• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Sess

GG and Victoria

Jag tror inte att det finns några grupper i samhället där inte silikonbröst ses med förakt tyvärr. Man måste känna själv att man vet sitt eget värde och att man inte är korkad eller trashig, för det kommer att pratas om en. Jag har ingen aning om varför just stora bröst är så provokativt men så är det tyvärr. Även om man gör en b-kupa så tror jag folk kommer att prata om en, för det verkar vara själva ingreppet som irriterar och inte storleken i sig. Smala kvinnor med naturligt stora bröst får ju inte utstå lika mycket elakheter. Sen beror det nog mycket på klädstil och liknande, men egentligen ska man väl också kunna klä sig precis som man vill! Man kan vara både snygg och smart, både sexig och välutbildad! Alla har komplex och alla mår dåligt över något och det är inget fel med att vilja se bra ut, precis som att man läser för att lära sig mer.

Tyvärr håller jag ju med om att silikonbröst visar upp att man har (hade) komplex för sin kropp och därmed kanske dåligt självförtroende. Detta tolkas ju som en svaghet och folk ger sig gärna på andra som de tror är svagare än de själva. Men hellre att alla vet att jag tidigare var missnöjd med mina obefintliga bröst än att jag ska gå och må dåligt över dem hela livet.

Jag tycker inte att man ska böja sig för andra! Man ska väl kunna ha de bröst man vill utan att folk ska känna sig upprörda över det.

• Mamma till 3

mysan99
    Sorry, det är svårt att hålla isär när det är så många.Då har du ju säkert det nya gelehallonimplantatet.

Sess
    Tittade på bilden du länkade,tänk på att koksalt blir lite större i samma storlekar. Det var väl du som skulle lägga in 450cc ska själv ha 450cc.Jag tycker inte du ska va rädd att det blir för stort om du och din kirurg har diskuterat fram storleken. Hur många är det inte som ångrar sig efter, för att de inte tog lite större.

76an

Narkosen är absolut inget att oroa sig för . De kommer säkert att ta väl hand om dig. Smärtan är ju så individuell men det finns ju bra värktabletter som du får med dig hem. Första dygnet är det fler med mig som beskriver det som att en elefant står över bröstet.Det avtar för varje dygn.Värst av allt är nog att inte kunna ligga på sidan utan det är ryggläge som gäller.När allt är över kommer du tycka att det var värt all oro ängslan värk.
    Lycka till på onsdag,det går jättebra ska du se.Kram

• Mamma till 3

GG and Victoria
    Tror du inte att det beror mkt på vad man gör det tll själv.Jag har själv varit öppen mot alla i min omgivning och dettta ämne har stötts och blötts både ur negativ och posetiv aspekt,men mest posetiv faktisk.Många utav mina vänner avrådde mig från början,efteråt va de nog lite avis tänk att du vågade. Ta det för va det är och stå upp för din sak.Tänk alla kvinnor med bröstcancer som gör bröstrekonstruktion,då är det inga diskussioner, det är väl märkligt.Jag tror tvärtom att man måste ha ett enormt självförtroende och vara väl förberedd och införstådd med risker och dylikt.Vill du operare dig tycker jag att du ska göra det och inte tänka på vad andra ska tycka och tänka. Det är din kropp och ditt liv.Det här var bara mina tankar.

• Sess

Ville bara berätta att jag bestämt mig för vilken storlek jag ska ta nu! Det var väl förstås på tiden... ;)

Jag provade idag att ta ur 0,5 dl ur mina rispåsar och det blir ju inte så mycket mindre med 3,5 dl mot 4 egentligen. Så jag tror att jag ska ta 400cc med hög profil. Är lite rädd att 450 ska bli för stort och jag måste ju tänka på att jag började på 350 och sen funderade på större och ett tag till och med tvekade om 400 skulle bli alldeles för stort. Tar jag hög profil så ser de ju ändå lite större ut än "vanliga" 400.

Fast jag hoppas att jag inte ångrar mig efteråt sen och önska att de skulle blivit större... Men det kommer ju ändå bli en stor skillnad!

Mamma till 3

Hoppas att jag ändå kan få liknande bröst med gelehallon i mindre storlek!

