• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • tigertjejen

Hej tjejer!!

Tack så mycket för välkomnandet! : )

"lemon"
    vad skönt att höra att det har gått så bra för dig, det är precis det jag ska göra, göra vårtgården mindre och lägga in implantatet där.

Jag har också tänkt på vad det är för skillnad på iloka profiler på gelehallon impl. vanlig, mellan eller hög profil. Väljer läkaren det som passar bäst eller ska man säga till, får man annars normal? Önskar ju att du ska "stå ut" mer än att de är som runda platta bröst. ; )

Tänk att det bara är 2 månader och en vecka kvar, haha....jag längtar faktiskt. Även om jag är rädd för att de ska bli för stora. Men jag vill inte göra allt detta och sen tycka att de kunde varit större. Hoppas att allt går bra bara, det är väl det som är viktigast.
    Är det någon som har en inplanerad op på citadellkliniken?

Ha det så bra!!!

• linslusen

pinkie :

Hej hej :)
    Jag ringde till kliniken innan jul förra året och fick tid 28feb, gick på konsultation och fick tid 9mars, så det gick väldigt fort, hann knappt blinka o då hade jag nya bröst.
    Blev opererad på Victoriakliniken.

• algit

hej tigertjejen:
    Jag har opererat mig på citadell för 4 mån sedan om du undrar något.
    Vilken läk. ska operera dej?
    Jag operades av Peter Cosmo.

• Pernilla 25

Benetton:
    Jag har lite problem med att ordna barnvakt denna veckan, skulle du kunna tänka dig att ta dig hem till mig istället för att träffas i stan? det är lite jobbigt att ha med båda busarna in till stan. Dessutom kan vi kanske prata lite mer om vi inte har en massa andra runt omkring.
    Annars får vi försöka lösa det på ngt annat sätt.
    Kram!!

• suslof

Hej hej!

Ni som har opererat er, hur fick ni råd? Sparade ni ihop pengar? Tog lån? Jag pluggar ju, men funderar på att försöka jobba xtra så mkt som möjligt för att få råd att göra en operation..! ;)

• KickanF

Hej Tigertjejen:
    Jag opererade mig på Citadell den 9/5. Från konsultationen till operationen hade jag ca 2 mån på mig att vela om storleken. Funderade på allt från 400 till 600 mg. Operationsdagen bestämde jag mig för 550 (gelehallon, mellanprofil)o jag kan säga att jag är glad att jag inte tog 400. Faktum är att jag kunde ha tagit 600.
    Men sen ska man inte glömma att vi alla har väldigt olika förutsättningar och det som har störst betydelse är ju vad man "har i sig själv". Jag hade en urammad 75 a (som en gång varit en b).
    Också hur man är byggd för övrigt, liten eller stor bröstkorg etc. SJälv är jag 165 cm och väger ca 60 kg.
    Försök att förmedla till din läkare hur du vill att resultatet ska bli. Ta med en bild på dina "dröm-pattar". När man ska betala så mkt så har man rätt till att vara lite besvärlig och ställa krav. Själv ringde jag ett antal ggr och var på konsultation och provade och diskuterade flera ggr.

Lycka till. !

• Benetton

Hej Pernilla25!

Trevligt att du vill bjuda mig hem till dig. Av praktiska skäl så skulle vi kunna träffas på stan för att jag vill inte heller ta flera bussar och leta efter ditt hus och störa dig hemma men om du insisterar så kommer jag när det väl passar dig och ditt barn.
    Jag har nämligen bokat konsultation hos Carl T den 17 aug så vi hinner så att säga träffas innan hoppas jag.
    Kram

• Pernilla 25

Benetton:
    Förstår att det kan vara lite bökigt och ta sig hit kanske.
    Men vi kommer nog på en lösning.
    Givetvis ska vi träffas innan din konsultation.

Du skrev att du kunde på eftermiddagar, vilken tid passar? Ska höra med min m2b om han möjligtvis slutar tidigare ngn dag denna veckan.
    Kan du på tex lördag, mitt på dan annars?

Var tycker du vi ska träffas, var så länge sen jag var i stan så jag har inte så många förslag.

Hoppas nu bara att jag kan svara på dina frågor och vara till ngn hjälp.

Ha det bra så länge!!

• Towe

Hej alla igen!
    Undrade just varför ingen skrev i den gamla tråden. Såg att dom hade stängt den sen =)

Hoppas det går bra med era nya tuttar! ;)

kram TOWE

• Jojjsan

Pinkie

ok vad kul med en till uppsalabo
    ja jag förstår att det känns jobbigt att opereras i en annan stad..speciellt sen när man ska hem..det sista man kände för var en lång bilresa efteråt..eller man kanske sover kvar på den kliniken?
    på läkarhuset får man åka hem samma dag..men det tyckte jag var skönt!
    det verkar som om du tycker det e jobbigt när din svärmor håller på så där..du kan inte prata med henne om det? så kanske hon förstår..
    Vet du vilken typ av implantat du vill ha?
    lycka till med allt!

Towe
    hej hej
    ja allt går bra med mina nya skönheter haha
    Hur går det för dig? när skulle du på konsultation??

kramkram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)