igen när jag kommer dit. PUH.

Är det någon som har opererat vårtgården? Hur lång tid tog det för er innan de började "komma tillbaka" i känsel?

Ha det så bra!! : )

• blomman27

Jengirl

Tusen tack för ditt svar! Då måste ja alltså vänta 2 mån till.. Fast det är klart, egentligen behövs det då ingen, skönheterna står så fint ändå

Jag vill också rekommendera alla blivande "bröstägare" att ta en storlek större än ni planerat om ni tvekar, när de väl sitter på plats så vänjer man sej oootroligt fort.
    Jag valde 360 istället för 310 och känner nu att jag hade kunnat gå på ännu lite större...

Ha en jätteskön sommar alla!

• Jengirl

Hmm allmänt snabb i mina svar idag
    sitter på jobbet och har tråkigt..

blomman27

Nej precis, man behöver ingen behå precis.. så skönt att bara kunna slänga på sig nåt, utan att oroa sig för att det ser fult ut . Men jag ska snart inskaffa mig en push up, lite kul att ha nån klyfta också om man vill vara fin nån kväll

• Pernilla 25

Benetton:
    Tack så mycket!!!
    Min klänning har tunna axelband.
    Jag går i linnen nu och ärren syns inte om man inte lyfter upp armarna så du behöver inte oroa dig för att det ska synas till nästa sommar.

• Pernilla 25

tigertjejen:
    Välkommen!!!

• lemon

Mysan99

De flesta lägger implantatet bakom bröstmuskeln, pga vad jag förstår för det är mindre risk att brösten börjar hänga efter ett tag. Har man däremot anatomiska brukar väl implantaten sitta framför för att formen ska komma till sin rätt, eller?

Men jag tror de andra implantaten funkar bäst om de läggs bakom, men det brukar läkaren vara bra på att avgöra. Det beror ju på vilka förutsättningarna är. Fördelen med att ha dom bakom är, som Jengirl sa, att man kan amma och man känner sitt "eget" bröst ovanpå.

Titta på sidan www.qvinna.info där finns bilder på implantat som bytts ut pga att de suttit framför muskeln. I den nya op har de lagts bakom i stället.

Kram!

• lemon

Hej Tigertjejen! Välkommen hit!

Jag har gjort ett lyft och flyttat vårtgårdarna, var det det du menade? Jag förlorade aldrig nån känsel har haft den hela tiden. Snarare blev bröstvårtorna mer känsliga i stället, som när man ammar. Men även det har gått tillbaka nu.

Men det verkar vara väldigt olika från person till person.

• lemon

Någon som varit med om att brösten är "bubbliga" nertill??? Känns som luftbubblor under huden! När gick det över? Om det nu går över...

Finns det nån som varit med om samma sak så svara!

• Benetton

lemon
    Som jag har förstått, så lägger man implataten bakom musklen numera oavset vilken implantat än det gäller för att det "tror läkarna" minskar risken för kapselbildning. Efter att ha pratat med en bekant det är enligt henne just för de anatomiska som gäller att lägga impantatet bakom för att brösten ska se så naturliga som möjligt.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)