Delighted

Jag är bara 69-70 cm runt om, så det verkar ju inte som om jag heller kunnat få 450 vanlig profil? Nu har jag iallafall bestämt mig för high profile, Linslusen som skriver här har ju det och jag har sett bilder av hennes - de är jättefina och inte alls konstiga i profil. Tack för allt stöd och allt du skrev i ditt inlägg, jag känner mig nöjd med mitt beslut nu, fast ändå både nervös att det ska bli för stort och att det ska bli för litet på samma gång. Börjar bli nervös för narkosen och smärtan och allt sånt nu också... Mindre än 6 dygn kvar!

• Mamma till 3

Sess

det känns väl skönt att ha fattat ett beslut. Det är påfrestande att hålla på och vela fram och tillbaka.Det blir säkert lika snyggt om inte ännu snyggare ,de säger ju att silicon alltid ser lite bättre ut. Har du bara sex dagar kvar, vad härligt. Ett stort lycka till

• EnYsterSyster

GG and Victoria

Välkommen ! Vi sitter nog i samma båt du och jag. Se mitt första inlägg på sidan 73. Jag har varit på konsultation men tvekar fortfarande pga rädslan för vad omgivningen ska säga (min omgivning är till viss del mycket konservativ och till stor del akademisk). Är helt enkelt rädd för att förlora mitt "anseende".

• Just-me

EnYsterSyster

usch skräck exempel... väldigt konstigt att hon inte gör nått. lär ju ha pengar för det iaf..

• GG and Victoria

Hej EnYsterSyster!

Vad skönt med en person med liknande bakgrundshistoria. Jag tror att vi har lite samma smak och tankar angående silikonbröst, iallafall har jag fått den uppfattningen efter ha läst några av dina inlägg =)

Jag vill bara berätta att jag inte är ute efter några jättebröst i D-kupa eller så, då jag inte tycker det passar på en smal 30-taggare med barn, som jag är. Jag vill ju att det ska synas så LITE som möjligt och en överfull, frodig byst på en som fyllt 30, som väger 55 kilo och har barn..nä, den logiken går liksom inte ihop ;)Därmed inte sagt att andra i samma situation inte "får" göra det, det är bara det att jag inte gillar stora bröst utan strävar efter en atletisk kropp med små, FASTA (vilket jag inte har) bröst..lite sportigt och fotomodelligt..om du förstår (usch, vad jag svammlar).

TILL ALLA!

Tack, för Er uppmuntran och stöd. Ni är verkligen såååå mkt modigare och mindre neurotisk än jag =)Själv skulle jag DÖÖÖ om någon kommenterade mina fejkbröst även om det var av positiv karaktär. Alla Ni här verkar så himla säkra på Er själva, så totalt oberörda av omgivningens godtycke. Bryr Ni Er verkligen inte om folks eventuella kommentarer/blickar och snack när Ni inte är i samma rum? Är det bara jag som är så känslig av mig

För att berätta lite mer utförligt om hur min verklighet ser ut...

I min umgängerkrets är silikonbröst totalt tabu medans botox, ögonlockslyft etc. är vida accepterat men silikonbröst..nä, det är bara "vitt slödder" som har (precis som debattören på passagen beskrev). Dubbelmoralen är hög med andra ord, suck.. Den sociala kontrollen är skyhög och ingen får sticka ut med oacceptabla ting (om det nu är en Volvo eller ett par fejkbröst spelar liksom ingen roll). Allt i hela min värld handlar om "att ha klass", "att visa klass" och bibehålla "klass" och vissa saker anses inte inneha "klass", dvs bland annat silikonbröst.

Jag har långt ifrån bestämt mig än utan väger för- och nackdelar, fram och tillbaka.. Såg precis en till negativ effekt man kan få av implantat (är bla. livrädd att få bröstcancer som inte upptäcks pga implantatet) som jag inte hade aning om tidigare, nämligen att man kan få gäddhäng (MARDRÖM) av implantat då lymfkörtlarna förstörs en del vid operationen samt att implantatet trycker mot vävnaderna. Se bifoga länk!

www.lymfan.nu/fragaterap040.htm

Någon som har kännt att de fått svullna/tjocka armar efter sin operation? Jag tränar väldigt mkt och rör mig rejält, jag röker eller dricker inte heller och är vegetarian (om det nu har någon påverkan?) så då borde det väl inte bli så eller?

Suck, fler frågetecken än svar =)
    Kram till alla Ni goa tjejer och kvinnor!

• Just-me

hmm en till funderare här..
    Ni som gör op eller gjort.. hur länge ska ni ha inplantaten innan ni tar ut dom igen för gott?

Kram på er

Svar på tråden Bröstförstoring (2)