• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Sess

Delighted igen!

Glömde att fråga, hur känner du för att Natacha har lagt 435? Jag som tyckt att hennes varit lite väl stora funderar ju på större nu... Nästan så jag tycker att det är pinsamt! Jag trodde absolut att hon lagt in minst 600! Där ser man hur lite koll man har...

• Sess

Lisa22e

Jag vet att en del som opererar sig, som har sina originalbröst sitter lite isär, får svårt att göra en klyfta sen. Jag räknar inte med att kunna få någon klyfta sen, det vore bara en kul bonus! Men det blir nog bättre för dig sen när de är äldre och har mjuknat ännu mer. Jag tror inte att du kan direkt göra något för att få det att bli annorlunda, men ring din klinik och fråga för säkerhets skull.

Hoppas du inte är alltför ledsen, tänk på att dina bröst är supersnygga ändå. Du kan ju riktigt urringade toppar utan att det ser vulgärt ut om du inte har någon klyfta, det är riktigt snyggt!

*Kramar*

• Sess

Linslusen!

Kul att höra att du har high profile! Som jag skrivit tidigare så är jag lite nervös att det ska se avlångt ut i profil, men dina har jag ju sett och de är ju jättefina och ser runda ut.

Å det känns så kul att det bara är en vecka tills jag har bröst! :) Och nästa sommar kommer jag våga åka till stranden och bada, det ska bli härligt!

• EnYsterSyster

Kan inte låta bli att lägga mej i "bimbodebatten".

Ju större implantat ni väljer, desto större är risken att ni bimbostämplas, tror jag. Det är nog viktigt att ta med det i beräkningen. Väljer ni trots allt STOOORA implantat får ni väl förbereda er mentalt och FRÄSA IFRÅN.

Jag ska inte säga att jag är någon vän av stora implantat men jag avskyr verkligen när folk tror att det är okej att sätta sej på folk för att dom är tjejer, unga och dessutom "välformade". Go, girls !

• pickolina

Sess
    -Om jag vore dig så skulle jag hellre riskera att få lite mindre än jag tänkt än att riskera att få lite större än jag tänkt.
    Men alla är ju olika.. Men med tanke på hur rädd du är för att de ska bli för stora och se bimbo-aktiga ut.
    Jag hade ju helt andra förutsättningar så det går ju inte riktigt att jämföra men jag la in 270cc och det resulterade i DD-kupa och ALLA pratade om mina bröst och tittade. Trots att alla ändå kommenterade hur fint det var för att de såg så himla "naturliga" ut och inte alls så där överdrivet stora som många har. I mina öron låter i alla fall 450cc väääldigt mycket, tycker även 400cc låter mycket faktiskt. Jag tror att det mindre skulle bli mycket snyggare, men det är ju enligt min personliga smak.

• pickolina

Sess
    -En annan sak. Stämpeln "bimbo" eller typ "fejkbrud" får du nog räkna med oavsett. Jag hade väldigt naturliga bröst men stämpeln kommer man ändå inte ifrån, det är bara att vara beredd på det så man inte får en chock sedan om man nu råkar ut för det. Människor är väldigt fördömande, speciellt mot människor de inte känner. Gör man ett ingrepp som kommer att synas, vilket silikonbröst mer eller mindre alltid gör så får man ta sådant med i beräkningarna.

• pickolina

Tänkte precis på er som är långa och smala... Då tänker jag på skräckexemplet Frida, som var med först i Robinsson och sedan i Goa, som Nalles assistent. Hon har inte lagt in mycket, de är hyffsat "små" men ser bedrövliga ut pga att hon är så smal. Det ser ut som hon har två st hårda bollar innanför huden. Uffa... Den kirurgen borde inte vara stolt över sitt jobb.

• Lisa22e

Jellomoon

Varför väljer du citadell om du bor så långt ifrån?
    Finns det ingen närmare klinik då?
    Eller vill du absolut ha den kliniken?

Jag har anatomiska LF270 från Akademikliniken.
    Fast jag vet inte om jag är nöjd, det hoppar lixom från dag till dag. Vissa dagar är jag jätte nöjd och ibland tänker jag att jag kunde gjort större. Jag är lite skum.

Jag är jättesmal över bröst korgen under brösten. Brukar få sy in 70 cm bh:arna. Mätte runt bröst korgen förrut har för mig att jag hade 65 cm bara.

• Mamma till 3

Delighted

nej jag menar inte att det är jättegammalt. Det är det vanligaste implantatet idag. Jag kallar det gammalt för att just det nya gelehallonet soft touch har kommit ut och funnits drygt ett år.Jag har för mig att Falköping använde sig av Inameds implantat, kanske minns fel....

Just-me

Det är det vanligaste implantatet som många kliniker använder sig utav. Nej jag är absolut inte nöjd,ska operera om mig 15/11,men det är av olika omständigheter.Det finns att läsa lite längre bak här i tråden.

ALLA

Vad roligt att det är sån aktivitet här inne och alla verkar vara så seriösa. Var mycket inne på passagen när jag var nyopad,men där blev man oftast påhoppad.

• Lisa22e

Sess

Men mina orginalbröst satt ganska tätt.
    Har till o med för mig att kirurgen nämde det när dem mätte o donade innan op.

Men alltså jag får ju klyfta av push up. Men inte så mycket som jag skulle vilja ha. (alltså inte så tätt)
    Och jag tror inte dem sitter alldeles för långt ifrån varandra för jag kan trycka dem med händerna så jag får klyfta. Då borde dem väl inte sitta för långt ifrån varandra??? Eller kan dem göra det ändå???

Men jag hittar ingen bh som jag får det med. Inte den typen av klyfta jag vill ha iallafall. Skulle behöva en pushup som pushade mer.
    Får väl åka till stockholm o leta istället, det finns ju större utbud där än vad det gör i lilla eskilstuna.
    Jag vet att det fanns bh:ar med luftkuddar i förrut som man pumpade upp med en liten pump som var till. Den borde jag kunna få klyfta av, men jag har inte hittat den bh:n. Hoppas den finns å få tag på i stockholm.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)