Hej EnYsterSyster!
Vad skönt med en person med liknande bakgrundshistoria. Jag tror att vi har lite samma smak och tankar angående silikonbröst, iallafall har jag fått den uppfattningen efter ha läst några av dina inlägg =)
Jag vill bara berätta att jag inte är ute efter några jättebröst i D-kupa eller så, då jag inte tycker det passar på en smal 30-taggare med barn, som jag är. Jag vill ju att det ska synas så LITE som möjligt och en överfull, frodig byst på en som fyllt 30, som väger 55 kilo och har barn..nä, den logiken går liksom inte ihop ;)Därmed inte sagt att andra i samma situation inte "får" göra det, det är bara det att jag inte gillar stora bröst utan strävar efter en atletisk kropp med små, FASTA (vilket jag inte har) bröst..lite sportigt och fotomodelligt..om du förstår (usch, vad jag svammlar).
TILL ALLA!
Tack, för Er uppmuntran och stöd. Ni är verkligen såååå mkt modigare och mindre neurotisk än jag =)Själv skulle jag DÖÖÖ om någon kommenterade mina fejkbröst även om det var av positiv karaktär. Alla Ni här verkar så himla säkra på Er själva, så totalt oberörda av omgivningens godtycke. Bryr Ni Er verkligen inte om folks eventuella kommentarer/blickar och snack när Ni inte är i samma rum? Är det bara jag som är så känslig av mig
För att berätta lite mer utförligt om hur min verklighet ser ut...
I min umgängerkrets är silikonbröst totalt tabu medans botox, ögonlockslyft etc. är vida accepterat men silikonbröst..nä, det är bara "vitt slödder" som har (precis som debattören på passagen beskrev). Dubbelmoralen är hög med andra ord, suck.. Den sociala kontrollen är skyhög och ingen får sticka ut med oacceptabla ting (om det nu är en Volvo eller ett par fejkbröst spelar liksom ingen roll). Allt i hela min värld handlar om "att ha klass", "att visa klass" och bibehålla "klass" och vissa saker anses inte inneha "klass", dvs bland annat silikonbröst.
Jag har långt ifrån bestämt mig än utan väger för- och nackdelar, fram och tillbaka.. Såg precis en till negativ effekt man kan få av implantat (är bla. livrädd att få bröstcancer som inte upptäcks pga implantatet) som jag inte hade aning om tidigare, nämligen att man kan få gäddhäng (MARDRÖM) av implantat då lymfkörtlarna förstörs en del vid operationen samt att implantatet trycker mot vävnaderna. Se bifoga länk!
www.lymfan.nu/fragaterap040.htm
Någon som har kännt att de fått svullna/tjocka armar efter sin operation? Jag tränar väldigt mkt och rör mig rejält, jag röker eller dricker inte heller och är vegetarian (om det nu har någon påverkan?) så då borde det väl inte bli så eller?
Suck, fler frågetecken än svar =)
Kram till alla Ni goa tjejer och kvinnor!